Resultat 1 till 1 av 1
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Tomas Johansson
    Ort
    Grängesberg
    Inlägg
    33

    Krånglande bakluckelås Golf Variant-02

    Har problem med att det inte går att öppna bakluckan på min Golf Variant-02. Till en början funkade det ibland och ibland inte, men nu händer ingenting. Kan inte använda nyckeln för nyckelhålet har ärgat igen.
    Jag demonterade inredningen så jag kunde öppna manuellt och sen har jag felsökt så gott jag kunnat, ska erkänna att jag är helt novis på detta.
    Micro-brytaren som sitter vid handtaget verkar funka men själva handtaget kärvar så det finns en risk att denna fastnat och som i sin tur gjort att brytaren legat på hela tiden.
    Om jag förstår det hela rätt så är den vita plastklumpen på bild ett själva motorn som ska trycka ut en liten tapp och skjuta upp låsreglaget?
    Kopplar bort kabeln som går in i denna (också bild 1) och mäter spänningen på kabeln när jag trycker in microbrytaren men får ingen spänning. Provar då att resistansmäta och då verkar det vara kortis i kabeln för summern piper när jag gör detta.
    Så nu behöver jag hjälp för att komma vidare.

    Sen undrar jag om det finns något bra knep att göra rent själva handtaget på bild 2, eller är det bara att mekaniskt skrapa bort det ärgade?
    Bifogade bilder Bifogade bilder   

Liknande ämnen

  1. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2017-05-25, 12:45
  2. Scirocco bakluckelås krånglar
    Av joonas i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-03-22, 14:57
  3. Krånglande bromsok på Golf 5?
    Av lundqvistarn i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-20, 10:28
  4. Passat Variant 1.8T - 02 *SÅLD*
    Av Henrik.M i forum Projektforum
    Svar: 229
    Senaste inlägg: 2014-02-16, 11:59
  5. Krånglande farhållare Golf MKIV -02
    Av Cullberg i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 23:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin