Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 92
  1. #41

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Ska du ha tidstypiska tillbehör så har jag en ny oanvänd Kamei frontspoiler som jag kan sälja.
    Har du vägarna neråt Västergötland och är intresserad så får du höra av dig, jag vill inte skicka den pga risken för skador.

  2. #42

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Trevligt! Jag ska ha det i åtanke, måste bara laga bilen så att det finns något att fästa grejer i först

  3. #43
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Citat Ursprungligen postat av frisyren Visa inlägg
    Trevligt! Jag ska ha det i åtanke, måste bara laga bilen så att det finns något att fästa grejer i först
    Det måste man inte alls man kan köpa hela tiden och ha en halv bil på hyllan i delar i 13 år
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  4. #44

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Du har uppenbarligen inte sett hur det ser ut i min bod på tomten, eller på alla hyllor i garaget Men skönt att man inte är ensam!

  5. #45

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Idag kom lite välbehövlig plåt till bilen. Golv och infästningen för bakaxeln på bägge sidor. Passade på att handla nu när Mekonomen hade rabatt i helgen, så grejerna får ligga i bilen fram tills det blir dags att sy dit dem vilket förhoppningsvis blir i vinter någon gång.



    Har även köpt lite leksaker bara för att - en Raid-ratt och en snowcap från Kamei. Snowcapen är dock till Golf och därför för bred på Sciroccons huv, men jag kunde ändå inte låta bli.


  6. #46

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Tog och frigjorde golvet från den längsgående balken som stolarna vilar på idag. Tyvärr är förarsidan lagad och eftersom det är Stewie Wonder som har svetsat alla lagningar på den här bilen ser det för taskigt ut. Får filéa lite på den sidan med vinkelslipen när det är dags att ta bort golvet på riktigt.



    Nya golvet på plats! Det räcker så här va? Bilprovningen borde väl godkänna detta?



    Passade även på att plocka ut vindrutan så nu är det bara dörrarna som ska rensas på grejer. Ingen som har rostfria dörrar liggandes? Vore skönt att slippa laga de jag har.

  7. #47
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Några tips (om du inte redan känner till det)

    *Positionen av balken till främre stolsfästet är kinkig mot skenorna till bakre fästena. Får man inte dessa perfekt mot varandra blir det byrålådseffekt och stolen är hopplös att flytta fram och tillbaka. Ta noga mått hur den satt alt tillverka en jigg så du kan få ihop detta sen...
    *När man tagit bort stolsbalken och golvet så säckar bilen ihop (lite grand). Om du inte stöttar dörröppningen innan detta kapas bort så får du ett helvete med att få till passformen på dörren sen. Ett kryss av fyrkantsrör som man svetsat ihop lite snabbt
    i dörröppningen löser detta.
    *Ser ut som du fått en galvad golvplåt. Helt värdelöst, skit att svetsa i och man blir jättesjuk av röken. Slipa bort så mycket som möjligt av detta, inte bara 1cm vid svetsen utan iaf 5cm brett som blir plåtrent. Likaså fäster inte alla rostskyddsfärger ordentligt på plåten utan säkerställ att färgen du använder är för galvad plåt.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  8. #48

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Tusen tack för tipsen!

    Gällande balkarna så har jag inte tänkt att kapa bort dessa utan bara frigöra dem från golvet, och sen montera det nya golvet underifrån (som på bilden nedan) just för att undvika att sabba positionen för stolarna. Ska även se om det går att låta skenorna vara på sina platser eller om jag måste flytta över dessa till det nya golvet - i så fall blir det mycket mätning och mallande innan de tas bort.



    Blev också fundersam varför den ena golvplåten hade färg och den andra inte. Får tänka mig för när jag jobbar med denna då.

  9. #49
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Baserat på de 4 mk1 jag helrenoverat och rostlagat så tror jag att du kan låta den inre (mot golvtunneln) sitta kvar men att laga rost i golv/trösklar utan att ta bort den yttre det tror jag inte på => du kommer att åka på att försöka få stolen att passa igen....

    Jag vet inte hur stor det av golvet du tänker byta, men om du använder hela plåten och kapar ur så behöver staga dörröppningen även om balken till stolen är kvar. Tänk på att främre längsgående balk är svetsad i golvplåten så denna behöver du byta för att kunna byta hela golvplåten. Det bakre fästet för främre länkarm sitter ju i förlängningen av denna balk på golvet och här sitter det en det förstärkningar inuti som man får akta när man kapar.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  10. #50

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Alltid bra med tips från någon som brottats med grejerna själv, det uppskattas! Ja jag får se hur det ser ut när väl vinkelslipen ska fram i vinter, men givetvis ska jag då tänka en och två gånger innan det börjar kapas.

  11. #51
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Gett upp? Såg den på blocket?
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  12. #52

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Gett upp? Såg den på blocket?
    Lite märkligt med tanke på rubriken.

  13. #53

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Gett upp? Såg den på blocket?
    Denna har jag gett upp, för mycket rost helt enkelt. Har ett bättre objekt på gång =)

  14. #54

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Sänkt pris, vore kul om någon räddade den! https://www.blocket.se/stockholm/Vol...t_81469843.htm

  15. #55

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Då den röda är för dålig att fortsätta på kommer jag skrota den och bygga vidare på något som inte har så mycket rost istället. Igår hämtade jag bilen och även om den behöver en del jobb så är det mycket roligare att greja med saker som inte faller isär så fort man tar i dem. Det är en GTI från 1981 som jag kommer att bakdatera med tidiga framskärmar och kromade stötfångare. Jag kommer att bygga bilen precis som jag vill ha den och jag har en hel del idéer i huvudet som jag hoppas kommer att förverkligas.


  16. #56

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Den röda kommer få donera sina framskärmar och när jag köpte den fick jag även med en bra huv som jag kommer att använda här. Flyttade över länkarmar och stötdämpare från rostliket idag då det saknades på den jag köpt, så att den i alla fall kan stå på fyra hjul. Rimlig offroadhöjd fram.




  17. #57

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Najs med en mindre rostig bil men jag har svårt att förstå varför folk vill ha den gamla fronten när den nya är så mycket snyggare. ;-)

  18. #58

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Det är bra att inte alla tycker lika =) Enligt mig försvann mycket charm med bilen vid faceliften. Blinkersen innanför skärmarna och kromfångare gör allt tycker jag =)

  19. #59

    Reg.datum
    okt 2015
    Namn
    Bosse K
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10
    Nämen, så det kan bli

    Min gamla vagn flyttar lite på sig. Ska bli kul det här !

    Nu kör vi

    //

  20. #60

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Har stuvat om lite hemma så nu står nyförvärvet äntligen i garaget. Ska transplantera frontplåten från en annan Scirocco då denna är modifierad och urkapad. Tanken är att jag i alla fall ska ta bort den gamla innan bilen får åka på svetsspa hos min kompis. Det kanske blir i vinter, om det inte blir det så har jag andra saker jag kan pyssla med också.



    Gillar plåtemblemet som säger Volkswagen mer än det man brukar se. Detta följer ju samma typsnitt som modellnamnet mycket bättre, men är ju som sagt inte i samma material och piggarna stämmer inte i fästhålen. På vilka bilar satt dessa i plåt egentligen?

Liknande ämnen

  1. Äntligen med Etta!
    Av frisyren i forum Projektforum
    Svar: 310
    Senaste inlägg: 2019-09-28, 18:54
  2. Äntligen VW igen!
    Av AndreasE i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-09-08, 10:16
  3. R32an med sommardäck... Äntligen!
    Av firefreak i forum Bilder och Videos
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-04-14, 17:54
  4. Äntligen!
    Av Jocke_M i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 23:41
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 23:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin