Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2018
    Namn
    Péter
    Ort
    LBG
    Inlägg
    16

    Strul med Active info display och GPS-visning - nu OK - idag lyser katalysatorlampan

    Hej,

    Har en Passat -15 med Active info display och Discover Pro (med navigation).
    Man kan få navigation i det digitala klustret, och det har fram tills förrgår fungerat.
    När jag vill slå på navigationen i active info displayen så "tuggar" det och laddar utan att det kommer upp något. Detta har löst sig igår då jag igår tog ut samtliga säkringar i bilen och stoppade tillbaka dom igen.

    Dock så blev det en grön 30A säkring "över" som jag inte hittar platsen. Tittar jag på "kartan i manualen så är samtliga 30-or instoppade där de hör hemma. Kan denna vara en extra säkring någonstans?

    Dessutom så började idag motorlampan (den som avser katalysatorn/avgasreningen) lysa gul. Kan detta ha uppkommit i samband med säkringsmomentet igår? Vad kan det vara för fel?

    Péter

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2018
    Namn
    Péter
    Ort
    LBG
    Inlägg
    16
    Hittade den 6:e säkringen till slut, den saknades på F1:an högst upp. Tveksam till funktionen. Startade motorn - dock fortsatte lampan att lysa. Se bild för saknad säkring som nu återigen är på plats.

    PNamn:  IMG_5003.jpg
Visningar: 1456
Storlek:  754.4 KB

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Citat Ursprungligen postat av venacava Visa inlägg
    Hittade den 6:e säkringen till slut, den saknades på F1:an högst upp. Tveksam till funktionen. Startade motorn - dock fortsatte lampan att lysa. Se bild för saknad säkring som nu återigen är på plats.

    PNamn:  IMG_5003.jpg
Visningar: 1456
Storlek:  754.4 KB
    Om nu inget är fel, så lär du vara tvungen att nollställa med hjälp av dator. Har för mig att avgasrelaterade fel inte släcks automatiskt.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2018
    Namn
    Péter
    Ort
    LBG
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Om nu inget är fel, så lär du vara tvungen att nollställa med hjälp av dator. Har för mig att avgasrelaterade fel inte släcks automatiskt.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    nu har lampan slocknat efter att jag avlägsnat säkring F1 ett par gånger, så nu är allt frid och fröjd hoppas jag.

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Citat Ursprungligen postat av venacava Visa inlägg
    nu har lampan slocknat efter att jag avlägsnat säkring F1 ett par gånger, så nu är allt frid och fröjd hoppas jag.
    Vi får hoppas på det.

    Man ska nog vara lite försiktig när man rycker säkringar. En arbetskompis drog ut säkringar på sin Passat, lyckades få startspärren låst.

    Slutade med bärgning till verkstad. Hans försäkringsbolag envisades med en Mekonomenverkstad, trots påpekande om att startspärr måste lösas hos VW. Det kostade försäkringsbolaget 2 bärgningar


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2018-06-05, 10:09
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2018-04-14, 19:26
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-08-25, 08:50
  4. Klanteri och nu lyser airbaglampan :(
    Av Merlinen i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 02:50
  5. Svensk VIP visning av Tiguan idag...
    Av GTIPower i forum VW-forum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 00:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin