Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 33 av 33
  1. #21

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Daniel Ekström
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av a128 Visa inlägg
    Med tanke på allt kludd med att montera en nyare modellanpassad radio i en äldre modell så hade jag övergett den tanken,
    caraudio24.se har ett urval av olika modeller av bilradios, evt kn en sådan behöva monteras om det inte redan finns:
    http://www.caraudio24.de/Zubehoer/An...VW::13518.html
    Eftersom jag äger både -03an och -00an så hade jag bara tänkt att flytta över plastsargen runt radion till respektive bil och hoppas att det går.

    Antennadapter har jag redan och nu har jag fått det att fungera med koden

  2. #22

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Daniel Ekström
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    171

    Byta radio Passat.

    Någon som vet vilken av respektive högtalarkabel i kontakten är till vilken högtalare i bilen? Alltså hö/vä fram och hö/vä bak (Passat -00).

    Det finns ju 4 st bruna som jag antar är jord?


  3. #23

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Det framgår ju av bilden. RR är höger bak, RF är höger fram, LF är vänster fram och LR vänster bak. Plus i övre raden på kontakten och minus i nedre raden.

  4. #24

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Daniel Ekström
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    171

    Byta radio Passat.

    Citat Ursprungligen postat av Blåbäret Visa inlägg
    Det framgår ju av bilden. RR är höger bak, RF är höger fram, LF är vänster fram och LR vänster bak. Plus i övre raden på kontakten och minus i nedre raden.
    Jo hur det ska kopplas in i radion är jag ju med på eftersom det står på klistermärket men jag undrar vilken kabel som är vilken i bilens kontakt?

    (jag måste alltså bygga en adapterkabel mellan bilens kontakter och ”nya” radion för kontakterna passar inte)

  5. #25

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337

  6. #26

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Är inte den bruna kontakten B kontakten i https://en.wikipedia.org/wiki/Connec...udio#ISO_10487? I så fall så har den samma pinlayout som på stereon.

  7. #27

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Daniel Ekström
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av a128 Visa inlägg
    Har letat på nätet men inte hittat den där kontakten.

    Blir kanske att beställa men ska koppla in allt innan med dom iso kontakterna (blir en hillbillylösning) jag har för att se att allt fungerar

  8. #28

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Daniel Ekström
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av Blåbäret Visa inlägg
    Är inte den bruna kontakten B kontakten i https://en.wikipedia.org/wiki/Connec...udio#ISO_10487? I så fall så har den samma pinlayout som på stereon.
    Tackar

  9. #29

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Daniel Ekström
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    171
    En liten uppdatering.

    Radion sitter nu i min äldre 00a och allt fungerar förutom att jag måste slå koden varje gång jag har haft ur nyckeln ur tändningslåset trots att det ligger direktström på minneskabeln.

    Jag fick modifiera lite för plastramen passade inte rätt av från 03an på 00an. Fick fila lite i plasten innanför för att det skulle passa.

    Hittade även en adapterkabel på nätet som passade i bilens ISO kontakt och i radion.

  10. #30

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Är du säker på att minneskabeln är minneskabeln? Jag har för mig att Volkswagen någon gång bytte plats på minneskabeln och den nyckelstyrda matningen så att bara Volkswagens egna apparater ska passa i deras bilar utan problem. Men om ditt ISO kablage också byter plats på dessa två kablar så måste du kanske bytta plats på kablarna ytterligare en gång för att få till det.



    Kort sagt, pröva att byta plats på röd och gul för att se om det blir någon skillnad.

  11. #31

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Daniel Ekström
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av Blåbäret Visa inlägg
    Är du säker på att minneskabeln är minneskabeln? Jag har för mig att Volkswagen någon gång bytte plats på minneskabeln och den nyckelstyrda matningen så att bara Volkswagens egna apparater ska passa i deras bilar utan problem. Men om ditt ISO kablage också byter plats på dessa två kablar så måste du kanske bytta plats på kablarna ytterligare en gång för att få till det.



    Kort sagt, pröva att byta plats på röd och gul för att se om det blir någon skillnad.
    Kan kolla igen men jag mätte direkt i kontakten och vill minnas att det låg direktström på ”rätt” kabel.

  12. #32

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Citat Ursprungligen postat av Blåbäret Visa inlägg
    Jag har för mig att Volkswagen någon gång bytte plats på minneskabeln och den nyckelstyrda matningen
    Det stämmer, på den -00:a jag hade var det precis så.
    Jag peta ur stiftet i min Iso-adapterkabel och bytte plats på just gul och röd.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  13. #33

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Daniel Ekström
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Det stämmer, på den -00:a jag hade var det precis så.
    Jag peta ur stiftet i min Iso-adapterkabel och bytte plats på just gul och röd.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Ok, ska kolla på det

Liknande ämnen

  1. Programmera Passat -04 radio för AUX
    Av Jocke945 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-03-26, 09:04
  2. Byta radio?
    Av mt4base i forum VW-forum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-01-02, 14:47
  3. Byta radio i en passat-06
    Av Anemyr i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-18, 22:56
  4. Radio mottagning Passat 3C 2008.
    Av Mini_me i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-31, 13:09
  5. Radio kod
    Av jockem i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-23, 22:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin