Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 2345
Resultat 81 till 92 av 92
  1. #81

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Ja jag har läst om dina erfarenheter i din tråd och förstår också hur de går tillväga när plåtarna tas fram, och då blir det ju som det blir. Och som alltid får man ju vad man betalar för =) Jag får se det som att man utgår från det jag fått och sen får banka till formen själv helt enkelt. Gillar VW Classics utbud men just dessa plåtar fanns inte hos dem, väldigt svårt att få tag i Scirocco MK1-plåt överlag tyvärr.

  2. #82

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Instämmer. Mina nedre hörnplåtar såg ut så där också och jag fick till dessa bra med justering, spacklande och slutligen lack.
    Det var Klokkerholm också

  3. #83

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Ok! Då är det bara att gilla läget då och försöka få till dessa, tråkigt när kvaliteten inte är bättre.

  4. #84

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars-Åke Östlin
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    5

    Rengöring av kaross

    Citat Ursprungligen postat av frisyren Visa inlägg
    Ok! Då är det bara att gilla läget då och försöka få till dessa, tråkigt när kvaliteten inte är bättre.
    Hej Bobby!

    Trevligt att du fått tag på en fräsch kaross vilket är ovanligt när det gäller Scirocco mk1. Syradoppa karossen är en metod att få ren karossen ordentligt, se länk: http://www.bs-teknikk.no/bilrengjoring/syrebehandling. Lycka till med renoveringen.

    Mvh / Lars-Åke

  5. #85

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Hej Lars-Åke!

    Tack för tipset, har funderat på detta också men det blir lite väl överkurs för min del tyvärr. Det hade ju varit det absolut bästa såklart. Tack för de orden, det ska bli kul att få ut den här bilen på vägarna igen efter många års stillastående =)

  6. #86

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Citat Ursprungligen postat av sciroccoking Visa inlägg
    Hej Bobby!

    Trevligt att du fått tag på en fräsch kaross vilket är ovanligt när det gäller Scirocco mk1. Syradoppa karossen är en metod att få ren karossen ordentligt, se länk: http://www.bs-teknikk.no/bilrengjoring/syrebehandling. Lycka till med renoveringen.

    Mvh / Lars-Åke

    Jag var förbi BS Teknikk när jag jobbade i Oslo och det var inte helt gratis heller. Då 2014 ville dom ha 20k NOK+moms för att doppa en kaross.

  7. #87

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Nej det kostar ju en slant. Hade det handlat om en klassisk Ferrari hade det inte varit något att snacka om, men för den här bilen som jag ändå tänkt att göra lite busig/ej helt original blir det orimligt.

    I övrigt har jag faktiskt inte gjort något på bilen på evigheter känns det som. Inte haft lust helt enkelt, och eftersom nästa steg är svetsning som ska göras på annan ort har jag inte kunnat göra så mycket heller. Jag testade att slipa lite med en trissa under, i hjulhus och i motorrum och det gick busenkelt. Det finns ingen jobbig rostskyddsmassa någonstans och eftersom den färg som är där nu försvinner i ett nafs kommer jag att skippa det här med blästring och slipa själv istället.





    Jag köpte för länge sedan strålkastare från BMW E30 som jag tänkte ha till min Alfa men det blev aldrig så. Nu funderar jag på att ha dem på Sciroccon istället då jag gillar den arga looken det ger.


  8. #88

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Har köpt ett par NOS-framskärmar till bilen (tack John!) då ingen av alla de jag har är direkt bra och ändå måste lagas. Skönt med nya som endast behöver slipas av. Passformen var givetvis klockren och såna här saker gör att jag blir ännu mer pepp på att ta tag i projektet på riktigt. Inom några veckor hoppas jag att bilen skickas till min kompis för lite svetsande, och sen är det bara resten kvar





    Har även köpt mig ett nedre stabilisatorstag som säkert kommer att göra nytta i framtiden.


  9. #89

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Köpte en uppsättning "nya" fälgar till bilen bara för att visa att jag inte har glömt bort henne helt. Visserligen bara 13-tummare och egentligen vill jag ha något liknande i 15 tum, men hon får ha dessa skor tills vidare. Passade även på att mycket provisoriskt hänga dit Zender-kitet för att ser hur det ser ut på plats. Jag är ju väldigt svag för 80-talsplast och börjar fundera lite på om jag ska använda detta kit ändå. Ingen motor, låda eller något annat i bilen ger inte helt oväntat monstertruck-höjd men försök att ha överseende med detta.




  10. #90

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Zeebraut.
    Kul med trådar som inte avhandlar datarelaterade saker

  11. #91

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    719
    Hur gick det här då, såg ut som du hade utförsäljning på ett annat forum?

  12. #92

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av matsola Visa inlägg
    Hur gick det här då, såg ut som du hade utförsäljning på ett annat forum?
    +1

    ?

Liknande ämnen

  1. Äntligen med Etta!
    Av frisyren i forum Projektforum
    Svar: 310
    Senaste inlägg: 2019-09-28, 18:54
  2. Äntligen VW igen!
    Av AndreasE i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-09-08, 10:16
  3. R32an med sommardäck... Äntligen!
    Av firefreak i forum Bilder och Videos
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-04-14, 17:54
  4. Äntligen!
    Av Jocke_M i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 23:41
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 23:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin