Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    235

    Passat Tdi 2015 med 2800 mil läcker olja

    Hej

    Hade nyss min Passat på inspektions service. De upptäckte ett oljeläckage på motorns högra sida, jag hade redan sett det men det läckte inte mycket så jag sa inget.
    De bytte i alla fall "04L103151A FLÄNS" samt "04L109119D" och skruvarna och tätnings medel. Det gick på Goodwill.
    Som jag förstår har de alltså bytt motorns högra gavel innanför kamremmen och därmed byttes även kamremmen. De hade delarna hemma.
    Är detta ett vanligt fel på relativt tidiga 2,0Tdi CFFB Eu6 motorer, varför skulle de annars ta det på godwill och ha delarna hemma? Kanske gaveln är förbättrad?
    Sen har jag ett annat problem, det verkar krypa fukt under lacken på höger bakdörr där dörrspegeln är invikt, syns alltså när man öppnar dörren. Bilen är 3 år i November. Tror ni VW tar detta på lackgarantin?

  2. #2
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Där är 3 års lackgaranti så kör in till vw åf med bilen innan den blir för gammal. Så har det varit i många år.

    Rulla ner i texten nedan.

    https://www.volkswagen.se/sv/kontakt...ndservice.html

    Jag tror att det går på garanti om det inte finns skrapmärken eller annan åverkan på den felande ytan.
    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    235
    Nu har jag varit och besiktigat bubblorna i lacken, rapporten ska till "fabriken" innan beslut. Skumt... antingen ska väl lacken bubbla och lossna innan lackgarantin gått ut eller inte. Om lacken SKA bubbla sig inom 3 år undrar jag vad som menas med lackgaranti / konsumentskydd? Väntar på besked...
    Senast redigerad av sturebyking den 2018-06-13 klockan 23:18.

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    235
    Fick för ett par månader sedan besked att VW tar detta inom lackgarantin. Idag lämnades bilen in för åtgärd, de ska ta bort limfogen, slipa, lacka ny limfog. Jag petade med en liten kniv i en av bubblorna, det va som vitt under, kanske zinkoxid? Va i alla fall inte brunrost. Hoppas resultatet blir bra, skulle troligen ta drygt en vecka.

Liknande ämnen

  1. Passat tid 2015 masters 150hk dricker olja!
    Av kylrobban i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-04-03, 08:43
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-04-14, 17:10
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-14, 12:56
  4. Hjälp med var lådan läcker olja (bild)
    Av Storabjörnen i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 15:59
  5. Läcker lite kylvatten - passat tdi -01
    Av Mulder-_- i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 14:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin