Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 110
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Den bilden är nog inte så långt från slutprodukten då flera källor beskriver en Arteon-liknande front, utan att vara lika extrovert som just Arteon. Det är ju olika modeller som delvis riktar sig mot olika typer av kunder.

  2. #22

    Reg.datum
    jun 2018
    Namn
    Robert
    Ort
    ..
    Inlägg
    11
    Antalet beställningsbara modeller har minskat radikalt på hemsidan så jag antar att något större är på gång gällande årsmodell 2019 eller brukar det alltid bli så vid årsmodelluppdateringar ?

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Det beror på WLTP-anpassning som tar mycket tid och eftersom man inte kan uppdatera alla motoralternativ samtidigt så prioriterar man de som är viktigast. Den stora modelluppdateringen kommer senare i år och eventuellt kan vissa motoralternativ få vänta till dess.

  4. #24

    Reg.datum
    jun 2018
    Namn
    Robert
    Ort
    ..
    Inlägg
    11
    TDI (240) är en utav få som finns kvar som valbar , kan det vara ett tecken på att den försvinner ?

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Ja, TDI 240 ryktas utgå i samband med den större modelluppdateringen.

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Mellantids sumering

    1. Ingenting är känt exakt.
    2. Passat facelift kan konfigureras från november eller till och med december 2018 (kanske).
    3. Produktionsstart från KW12 2019 (kanske).
    4. Det kommer nya och uppdaterade motorer (kanske).
    5. Det kommer nya baklyktor (säkert).
    6. Det kommer en något reviderad front (kanske).
    7. TGI (biogas/CNG) återinförs (kanske).
    8. GTE får en stor uppdatering (kanske).

    Namn:  1yt-vw-volkswagen-touareg-2018-neu-r-line-v8-diesel-v6-diesel-v6-benziner-im-test-review-statisc.jpg
Visningar: 1308
Storlek:  5.7 KB

  7. #27

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Mik Strom
    Ort
    Stockhom
    Inlägg
    62
    "GTE: 1,5 TSI, ~ 13 kWh battteri?" Vad vi vet vi idag om GTE och dess batteri? I slutet på 2016 gick högsta chefen ut och sa att alla batterier i VW-flottan skulle uppdateras under 2017. Detta hände ju aldrig som vi vet(vilket isig är märkligt, ett sådant uttalande är ju direkt kurspåverkande och därmed borde han fått löpa gatlopp.(det finns en risk att min tyska är för dålig så att jag övertolkade honom)).

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Inget. Var har du läst/hört uttalandet om uppdatering av batterier? Det känner jag inte igen alls.

  9. #29

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Mik Strom
    Ort
    Stockhom
    Inlägg
    62
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Inget. Var har du läst/hört uttalandet om uppdatering av batterier? Det känner jag inte igen alls.
    Hösten 2016 kom det flera artiklar med uttalande från CEO Matthias Müller. Det kan ha varit från samma intervju/pressträff eller att vissa tidningar skrev av en tidnings intervju. Hittar inte den Tyska jag tänkte på. Men här är ett exempel på artikel kommen från den pressträffen:
    https://cleantechnica.com/2016/09/19...c-models-2017/


    Du skrev själv i första inlägget "GTE: 1,5 TSI, ~ 13 kWh battteri?" Det sammanfaller ju med ovanstående artikels spekulation.

  10. #30

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Man uppdaterade e-Golf till en batterikapacitet som gjorde att produktionen gick i taket samt bestämde sig för att prioritera färdigställandet av MEB. Det var ett klokt beslut. Jag har aldrig hört/läst att man utlovat en uppdatering av samtliga batterier och då hör det till saken att jag alltid lyssnar direkt på källan, på tyska, aldrig på omvägar via dåliga översättningar eller agendadrivna sajter/media/press. Att jag själv spekulerar i högre batterikapacitet för Passat GTE beror på att exempelvis Mercedes Ola Källenius tidigare nämnt sådana siffror för Mercedes kommande generation laddhybrider. Dessutom spekuleras det i tysk motormedia om en sådan batteriuppdatering för Passat GTE. I viss mån är det så klart också ett personligt önsketänkande, det finns ju som jag senare skrivit, inget konkret, inget känt exakt.

  11. #31

    Reg.datum
    aug 2018
    Namn
    Pontus
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2
    Vi beställde en ny Passat igår på privatleasing. Från dennna vecka får man modellår -19 även om det på vårt kontrakt står -18. 1.4 TSI är utbytt mot 1.5 TSI och Active Info Display ingår fortfarande utan kostnad. Enligt säljaren ska vi kunna få bilen i slutet på november. Ingen mer info om vad faceliften innebär. Byggsidan verkar uppdateras i under veckan med modellår -19 för Passat. Hoppas det gav lite svar...

  12. #32

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318

    Passat generation 8 - facelift

    Ja KW 32 2018 = modellår 2019. I år. Men er bil blir inte faceliftmodellen utan just modellår 2019. Faceliften införs under modellår 2019. Presentation troligen runt KW 45 - produktionsstart ca KW 12 2019.

  13. #33

    Reg.datum
    aug 2018
    Namn
    Pontus
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Ja KW 32 2018 = modellår 2019. I år. Men er bil blir inte faceliftmodellen utan just modellår 2019. Faceliften införs under modellår 2019. Presentation troligen runt KW 45 - produktionsstart ca KW 12 2019.
    Det är uppfattat! Jag som inte hängt med. Förändringar under modellår kan röra till det

  14. #34

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Det är en del förvirring kring det även på andra håll kan jag lovaDet blir ju många mindre och större uppdateringar på relativt kort tid och den större uppdateringen följer inte modellåret. Men WLTP-omställningen gör att man behöver forcera vissa förändringar, som ex byte till 1,5 TSI.

  15. #35

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Växelväljaren från Touareg 3 och Golf 8 borde väl inte vara någon högoddsare?

  16. #36

    Reg.datum
    jun 2018
    Namn
    Robert
    Ort
    ..
    Inlägg
    11
    Måste beundra en så stor organisation som lyckas hemlighålla det så bra... säljarna vet absolut ingenting heller . (Inte ovanligt i och för sig..)

  17. #37

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    Har ni diskuterat "insidan"?
    Kommer Passat få samma farthållare (som bromsar baserat på navigationen) som Touareg?
    Hur kommer mediasystemet se ut?

  18. #38

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
    Måste beundra en så stor organisation som lyckas hemlighålla det så bra... säljarna vet absolut ingenting heller . (Inte ovanligt i och för sig..)
    Ja Säljare hos ÅF är ju inte anställda av VW = opålitliga, kan sluta ena dagen för att börja hos konkurrent. De behöver heller inte veta, de ska fokusera på att sälja de bilar som erbjuds nu.

  19. #39

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av NissePisse Visa inlägg
    Har ni diskuterat "insidan"?
    Kommer Passat få samma farthållare (som bromsar baserat på navigationen) som Touareg?
    Hur kommer mediasystemet se ut?
    Inte mycket. Någon form av nyare MIB blir det alldeles säkert. Sen är frågan hur mycket man kan göra om den grundläggande inredningsstrukturen vid en produktuppdatering. Kan man få in den stora displayen från Touareg 3 och eventuellt Golf 8? Angående ACC som bromsar baserat på navigation så finns väl det redan i Arteon? Se bifogat youtube-klipp. AID uppdateras sannolikt till AID2 och/eller AID från Touareg 3/Golf 8. Gissar på en nyare version av HUD.

    https://youtu.be/vtTQDlCJC8I

  20. #40

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Ja Säljare hos ÅF är ju inte anställda av VW = opålitliga, kan sluta ena dagen för att börja hos konkurrent. De behöver heller inte veta, de ska fokusera på att sälja de bilar som erbjuds nu.
    Låter helt idiotiskt i mina öron. Jag skulle inte känna mig speciellt lojal mot min arbetsgivare om dom inte delgav mig information med ursäkten "att jag är "opålitlig". Dessutom, vad ska denna information användas till egentligen?

    Låter som om det fortfarande finns en hel del osund företagskultur kvar i VW.

Liknande ämnen

  1. VW Passat - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 159
    Senaste inlägg: 2018-08-16, 17:33
  2. Passat GTE generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2017-08-14, 10:44
  3. Fälgar Passat generation 8..
    Av Thomas80 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-01-11, 20:15
  4. Nästa generation VW Passat?
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 19:08
  5. Andra bakljus, Passat 35i facelift
    Av JettaGTS i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-25, 15:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin