Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Magnus Paulsson
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    2

    T-Roc & Barnvagn

    Hej alla forums vänner och VW ägare.

    Håller på och ska välja ny bil till familjen och har fastnat för T-Roc, vet att detta är en mindre SUV men tycker den är så satans snygg!

    Min simpla fråga är helt enkelt om det finns någon möjlighet att få plats med en barnvagn i bagaget på den? enligt säljaren så är det ju inga problem men det är det ju aldrig med säljare.
    Hoppas att någon som kör runt i en T-Roc därute kan hjälpa mig att få klarhet i frågan.

    P.s. Får tillökning i familjen först om 6 månader och har ännu inte köpt någon egen barnvagn att prova med.

    /Magnus

  2. #2

    Reg.datum
    okt 2014
    Namn
    Danne f
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    38
    Alla dessa kompaktsuvar har hopplösa bagageutrymmen T-roc Tiguan osv.
    Innan vi köpte passaten så tittade vi på tiguan, allt var fint tills man öppnade bagaget Barnvagnen går ju in, men det är sällan det bara är en barnvagn som ska med.

    Det börjar med en barnvagn och skötväska, sen blir det mer och mer och mer som ska in

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Har ingen praktisk erfarenhet men eftersom barnvagnar går in i en Golf så borde det ju även fungera i T-Roc, vilket i princip är en Golf. Sen kan man även underlätta för sig genom att köpa en smart barnvagn... Jag har själv haft en dubbelvagn som tar mindre plats än flera enkelvagnar... Bugaboo Donkey 2 Duo.

    Namn:  VW-T-Roc-1200x800-d50f580223210025.jpg
Visningar: 4086
Storlek:  246.9 KB
    Senast redigerad av Marcus den 2018-07-13 klockan 11:04. Anledning: Adderat bild

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Beror på vad du tänkt dig för barnvagn.
    En klassisk Emmaljunga får du troligen inte ens in med spett och slägga.

    Du får nog testa hos en återfösäljare, vet att flera (förvisso har jag nog bara sett det hos Audi, när jag tänker efter) har barnvagnar att testa med hos sig.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Jag äger en Audi A3 Sportback, i den får jag nog in alla möjliga barnvagnar Är de sk kompakt-SUV:arna så mycket sämre?

  6. #6

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Om ni brukar åka på bilsemester med packning så kommer det bli trångt då plats för packning kommer att saknas. Men det kan lösas med en takbox om det skulle behövas vid enstaka tillfällen.

    En annan sak att tänka på är att de bakåtvända stolarna som man ska använda när barnet växt ur babyskyddet tar en hel del plats. Så om ni är flera som ska åka i bilen så är det bra att testmontera en sådan. Det brukar finnas att testa med hos vissa bilfirmor då de även säljer dessa.

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Magnus Paulsson
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    2
    Hej alla,

    Efter en del provkörande och bökande med vagnar så fick vi tyvärr ge upp T-Rocen, det blev en Tiguan istället, inte mycket större men nog för att vinna kampen.

    Tycker fortfarande att T-Roc är fasligt fräck men Tiguanen gick allt att få rätt snygg också, tack för all input härifrån i frågan.

    /Magnus

  8. #8

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    T-Roc & Barnvagn

    Citat Ursprungligen postat av Zidden Visa inlägg
    Tycker fortfarande att T-Roc är fasligt fräck men Tiguanen gick allt att få rätt snygg också, tack för all input härifrån i frågan.
    T-Roc är både snygg och riktigt rolig att köra. Längtar tills vintern så man kan testa den fullt ut.

    Men Tiguan är en mycket fin bil, lutar åt en sådan när det är dags att byta ut Passaten. Så med tanke på din beskrivning/fråga, tror jag du gjort rätt val.


    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Senast redigerad av Pelk den 2018-07-29 klockan 16:53.

Liknande ämnen

  1. Nya VW T-ROC till hösten?
    Av MacAllan i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2018-09-04, 17:51
  2. Barnvagn i Golf Mk2?
    Av larsola i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-31, 21:28
  3. Barnvagn & barn i Golf mk5 / mk6?
    Av larsola i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 11:06
  4. Barnvagn i GTI VI?
    Av Makke i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 11:33
  5. Nummerskylt till barnvagn?
    Av P-plats.se i forum Off Topic
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 12:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin