Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 110
  1. #81

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    https://youtu.be/fPKvw6eeKK4

    Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

  2. #82

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    https://youtu.be/fPKvw6eeKK4

    Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

    Schysst! Är den släppt alltså?

  3. #83

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Passat generation 8 - facelift

    Citat Ursprungligen postat av NissePisse Visa inlägg
    Schysst! Är den släppt alltså?
    Mer info...
    https://teknikensvarld.se/volkswagen...lder-och-film/


    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

  4. #84

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    GTE:n får ingen ny spis. Hybridmodeller och elbilar på nuvarande plattform är nog inte så prioriterade.

    Samma strålkastare som Touareg och smartare farthållare.
    Trådlös Car Play verkar grymt.

    Hade hoppats på night vision också, men det verkar inte aktuellt.

  5. #85

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Klart lyckat lyft, synd på analoga klockan bara. Passatmärket de satt dit istället ser lite taffligt ut.

    Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

  6. #86

    Reg.datum
    sep 2017
    Namn
    Per
    Ort
    Mölnlycke
    Inlägg
    138
    - Wow, vilken film de gjort autogefuhl. Riktigt genomarbetad!!

    Gillar nya nosen och uppdateringarna, ja eg. allt utom tappet av analoga klockan, det var ett nedköp (ekonomi-avdelningen som fått bestämma gissar jag).

    Är GTE-motorn samma motor som i 1.4tsi, dvs utan de förbättringar som finns i 1.5tsi? Någon som har koll på varför de inte sätter i den "bästa" motorn? Eller är kanske bedömningen att de bränslebesparande åtgärderna i 1.5tsi inte är tillför något (tillräckligt mycket) när man har el-drivlinan.

  7. #87

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Mik Strom
    Ort
    Stockhom
    Inlägg
    62
    Ser ut att vara en riktigt trevlig lyftning. Som alla(?) andra kommer jag dels att sakna den analoga klockan och dels reta mig på den fula PASSAT-texten som ersatt klockan. Dessutom riktigt bra med förstorat batteri i GTE. Frågan är hur vikten påverkats av det större batteriet?

  8. #88

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av NissePisse Visa inlägg
    GTE:n får ingen ny spis. Hybridmodeller och elbilar på nuvarande plattform är nog inte så prioriterade.
    Samma strålkastare som Touareg och smartare farthållare.
    Hybrider kommer endast att erbjudas på MQB och MLB. Samma strålkastare är det så klart inte, men de kan ju ha likheter.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av perIpI Visa inlägg
    Är GTE-motorn samma motor som i 1.4tsi, dvs utan de förbättringar som finns i 1.5tsi? Någon som har koll på varför de inte sätter i den "bästa" motorn? Eller är kanske bedömningen att de bränslebesparande åtgärderna i 1.5tsi inte är tillför något (tillräckligt mycket) när man har el-drivlinan.
    Det är samma 1,4 TSI, elmotor samt växellåda som tidigare. 1,5 TSI:s främsta fördelar, som jag ser det, är att den har VTG-turbo samt att den är har "rätt" cylindervolym för en bil utan elassistans. Eftersom Passat GTE har en riktigt stark elmotor så är inte behovet av VTG och större cylindervolym sådant att det motiverar merkostnaden i detta läge.
    Senast redigerad av Marcus den 2019-02-06 klockan 19:55.

  9. #89

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av PrimusX Visa inlägg
    Dessutom riktigt bra med förstorat batteri i GTE. Frågan är hur vikten påverkats av det större batteriet?
    Batteriet har högre energitäthet, det är inte fysiskt större.

  10. #90

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    Citat Ursprungligen postat av perIpI Visa inlägg
    - Wow, vilken film de gjort autogefuhl. Riktigt genomarbetad!!

    Gillar nya nosen och uppdateringarna, ja eg. allt utom tappet av analoga klockan, det var ett nedköp (ekonomi-avdelningen som fått bestämma gissar jag).

    Är GTE-motorn samma motor som i 1.4tsi, dvs utan de förbättringar som finns i 1.5tsi? Någon som har koll på varför de inte sätter i den "bästa" motorn? Eller är kanske bedömningen att de bränslebesparande åtgärderna i 1.5tsi inte är tillför något (tillräckligt mycket) när man har el-drivlinan.

    Jag tror inte det är värt besväret att ersätta 1,4:an med den nya 1,5:an.
    Kostnaden motsvarar inte nyttan. Gissar att man kanske slipper certifiering, säkerligen en hel del kalibrering och givetvis en hel del testning.

  11. #91

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av NissePisse Visa inlägg
    Jag tror inte det är värt besväret att ersätta 1,4:an med den nya 1,5:an.
    Kostnaden motsvarar inte nyttan. Gissar att man kanske slipper certifiering, säkerligen en hel del kalibrering och givetvis en hel del testning.
    Det stämmer, det är inte värt besväret och merkostnaden för kunden. Den kraftiga elmotorn kompenserar gott och väl för den något mindre cylindervolymen och avsaknaden av VTG. Däremot har man säkerligen lagt ner en hel del tid på test och uppdatering med den nya batterikapaciteten och bilen är numera certifierad för Euro 6d, en avgasnorm som gäller från 2021 för befintliga modeller.

  12. #92

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Mik Strom
    Ort
    Stockhom
    Inlägg
    62
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Batteriet har högre energitäthet, det är inte fysiskt större.
    Vet du om vikten ökat? Att volymen inte ökat är ju en, bra, sak men vikten också viktig..

  13. #93

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Vikten är viktig... När e-Golf ökade sin batterikapacitetet med 11,6 kWh ökade vikten med 30 kg. Så gissningsvis kan vikten på Passat GTE ökat ytterst lite.

  14. #94

    Reg.datum
    jun 2018
    Namn
    Robert
    Ort
    ..
    Inlägg
    11
    Hade nog förväntat mig mer , både interiört och exteriört är ju skillnaderna så små att gemene man knappt märker någon skillnad .
    Nya ratten ett klart nerköp samt ersättandet av klockan med ett Passat emblem ?

  15. #95

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Detta är endast en produktuppdatering, ingen ny generation. Yttre och inre design står sig fortfarande mycket bra, så inget värde i att förändra det i större omfattning bara för sakens skull. De subtila nyheterna är sådana som gör praktisk skillnad i vardagen, för många.

    - Travel Assist, delvis automatiserad körning upp till 210 km/h, genom vägbyggen etc
    - IQ.DRIVE
    - IQ.LIGHT, LED matrix strålkastare, LED alltid standard
    - Kapacitiv och fräsch ratt
    - MIB3 - alltid online
    - Trådlös Apple CarPlay
    - We Connect: We Park, We Deliver, We Experience
    - We Connect Fleet
    - Digital Cockpit, ny förbättrad Active Info Display
    - VW ID, spara personaliserade inställningar i molnet
    - Mobile Key, öppna bilen med smartphone
    - GTE, nu med 13 kWh batterikapacitet och WLTP räckvidd på upp till 55 km, uppfyller avgasnorm 6d som gäller från 2021
    - DCC, förbättrad och fler inställningsmöjligheter
    - Nya förbättrade stolar
    - Ny elektromekanisk bromsservo som standard: ACC reagerar på ett mer effektivt sätt, eftersom bromsinsatser kan styras mer exakt. I kombination med Front Assist tillsammans med Pedestrian Monitoring kan bromsavståndet förkortas betydligt inom systemgränserna.

    etc.

  16. #96

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Mik Strom
    Ort
    Stockhom
    Inlägg
    62
    Citat Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
    Hade nog förväntat mig mer , både interiört och exteriört är ju skillnaderna så små att gemene man knappt märker någon skillnad .
    Nya ratten ett klart nerköp samt ersättandet av klockan med ett Passat emblem ?
    Alltid lika fascinerande hur olika man kan tycka. Jag blev överraskad över hur MYCKET nytt det var. Fronten ser verkligen annorlunda ut. Inredningen ändras där både ratt och instrument förnyas. Att de tar bort klockan och dessutom har den extremt dåliga smaken att fläska dit PASSAT är ju tråkigt. Tittar man på funktioner är det verkligen en tydlig förnyelse. Många funktioner utvecklas ett eller flera steg. Så i min bok är det en bra och lite större facelift.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
    Hade nog förväntat mig mer , både interiört och exteriört är ju skillnaderna så små att gemene man knappt märker någon skillnad .
    Nya ratten ett klart nerköp samt ersättandet av klockan med ett Passat emblem ?
    Alltid lika fascinerande hur olika man kan tycka. Jag blev överraskad över hur MYCKET nytt det var. Fronten ser verkligen annorlunda ut. Inredningen ändras där både ratt och instrument förnyas. Att de tar bort klockan och dessutom har den extremt dåliga smaken att fläska dit PASSAT är ju tråkigt. Tittar man på funktioner är det verkligen en tydlig förnyelse. Många funktioner utvecklas ett eller flera steg. Så i min bok är det en bra och lite större facelift.

  17. #97

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Detta är endast en produktuppdatering, ingen ny generation. Yttre och inre design står sig fortfarande mycket bra, så inget värde i att förändra det i större omfattning bara för sakens skull. De subtila nyheterna är sådana som gör praktisk skillnad i vardagen, för många.

    - Travel Assist, delvis automatiserad körning upp till 210 km/h, genom vägbyggen etc
    - IQ.DRIVE
    - IQ.LIGHT, LED matrix strålkastare, LED alltid standard
    - Kapacitiv och fräsch ratt
    - MIB3 - alltid online
    - Trådlös Apple CarPlay
    - We Connect: We Park, We Deliver, We Experience
    - We Connect Fleet
    - Digital Cockpit, ny förbättrad Active Info Display
    - VW ID, spara personaliserade inställningar i molnet
    - Mobile Key, öppna bilen med smartphone
    - GTE, nu med 13 kWh batterikapacitet och WLTP räckvidd på upp till 55 km, uppfyller avgasnorm 6d som gäller från 2021
    - DCC, förbättrad och fler inställningsmöjligheter
    - Nya förbättrade stolar
    - Ny elektromekanisk bromsservo som standard: ACC reagerar på ett mer effektivt sätt, eftersom bromsinsatser kan styras mer exakt. I kombination med Front Assist tillsammans med Pedestrian Monitoring kan bromsavståndet förkortas betydligt inom systemgränserna.

    etc.
    Vet du var man kan läsa mer om Travel Assist och IQ.Drive?
    Mobile Key låter grymt, har Audi A6 det?

  18. #98

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Media Information: https://uploads.volkswagen-newsroom....pdf?1549368375

    Travel Assist IQ.Drive
    https://youtu.be/j46NiEUt7jQ

    ACC IQ.Drive
    https://youtu.be/zF1zEnKod94

    LED Matrix IQ.Light
    https://youtu.be/u05X6LswmwU

    DCC IQ.Drive
    https://youtu.be/cjZl4pPZs3c

    Ja, Audi A6 kan utrustas med detta, Audi connect key för 2000 kr.

  19. #99

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Media Information: https://uploads.volkswagen-newsroom....pdf?1549368375

    Travel Assist IQ.Drive
    https://youtu.be/j46NiEUt7jQ

    ACC IQ.Drive
    https://youtu.be/zF1zEnKod94

    LED Matrix IQ.Light
    https://youtu.be/u05X6LswmwU

    DCC IQ.Drive
    https://youtu.be/cjZl4pPZs3c

    Ja, Audi A6 kan utrustas med detta, Audi connect key för 2000 kr.
    På Audi verkade det som om man kunde få aktuell position på fordonet i appen. Är detta början på slutet av bilkapningar och bilstölder?

  20. #100

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Det kan du väl få redan idag med Car-Net? Eller minns jag fel? Den professionella bilkaparen/biltjuven ser så klart till att den funktionen avaktiveras i samband med stölden, tyvärr...

Liknande ämnen

  1. VW Passat - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 159
    Senaste inlägg: 2018-08-16, 17:33
  2. Passat GTE generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2017-08-14, 10:44
  3. Fälgar Passat generation 8..
    Av Thomas80 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-01-11, 20:15
  4. Nästa generation VW Passat?
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 19:08
  5. Andra bakljus, Passat 35i facelift
    Av JettaGTS i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-25, 15:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin