Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 110
  1. #41

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    Vad innebär AID2?

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Du menar att hos återförsäljare av andra bilar så berättar gärna säljarna om bilar som komma ska och uppdateringar som komma ska, så att du inte köper de bilar som erbjuds nu? Låter mer som om du missförstått en hel del samt sitter inne med en hel hög illaluktande fördomar.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av NissePisse Visa inlägg
    Vad innebär AID2?
    Active Info Display generation 2, återfinns i bland annat T-Roc och Polo. AID1 sitter i Passat, Arteon, Golf m.fl.

  3. #43

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    Tog du illa upp? VW har tidigare fått mycket kritik för att dom saknat transparens i sin organisation.

    Tror du verkligen säljarna är så dumma att dom delger kunderna information så att dom skjuter upp sin bilaffär?
    Att ha informationen kan rädda affärer, vissa funktioner kan vara deal-breakers och då kan man kanske få en affär om ett par månader när det finns tillgängligt.

    Jag har aldrig varit med om att säljorganisationen inte blivit delgiven information om kommande modeller en bra bit innan de släpps. Det är ju livsviktigt. Sen får man ju lite på att dom gör det bästa av situationen.

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Det var min uppfattning, inte VW:s. Hur VW ser på saken får du fråga VW. Jag är inte VW. Men min erfarenhet är precis motsatt din. Affärskritisk information gällande kommande lanseringar, produktdata etc, måste man hålla inom en begränsad spridning, särskilt i en större organisation. Information kommer alltid att sippra ut ändå, men kan man styra utskick av information till olika grupper vid olika tider enligt plan så är chanserna att lyckas bättre. Så fungerar det allt som oftast. Om du går in till Elgiganten idag, berättar då säljaren hos denna Apple ÅF när nästa iPhone finns i butik, vilka specifikationer den kommer att ha och vad den kommer att kosta?

  5. #45

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    Det var en väldigt väldigt dålig liknelse som jag inte ens tänker bemöda mig om att besvara.

    På vilket sätt är den affärskritisk? VW:s konkurrenter har med all sannolikhet redan järnkoll på vad VW kommer släppa i sin nästa uppdatering. Dom som hålls utanför är fotfolket i organisationen och kunderna. Knappast affärskritiskt att säljarna hålls utanför.

    Nästa gång du byter jobb och kanske hamnar på något annat märke än VW så tror jag du kommer förstå vad jag menar.

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Det var en alldeles utmärkt liknelse. Säljaren hos en VW ÅF är i exakt samma position som en säljare hos en Apple ÅF. Om det inte vore affärskritiskt så kan du säkert förklara varför biltillverkare gör väldigt mycket för att dölja sin utvecklingsbilar, specifikationer för kommande bilar och uppdateringar, lanseringsdatum, priser etc.

    Ser att du fortsätter med fördomar, missuppfattningar etc, jag jobbar nämligen inte med/för/hos VW.

  7. #47

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Mik Strom
    Ort
    Stockhom
    Inlägg
    62
    Citat Ursprungligen postat av NissePisse Visa inlägg
    Det var en väldigt väldigt dålig liknelse som jag inte ens tänker bemöda mig om att besvara.
    .
    Hjälp mig att förstå. Jag tycker det var en bra liknelse.

  8. #48

    Reg.datum
    jun 2018
    Namn
    Robert
    Ort
    ..
    Inlägg
    11
    Ursäkta menade inte att starta världens diskussion angående VW säljorganisation... min åsikt är bara att jag som väldigt intresserad och hyfsat påläst kund ställer en direkt fråga angående facelift och får svaret att inget är på gång...
    Detta anser i alla fall jag sänker förtroendet från min sida och viljan att köpa en bil där nästa gång.

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Att en modelluppdatering av någon omfattning är på gång är ingen hemlighet, bara att kolla hur bilbranschen fungerat de senaste cirka tjugo åren, mer eller mindre. Och Passat generation 8 lanserades sommaren 2014, så... Och till skillnad från vad exempelvis NissePisse hävdar här så har till och med Volkswagen själva officiellt gått ut och sagt att en modelluppdatering är på gång. Till skillnad mot hur många andra tillverkare gör. Sen måste man skilja på vad en enskild säljare säger och vet. Precis som överallt annars finns det mer eller mindre engagerad personal, mer eller mindre påläst, intresserad, insatt osv. Dessutom är det ju faktiskt så att säljaren kan inte säga när en modelluppdatering kommer, därför att de inte har den informationen exakt. Så OK, säljaren skulle kunna säga: "Ja, en modelluppdatering kommer, för det brukar det ju göra någon gång i produktlivscykeln, men jag kan inte säga när, för jag vet inte det, den informationen finns inte." Skulle du bli klokare av det? Sen är det så för mig personligen, att vad en säljare gör och inte gör, ska inte utgöra ett hinder för mig att köpa den produkt jag vill ha. Det är inte säljaren jag ska leva med. Om Apple-säljaren på Elgiganten är korkad/icke-påläst etc så går jag till Apple-säljaren hos MediaMarkt osv. För mig är inte säljaren hos VW ÅF = VW. Jag vill köpa en VW och då försöker jag hitta en säljare/ÅF som bäst kan hjälpa mig med det. I förlängningen kommer så klart säljarens roll att minska, försvinna, förändras liksom återförsäljarens överhuvudtaget i och med att sättet att sälja/köpa bilar tar nya vägar. Utmärkt.

  10. #50

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Är väl inga inga nyheter för er, men väldigt fula fälgar!

    https://teknikensvarld.se/volkswagen...visar-upp-sig/

  11. #51

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Det där är en "Versuchsträger". En sådan kan i princip ha vilka fälgar som helst som får bilen att fungera, men fälgen är Montpellier "AirStop", den fälg som är standard till Passat GTE i Tyskland, där bilarna inte har samma grundutrustning som i Sverige.

  12. #52

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    ADAC påstår nu att Golf 8 GTE får en elektrisk räckvidd på upp till 70 km och att införandet av 48 Volts ISG/BSG i MHEV-versionerna ger ett tillskott på 50-100 Nm vid lägre varvtal för ökad körglädje och minskad bränsleförbrukning. Precis som i nya Touareg kommer VW ID att synka och konfigurera personliga inställningar i Golf 8, kanske även i Passat 8 facelift?

  13. #53

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Detta sägs föreställa en bild på den kommande uppdaterade kinesiska Passat-versionen, kallad Magotan. Dock tycker jag sista rutan på sidan ser lite märklig ut, men det kanske bara är bildvinkeln. Den nya fronten tycker jag ser ut som en blandning mellan Touareg och Arteon... Här talar man också om försäljningsstart i mitten av 2019.
    Namn:  Neue-VW-bis-2022-1200x800-a8eaaa81d00c388e.jpg
Visningar: 1450
Storlek:  105.6 KB

    Namn:  Neue-VW-2018-2019-2020-2021-2022-1200x800-22c5bce585426568.jpg
Visningar: 1116
Storlek:  107.3 KB

  14. #54

    Reg.datum
    jun 2018
    Namn
    Robert
    Ort
    ..
    Inlägg
    11
    Urrrrk.......... om den kommande Europa varianten liknar den där så får jag nog överväga något annat framöver ..

    Det är inte ofta jag tycker facelift är fulare men här vore det verkligen så .

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Carscoops har nu uppdaterat sin artikel och precis som jag kände på mig, bland annat med tanke på sista rutan m.m., så är detta inte den Passat vi känner i Europa utan en uppdaterad VW-SAIC (Kina) version av Passat NMS (ej MQB), dvs den Passat som säljs i Nordamerika. Detta är alltså inte EU-Passat.

  16. #56

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Ny uppgift säger att laddhybriddrivlinan kommer att vara 1,5 TSI + 13 kWh batteri - dvs samma som presenterats i konceptet Skoda Vision RS på Parissalongen, med en elektrisk räckvidd på upp till 70 km.

  17. #57

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Citat Ursprungligen postat av NissePisse Visa inlägg
    Låter helt idiotiskt i mina öron. Jag skulle inte känna mig speciellt lojal mot min arbetsgivare om dom inte delgav mig information med ursäkten "att jag är "opålitlig". Dessutom, vad ska denna information användas till egentligen?

    Låter som om det fortfarande finns en hel del osund företagskultur kvar i VW.
    Du har nog dålig koll på hur det går till i bilindustrin, om man inte jobbar med just det specifika systemet så har du ingen aning om hur färdig bil kommer att se ut. Killen som konstruerar AC-systemet har ingen aning om hur bromsljusen kommer se ut med färger och spec etc. Han kanske kan se cadmodellen för lampan men det säger ofta inget om slutlig spec. Återförsäljare får i stort sett ingen information förrän bilen är sluttestad och klar för lansering. Just utseende på front och inredning samt specar på infortainment etc släpper man gärna inte förrän så sent som möjligt dvs när pressmaterial görs tillgängligt.

  18. #58

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    Citat Ursprungligen postat av Falcor Visa inlägg
    Du har nog dålig koll på hur det går till i bilindustrin, om man inte jobbar med just det specifika systemet så har du ingen aning om hur färdig bil kommer att se ut. Killen som konstruerar AC-systemet har ingen aning om hur bromsljusen kommer se ut med färger och spec etc. Han kanske kan se cadmodellen för lampan men det säger ofta inget om slutlig spec. Återförsäljare får i stort sett ingen information förrän bilen är sluttestad och klar för lansering. Just utseende på front och inredning samt specar på infortainment etc släpper man gärna inte förrän så sent som möjligt dvs när pressmaterial görs tillgängligt.

    Öh va?
    Läs vad jag svarade på istället för att rabbla upp en massa självklarheter. Vill också påpeka att som ingenjör är man sällan så instängd som du beskriver det. Arbetar man tex med klimatanläggningen så har man med all sannolikhet ganska bra koll på hur tex en kommande uppdatering kommer påverka tex luftflödet genom fronten. Väldigt lite som är helt stand-alone. Däremot så har kanske enskilda ingenjörer ingen bättre översikt än vad företaget delger dom.

    Det var ”någon” som skrev att säljare är opålitliga och inte ska veta något om kommande modeller. Knappast en framgångsvåg om man vill skapa en vi-känsla och skapa lojalitet mot sin arbetsgivare.

    Just hur bilen ser ut är något tillverkare försöker hemlighålla så långt som möjligt, tekniska specifikationer och liknande brukar man släppa tidigare. Det är knappast någon hemlighet för BMW och Mercedes vad VW kommer stoppa in för grejor i deras nästa bil. Sånt sipprar alltid ut.

    - - - Uppdaterad - - -
    Senast redigerad av NissePisse den 2018-10-21 klockan 20:27.

  19. #59

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    Citat Ursprungligen postat av PrimusX Visa inlägg
    Hjälp mig att förstå. Jag tycker det var en bra liknelse.
    För att VW säljer bilar och Apple säljer telefoner.
    Dessutom är har dom inte i närheten av samma relation, varken geografiskt, utbudsmässigt (Elgiganten säljer allt möjligt) eller affärsmässigt (En VW ÅF ”lever” lite på att dom har en nära relation till VW).

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
    Ursäkta menade inte att starta världens diskussion angående VW säljorganisation... min åsikt är bara att jag som väldigt intresserad och hyfsat påläst kund ställer en direkt fråga angående facelift och får svaret att inget är på gång...
    Detta anser i alla fall jag sänker förtroendet från min sida och viljan att köpa en bil där nästa gång.

    Precis. Och hur tror du säljaren känner sig? Förmodligen ännu dummare...

  20. #60

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Exempelvis bilvaruhuset Holmgrens Bil säljer de flesta bilar, precis som Elgiganten inom sin bransch.
    https://www.holmgrensbil.se/

Liknande ämnen

  1. VW Passat - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 159
    Senaste inlägg: 2018-08-16, 17:33
  2. Passat GTE generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2017-08-14, 10:44
  3. Fälgar Passat generation 8..
    Av Thomas80 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-01-11, 20:15
  4. Nästa generation VW Passat?
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 19:08
  5. Andra bakljus, Passat 35i facelift
    Av JettaGTS i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-25, 15:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin