Resultat 1 till 12 av 12
  1. #1
    Sebbe
    Gäst

    Plana ventiljusterbrickor?

    Behöver tips på hur jag kan plana av en justerbricka på bästa sett. Vilken typ av slipmaskin eller så? Eller vilka verkstäder som kan ordna det för "väldigt" lite pengar, typ en 20-lapp, max.

    Jag behöver en bricka som är 2.40 m.m. Det minsta jag hittat är 2.65 m.m så det rör sig om 0.25 m.m. den ska planas ner.

    Eller tips på var man kan köpa en bricka som är 2.40 m.m. Nån som har =)

    Har kollat med alla motorrenoveringsfirmor i stan, de kunde inte.

    /Tack!

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Marcus Sandberg
    Ort
    Malmö/Strömsund
    Inlägg
    254
    Kolla med nån lokal mekanisk verkstad, alternativt t ex gymnasieskolans verkstadsprogram.

  3. #3
    Sebbe
    Gäst
    Ja, det blir nog så. Tänkte om det går att fixa till själv. Har tillgång till "normal" verkstad, med div slipmaskiner, svarv m.m. Vet inte om jag hinner leta verkstad innan helgen.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    Brickorna finns juh i ett intervallet 3.0 till 4.25 mm och om du behöver en tunnare bricka så måste väl nåt annat vara fel?

  5. #5
    Egon
    Gäst
    Jag tog en fil och filade av lite på den översta delen av ventilskaftet när jag bonmeckade med en gammal audi gt när jag var fattig student... Kanske inte den bästa varianten, men det funkade och bilen är vad jag vet fortfarande i trafik...

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Jani Hast
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    678
    Om du lägger den på lådan och skickar den till mig så kan jag köra det för 20:- =)
    Då får du tillbaka den innan fredag.

  7. #7
    Sebbe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Falcor Visa inlägg
    Brickorna finns juh i ett intervallet 3.0 till 4.25 mm och om du behöver en tunnare bricka så måste väl nåt annat vara fel?
    Hos V.A.G. ja. Riktiga motorfirmor har från 2.65 m.m. och uppåt. Felet heter frästa ventilsäten =)

  8. #8
    Sebbe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Egon Visa inlägg
    Jag tog en fil och filade av lite på den översta delen av ventilskaftet när jag bonmeckade med en gammal audi gt när jag var fattig student... Kanske inte den bästa varianten, men det funkade och bilen är vad jag vet fortfarande i trafik...
    Ja, fast jag har toppen monterad så jag vill helst inte pilla på ventilerna.

  9. #9
    Sebbe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jani Hast Visa inlägg
    Om du lägger den på lådan och skickar den till mig så kan jag köra det för 20:- =)
    Då får du tillbaka den innan fredag.
    Du e grymm! Jag slänger det på lådan NU. Pengar och min adress lägger jag i kuvertet.

  10. #10

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Jani Hast
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    678
    Brickan är planad och skickad.
    Borde dyka upp i brevlådan idag.
    Allt beror på posten.

  11. #11
    Sebbe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jani Hast Visa inlägg
    Brickan är planad och skickad.
    Borde dyka upp i brevlådan idag.
    Allt beror på posten.
    Kanon! Tackar så hemskt mycket.

  12. #12

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Jani Hast
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    678
    Det är lugnt.
    Kul att kunna hjälpa till.

    Lägg den oslipade ytan mot kammen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin