Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 110
  1. #61

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952

  2. #62

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    https://www.carscoops.com/2018/12/20...aser-sketches/

    Verkar dock vara USA versionen detta. Så troligen inte skisser på faceliftet vi får här hemma



    Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

  3. #63

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952

  4. #64

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Det där är den nordamerikanska Passaten.

  5. #65

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Det där är den nordamerikanska Passaten.
    Dock rätt snygg

    Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

  6. #66

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Skitful tycker jag, ser ut som en pimpad svullen Toyota Camry

  7. #67

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Skitful tycker jag, ser ut som en pimpad svullen Toyota Camry
    När jag fick se bilden trodde jag först att det var en ny modell från Dodge...

    m v h Henrik

  8. #68

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    Anders Nyman
    Ort
    Hofors
    Inlägg
    21
    Månadsskiftet så ska bilen visas tydligen ��

  9. #69

    Reg.datum
    maj 2018
    Namn
    Anders Brink
    Ort
    Lund
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av KernelOkey Visa inlägg
    Månadsskiftet så ska bilen visas tydligen ��
    Källa?

  10. #70

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Mik Strom
    Ort
    Stockhom
    Inlägg
    62
    Hur den ser ut kvittar, nästan. Det enda jag är nyfiken på är om hybridsystemet utvecklas och om det kommer en el-Passat.

  11. #71

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Det kommer ingen BEV-version av Passat. BEV bygger man på MEB och det blir alltså de sk ID-bilarna som tar den rollen.

  12. #72

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Mik Strom
    Ort
    Stockhom
    Inlägg
    62
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Det kommer ingen BEV-version av Passat. BEV bygger man på MEB och det blir alltså de sk ID-bilarna som tar den rollen.
    BEV, MEB och ID..?

  13. #73

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    BEV = Battery Electric Vehicle
    MEB = Modularer Elektrifizierungsbaukasten, en plattform för BEV från VW
    ID = Bilkoncept från VW

  14. #74

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    Anders Nyman
    Ort
    Hofors
    Inlägg
    21
    Citat Ursprungligen postat av brinkster Visa inlägg
    Källa?
    Volkswagen Sverige på Instagram. Fast det var pressvisning då så kanske dröjer lite innan den visas

  15. #75

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Mik Strom
    Ort
    Stockhom
    Inlägg
    62
    Fel...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    BEV = Battery Electric Vehicle
    MEB = Modularer Elektrifizierungsbaukasten, en plattform för BEV från VW
    ID = Bilkoncept från VW
    Tack, man lär sig något nytt varje dag. Men hur får du in elGolf i dessa bokstäver?

  16. #76

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318

    Passat generation 8 - facelift

    E-Golf bygger på MQB och utgår i samband med att produktionen av Golf generation 7 upphör. Produktionen av Golf generation 8 startar i juni 2019 och det kommer ingen BEV i den generationen. BEV ska byggas på MEB som är en plattform helt dedikerad och utvecklad för batteridrift. På så sätt får man rätt kostnader, egenskaper och skalbarhet. För BEV på MEB blir Neo först ut med produktionsstart i november 2019. Neo får yttermått som Golf med innerutrymmen (minus bagage) ungefär som Passat. ID-konceptprogrammet består hittills av:

    I.D. BUDD-e
    I.D. NEO
    I.D. BUZZ
    I.D. CROZZ
    I.D. VIZZION

    Målpris för VW Neo är ungefär som en Golf TDI. Här kan du läsa mer: https://www.volkswagen.se/sv/laddbara-bilar.html

    – Vi var inte först och vi ska absolut inte bygga någon Tesla-dödare, det får andra hålla på med. Vårt mål är att bygga elbilar åt folket, säger Jochen Tekotte, talesperson för Volkswagens elbilsfamilj I.D.

    https://youtu.be/q2Tqw9LX3QE

  17. #77

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    E-Golf bygger på MQB och utgår i samband med att produktionen av Golf generation 7 upphör. Produktionen av Golf generation 8 startar i juni 2019 och det kommer ingen BEV i den generationen. BEV ska byggas på MEB som är en plattform helt dedikerad och utvecklad för batteridrift. På så sätt får man rätt kostnader, egenskaper och skalbarhet. För BEV på MEB blir Neo först ut med produktionsstart i november 2019. Neo får yttermått som Golf med innerutrymmen (minus bagage) ungefär som Passat. ID-konceptprogrammet består hittills av:

    I.D. BUDD-e
    I.D. NEO
    I.D. BUZZ
    I.D. CROZZ
    I.D. VIZZION

    Målpris för VW Neo är ungefär som en Golf TDI. Här kan du läsa mer: https://www.volkswagen.se/sv/laddbara-bilar.html

    – Vi var inte först och vi ska absolut inte bygga någon Tesla-dödare, det får andra hålla på med. Vårt mål är att bygga elbilar åt folket, säger Jochen Tekotte, talesperson för Volkswagens elbilsfamilj I.D.

    https://youtu.be/q2Tqw9LX3QE

    Det är en imponerande satsning dom gör. Hoppas staten kan ordna tillräckligt med laddstolpar. De flesta med bil har ingen egen parkeringsplats ens. Hur ska dom ladda?

  18. #78

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Alla måste väl inte ha BEV? För de som det passar/fungerar för OK, för övriga får man välja något annat. På längre sikt får man hoppas att det kommer intiativ för utbyggnad av laddinfrastruktur för både befintliga och nya parkeringsanläggningar.

  19. #79

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Mik Strom
    Ort
    Stockhom
    Inlägg
    62
    Citat Ursprungligen postat av NissePisse Visa inlägg
    Det är en imponerande satsning dom gör. Hoppas staten kan ordna tillräckligt med laddstolpar. De flesta med bil har ingen egen parkeringsplats ens. Hur ska dom ladda?
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Alla måste väl inte ha BEV? För de som det passar/fungerar för OK, för övriga får man välja något annat. På längre sikt får man hoppas att det kommer intiativ för utbyggnad av laddinfrastruktur för både befintliga och nya parkeringsanläggningar.
    Jag tror också man ska simma lite lugnt med elbilsambitioner då det krävs en hel del av det allmänna+privata fastighetsägare för att det ska fungera riktigt bra. Och då nämner jag inte råvaror tillbatterier. Samtidigt tror jag det är ett perfekt komplement till andra bilar och kanske den huvudsakliga drivkällan om 10 år..? Men för min del passar hybrid perfekt redan nu(inne på 5 året nu(2 bilar), snittat 1,8L/100km under dessa år. Jag kan ladda både hemma och på jobbet och vid det köpcenter vi oftast handlar på finns det laddplatser som minst vid 80% har lediga platser.

    För att det ska bli en elbil måste den klara ca 36-38 riktiga mil och vara i innermått mellan Volvo V60(förra modellen) och nuvarande Passat. Samt inte kosta allt för mycket mer än Passat GTE..��

  20. #80

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Jag tror inte att man nått mer än 50 % BEV globalt om 10 år men absolut kommer det vara den drivlinan det kommer läggas mest fokus på det närmaste decenniet och det är och kommer vara ett jättebra alternativ för många. I stort sett alla bilar kommer dock vara minst delelektrifierade om 10 år. Det kommer att finnas många olika tekniska lösningar för det som MHEV, HEV, PHEV och i slutet av 2020-talet kommer antagligen FCEV (vätgas) att kunna vara ett rimligt alternativ för vissa målgrupper. Med solid state batterier till rimligt pris i slutet av 2020-talet kommer BEV att kunna ta stora steg framåt vad gäller laddning, prestanda, vikt etc. På lokala marknader kommer man säkerligen under ganska lång tid parallellt nyttja alternativa biodrivmedel som CNG, LPG, HVO, FAME m.fl. Att klara 36-38 riktiga mil med en BEV är inte orimligt idag, problemet är den begränsade mobiliteten i och med att det tar för lång tid att ladda upp tillräcklig ny kapacitet samt bristen på laddplatser. För att lösa det problemet bättre tror jag vi behöver invänta rimliga solid state batterier, något som VW dels forskar på själva och dels köpt in i sig i QuantumScape för att kunna producera i egen regi.

Liknande ämnen

  1. VW Passat - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 159
    Senaste inlägg: 2018-08-16, 17:33
  2. Passat GTE generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2017-08-14, 10:44
  3. Fälgar Passat generation 8..
    Av Thomas80 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-01-11, 20:15
  4. Nästa generation VW Passat?
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 19:08
  5. Andra bakljus, Passat 35i facelift
    Av JettaGTS i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-25, 15:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin