Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 48
  1. #21

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 899
    Citat Ursprungligen postat av Allrad Visa inlägg
    Grattis till nya Tigern! Jag har en likadan och kört ca 250 mil utan några problem. Men oljebyte efter 100 mil, hur tänker du här? Hur tänker du med serviceintervall framåt? följa bilens serviceplan eller annat intervall?
    Det enda jag egentligen funderar över på min bil är stöldlarmet, det finns ingen dekal eller indikation utöver lilla blinkdioden i förardörren som talar om för buset att man investerat i ett fabriksmonterat larm, hur ser det ut i era bilar ni som har larm?
    Håller med om oljebytet, totalt utkastade pengar, bättre att vänta till 1000 - 1500 mil.
    Har samma tanke om larmet, varför inga dekaler? Jag har googlat och dammsugit nätet men inte lyckat hitta lösa dekaler att själv sätta på rutorna.

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Jag tror att alla som behöver förstå, förstår vad den röda blinkande dioden betyder. Tror ni inte det?

  3. #23

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 899
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jag tror att alla som behöver förstå, förstår vad den röda blinkande dioden betyder. Tror ni inte det?
    Men den röda dioden har alla även om man inte har fabriksmonterat larm.

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Ingen aning, men i så fall vet inte heller tjuven vilken bil som har larm och vilken som inte har det. Vågar man chansa på det så skiter man kanske även i om bilen har larm.

  5. #25
    Medlem jochen95as avatar
    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Joakim Lindgren
    Ort
    Storvreta
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av Allrad Visa inlägg
    Grattis till nya Tigern! Jag har en likadan och kört ca 250 mil utan några problem. Men oljebyte efter 100 mil, hur tänker du här? Hur tänker du med serviceintervall framåt? följa bilens serviceplan eller annat intervall?
    Det enda jag egentligen funderar över på min bil är stöldlarmet, det finns ingen dekal eller indikation utöver lilla blinkdioden i förardörren som talar om för buset att man investerat i ett fabriksmonterat larm, hur ser det ut i era bilar ni som har larm?
    Tack!
    Det var väl mer förr som man rekommenderade oljebyte efter 10 respektive 100 mil (ca) när man körde in en ny motor, men jag väljer ändå att göra det för mitt eget "peace of mind", anledningen är för att skölja bort de metallspån som blir produkten av att nya motordelar slits in mot varandra, likaså varvar jag inte maxvarv eller kör tungt de första 100 milen.

    Även om det inte är lika noga idag så skadar det inte att göra detta och i gengäld inbillar jag mig att jag får en motor som kommer må lite bättre framöver.

    Sen det där med "longlife" service ger jag inte mycket för, jag kommer serva bilen varje år/1.500mil även om jag bara har gratis service vid 2 år/3000mil i avtalet.

    jag har också den blinkande dioden i förardörren men jag har inget larm i min.

  6. #26
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 191
    Jag håller helt med om det där med 100mil. Det känns betydligt bättre att byta olja relativt kort efter leverans just för at veta att man sköljt ut det som ev. skulle kunna vara. Även om det kanske inte ska anses nödvändigt på en modern bil idag. Och ingen long-life.

  7. #27

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 899
    Citat Ursprungligen postat av jochen95a Visa inlägg
    Sen det där med "longlife" service ger jag inte mycket för, jag kommer serva bilen varje år/1.500mil även om jag bara har gratis service vid 2 år/3000mil i avtalet.
    Är det inte avtalet för 99 kr/mån du har? Isf är det 36 mån/4500 mil.

  8. #28

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Joel Pennerborn
    Ort
    Köping
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av jochen95a Visa inlägg
    Jo det med batteriförbrukning nojar jag också över, har 20min till jobbet så mer än så kör jag inte värmaren på morgonen heller.
    Dock har jag tänkt i liknande banor, har du något bra tips på en laddare?
    Jag kommer att installera en sådan här: https://vwtillbehor.se/Product/T%20%...batteriladdare

    Då kan jag använda ett vanligt motorvärmarkabel när bilen står i carporten och kan laddas varje natt. Då behöver jag inte oroa mig för att slita ut batteriet i förtid.

  9. #29

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 899
    Citat Ursprungligen postat av Joel P Visa inlägg
    Jag kommer att installera en sådan här: https://vwtillbehor.se/Product/T%20%...batteriladdare

    Då kan jag använda ett vanligt motorvärmarkabel när bilen står i carporten och kan laddas varje natt. Då behöver jag inte oroa mig för att slita ut batteriet i förtid.
    Jag upplever som om det är en smart generator för hur jag än missköter batteriet så håller det sig mellan 75 och 100%

  10. #30
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av jochen95a Visa inlägg
    jag har också den blinkande dioden i förardörren men jag har inget larm i min.
    Dioden indikerar bara om bilen är låst eller inte. Har inget med larmet att göra.

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  11. #31
    Medlem jochen95as avatar
    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Joakim Lindgren
    Ort
    Storvreta
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Är det inte avtalet för 99 kr/mån du har? Isf är det 36 mån/4500 mil.
    Det är det nog, jag fick det gratis via någon kampanj som Möller bil hade.
    Ursäkta jag var lite luddig, det jag menade var att den första servicen enligt serviceavtalet sker vid 2 år/3.000 mil, sedan igen vid 3 år/4.500 mil om jag förstod det rätt. Och jag betalar själv min service vid 1 år/1.500mil.

  12. #32

    Reg.datum
    feb 2018
    Namn
    Allrad
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    11
    Lite svårt att se på dina bilder men har dom glömt att skruva dit stänkskydd bak? Det satt std-monterat på min bil.

  13. #33
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Stänkskydd fram ingår i svensk standard. Bak är tillägg. Köpte du en demo- eller lagerbil kanske?

  14. #34

    Reg.datum
    feb 2018
    Namn
    Allrad
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    11
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Stänkskydd fram ingår i svensk standard. Bak är tillägg. Köpte du en demo- eller lagerbil kanske?
    Ingen demo/lagerbil, fick vänta 4 månader på bilen som alla andra............
    Är det som du säger har väl min handlare varit extra omtänksam då även stänkskydd bak verkar göra stor nytta, de fram är väldigt effektiva.

  15. #35
    Medlem jochen95as avatar
    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Joakim Lindgren
    Ort
    Storvreta
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av Allrad Visa inlägg
    Ingen demo/lagerbil, fick vänta 4 månader på bilen som alla andra............
    Är det som du säger har väl min handlare varit extra omtänksam då även stänkskydd bak verkar göra stor nytta, de fram är väldigt effektiva.
    Ja detta är något som verkligen retar mig, att man lyckats göra stänkskydd bak till ytterligare ett tillval, förr satt det ju oftast på som standard vill jag minnas.
    Har dock köpt stänkskydd som jag ska försöka orka sätta dit någon dag hehe.

    Har också beställt ett original huvskydd från en vw reservdelsleverantör i staterna, av någon anledning kan man inte köpa den här.
    Namn:  huvskydd.jpg
Visningar: 336
Storlek:  128.5 KB

  16. #36

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 899
    Citat Ursprungligen postat av jochen95a Visa inlägg
    Ja detta är något som verkligen retar mig, att man lyckats göra stänkskydd bak till ytterligare ett tillval, förr satt det ju oftast på som standard vill jag minnas.
    Har dock köpt stänkskydd som jag ska försöka orka sätta dit någon dag hehe.

    Har också beställt ett original huvskydd från en vw reservdelsleverantör i staterna, av någon anledning kan man inte köpa den här.
    Fram är inte heller standard, bara VAG Sverige som är snälla.

  17. #37
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Fram är inte heller standard, bara VAG Sverige som är snälla.
    Precis. Det finns som sagt något som heter svensk standard och där ingår ett antal saker. Det finns återförsäljare som inte monterar detta men det betalar du för när du köper bil så det ska du ha.

  18. #38
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av jochen95a Visa inlägg
    Ja detta är något som verkligen retar mig, att man lyckats göra stänkskydd bak till ytterligare ett tillval, förr satt det ju oftast på som standard vill jag minnas.
    Har dock köpt stänkskydd som jag ska försöka orka sätta dit någon dag hehe.

    Har också beställt ett original huvskydd från en vw reservdelsleverantör i staterna, av någon anledning kan man inte köpa den här.
    Namn:  huvskydd.jpg
Visningar: 336
Storlek:  128.5 KB
    Huvskydd finns i Sverige. T.ex. Trucker har.

  19. #39
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2017
    Namn
    Joachim Eriksson
    Medlemsnr
    5439
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Joel P Visa inlägg
    Jag kommer att installera en sådan här: https://vwtillbehor.se/Product/T%20%...batteriladdare

    Då kan jag använda ett vanligt motorvärmarkabel när bilen står i carporten och kan laddas varje natt. Då behöver jag inte oroa mig för att slita ut batteriet i förtid.
    Jag har monterat Defa 1204 med vanligt motorvärmaruttag.
    Hemma står bilen alltid med sladden i och laddar under natten.
    Så att värmaen går 30 min på jobbet innan jag kommer hem tar laddaren hand om.

    Jocke
    Jocke
    Golf GT 1,4 - 2017 - Black rubin

  20. #40
    Medlem jochen95as avatar
    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Joakim Lindgren
    Ort
    Storvreta
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Fram är inte heller standard, bara VAG Sverige som är snälla.
    Där ser man!

Liknande ämnen

  1. Ny medlem
    Av Henced i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 18:46
  2. Ny medlem säger hej!
    Av Maskinisten i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 14:48
  3. Ny här och ny med Golf GTI
    Av påsen racing i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-03, 14:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin