Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2018
    Namn
    Mathias
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2

    Golf 1 - elproblem

    Hej!

    Jag har en Golf mk1 cabriolet från 1987. Den har nu fått en del trista och jobbiga elproblem. Det hela började med att blinkers slutade fungera och att blinkersindikatorn på instrumentpanelen lös med fast sken. Nu har hela instrumentbrädan så när som på hastighetsmätaren lagt av helg samt att vindrutetorkarna inte går att stänga av. De fastnar i intervalläget. Motorn startar och går bra, batteriet ska vara fräscht.

    Den hemläxa jag gjort med sökfunktionen både här och på stora internet antydde att det kunde vara fel på knappen för varningsblinkers som låg till grund för blinkersproblemet. Denna är bytt, men har inte kunnat testa om det hjälpt eftersom hela instrumentpanelen la av strax där innan. För de problemen har jag sökt fram lite tips att det kan vara ett jordfel. Har tagit loss, rengjort och satt tillbaka jordanslutningen ovanför säkringsboxen samt gett kablarna nya kabelskor, men utan resultat. Panelen är lika trasig som tidigare och vindrutetorkarna är fortfarande på. Alla sladdar som går till säkringsboxen ser ut att sitta i och säkringarna är hela.

    Är det någon som kan förbarma sig över en glad amatör och ge mig tips på vad mer som kan vara trasigt och som kan vara värt att kolla upp?

    Tack på förhand!

    Mathias

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2018
    Namn
    Mathias
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Hej!

    Nu har jag lyckats hitta felen. Felet med instrumentbrädan är att kontakten som sitter i den glappar. Sen är blinkersrelät testa med ett nytt.

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Är det kontakten bakpå instrumentpanelen?

    Jag har liknande fel i min cabbe men ej börjat felsöka. Så tips vore kanon

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-06-24, 10:52
  2. Elproblem vid motorbyte golf MK1 med mk2 1,8 insprut
    Av Blomdahl94 i forum Old - VAG Projektforum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-20, 12:36
  3. Elproblem vid motorbyte golf MK1 med mk2 1,8 kr motor.
    Av Blomdahl94 i forum Old - VAG Projektforum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-20, 12:28
  4. Elproblem GTI MK1
    Av MaNNe i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 15:51
  5. Köpa Golf mk4, elproblem?
    Av zoddri i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 23:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin