Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias T
    Ort
    Västsidan av sverige
    Inlägg
    344

    Golf IV Acc kyler ej

    Har varit inne med bilen på kylfirma och de konstaterade att det finns kylmedel och tryck i systemet så inget fel där. Han hade en teori om att det var kompressorn som inte var frisk. Till slut fick han dock igång den och det kylde på som bara den men nästa gång vi startade bilen, funkade inte kylan återigen. De hade ingen mer input att ge men kompressorn är bytt för 3 år sedan så den har inte gått idiotlångt. Kan det vara nån glappkontakt i anslutningar el liknande? Nån tryckvakt som är trött? Nån som har något tips på vad man kan ge sig på att kolla?
    Med vänlig hälsning
    mt4base

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    Med lite tur kan evt. felkoder läsas av med vag-com eller liknade

    Kopplingsschema om det är en 99:a eller senare:
    https://minfil.com/U618Gfe2b7/AC_golf_iv_99-02.pdf

    - - - Uppdaterad - - -

    https://minfil.com/Y51bG0ecbb/ACC_golf_iv_99-02.pdf

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    Min gissning är kopplingen i remskivan som gett upp eller glapp i kontakten till den? Remskivan snurrar ju hela tiden när motorn är igång men om kopplingen inte kopplar in kompressorn så får du ingen kyla.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias T
    Ort
    Västsidan av sverige
    Inlägg
    344
    Falcor: Funderade på det med. Har läst runt lite och är det den delen som kallas "magnetkoppling" (som förstås inte går att byta?).
    Får kolla anslutningen. De fick ju igång den en gång, tycker det borde gå att få det att lira. Om kopplingen är kass lär den ju vara kass hela tiden oavsett vad man gör men är det glapp finns det möjligen hopp då.

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Under ena bjälken (förarsidan) i motor-rummet sitter ett stort relä, som styr lys och AC (å säkert något annat).
    Denna kostar ca 100:- på skroten.
    Sedan har du säkringarna under batterilocket som oxiderar och skapar problem med bla. AC-kompressorn...

    På våran golf 1.6 -00 var det säkringen som gav dålig kontakt, detta brände reläet och magnetkopplingen i kompressorn.
    Så relä och kompressor har jag bytt 2ggr på våran golf (kompressorn byter man på 10-15min)

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias T
    Ort
    Västsidan av sverige
    Inlägg
    344
    Mex165: Jag ska kolla detta, det kan mycket väl vara så att det glappar i säkringarna. Kikade igår och det verkade inte glappa i själva anslutningen till kompressorn iaf. Fick faktiskt igång acc:n en stund igår och den lät inte illa när den gick så jag hoppas på din tes här att det är ett glapp i säkringarna eller relä som är på fallrepet. Tack för era tips.

Liknande ämnen

  1. Golf IV 1.8T, driver ej
    Av lindaalicious i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-05-30, 21:04
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-05-16, 10:30
  3. C-lås baklucka fungerar ej. Golf IV
    Av matsola i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-02-05, 19:44
  4. Generator problem Golf IV, laddar ej..
    Av VWGolIV i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-23, 21:03
  5. Acc kompressor till Golf IV
    Av mt4base i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 11:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin