Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 48 av 48
  1. #41

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av jochen95a Visa inlägg
    Det är det nog, jag fick det gratis via någon kampanj som Möller bil hade.
    Ursäkta jag var lite luddig, det jag menade var att den första servicen enligt serviceavtalet sker vid 2 år/3.000 mil, sedan igen vid 3 år/4.500 mil om jag förstod det rätt.
    Oftast blir det bara en service vid 2 år eller 3000 mil, sen hinner man inte med fler iom att nästa service blir vid 4 år eller 6000 mil och då är det försent (Max 3år eller max 4500mil). Så det är i stort sett omöjligt att få två servicar på 99-avtalet.

  2. #42

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Oftast blir det bara en service vid 2 år eller 3000 mil, sen hinner man inte med fler iom att nästa service blir vid 4 år eller 6000 mil och då är det försent (Max 3år eller max 4500mil). Så det är i stort sett omöjligt att få två servicar på 99-avtalet.
    Min Tiguan -16 var inne på första "oljebytarservice" efter ca 1 år, ca 6 månader senare blir det "inspektions service", har 50 dagar eller 700 mil kvar och har haft bilen i ca 16 månader.
    Även nästa "oljebytarservice" ser ut att hamna precis innan avtalet går ut om man tittar på uppgifterna i bilens infotainment.

  3. #43

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Thomas Laursen
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    43
    Grattis !
    Tiguanen vinner många tester.
    Fin rabatt du fick!

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  4. #44

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Thomas Laursen
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av jochen95a Visa inlägg
    Tack så mycket för det varma välkomnandet allihopa!

    Mangewide: Jo jag gillar dom skarpt, tycker om att dom är lite hårdare stoppade än originalstolarna.
    Och "microfleece" tyget eller vad dom kallar det som ergoactive stolarna är klädda i känns ändå hyfsat premium även om skinn såklart är najs det med.

    Megapolaren: Hehe ja hade jag haft platsen för den så hade jag aldrig sålt den, har aldrig haft en härligare och mer mångsidig bil än min Caravelle!
    Den var tokskön att köra långt i dessutom, med kaptensstolar, servostyrning, stora vätskekylda 2,1L motorn och automatlåda, gick som en dröm!
    Hade dessutom en skitstor eltaklucka som var gött till festivalresorna på somrarna.

    Bifogad fil 9778
    Bifogad fil 9779
    Jag körde ut TV apparater med en äldre VW buss. Saknar den körkänslan.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  5. #45

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Thomas Laursen
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av jochen95a Visa inlägg
    Jo det är 1.4 tsi 150hk motorn jag har, och att valet föll på den var ganska enkelt: Det är den enda motorn som erbjuds i kampanjen som vw haft i höst för 275lök, prisskillnaden upp till 180tsi motorn var alltså över 60.000kr (GT som minsta utr. nivå för den motorn) och så mycket behövde jag inte 30 extra hästkrafter hehe.

    Jag tycker ändå att den är en väldigt trevlig bekantskap med hyfsat bra vrid för en omkörning i motorvägsfart, och fullt duglig för mig som sällan kör tyngre släp.
    Men alla har vi ju såklart olika preferenser för hur man vill att ens bil ska vara, finns inget rätt eller fel i det tycker jag.

    Den dricker en del soppa just nu men jag inbillar mig att jag ska kunna få ner det lite när jag kört in motorn ordentligt, ska in på olje/filterbyte nu efter 100mil för att få bort metallspånen i oljan från inkörningen.
    Grattis till bilen !
    Är du inte lite petig om du byter olja efter 100 mil?
    Det är utkastad olja och pengar

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  6. #46

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Thomas Laursen
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Oftast blir det bara en service vid 2 år eller 3000 mil, sen hinner man inte med fler iom att nästa service blir vid 4 år eller 6000 mil och då är det försent (Max 3år eller max 4500mil). Så det är i stort sett omöjligt att få två servicar på 99-avtalet.
    Vad kostar en service på en Golf?
    (GTI) Jag valde 99 kr/mån.
    Kör ca 1000 mil om året bara.
    Känns lika bra betala direkt om man bara servar 1 gång på 3 år.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  7. #47
    Medlem jochen95as avatar
    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Joakim Lindgren
    Ort
    Storvreta
    Inlägg
    15
    Tack!

    Haha ja det där med mitt tidiga olje/filterbyte verkar vara en het potatis har jag märkt!
    Det är väldigt delade läger i den frågan när jag läser om det, vissa hävdar att det är en nyttig process i att få bort ev. metallrester från inkörningsperioden och andra menar att det nuförtiden inte gör någon som helst skillnad.

    Men som sagt, jag gör detta mest för mitt eget välbefinnande och inbillar mig att det inte skadar i alla fall.

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Citat Ursprungligen postat av xjockevxo Visa inlägg
    Jag har monterat Defa 1204 med vanligt motorvärmaruttag.
    Hemma står bilen alltid med sladden i och laddar under natten.
    Så att värmaen går 30 min på jobbet innan jag kommer hem tar laddaren hand om.

    Jocke
    Jag har också en sån, supernöjd.
    Dessutom laddar den 4A mot den som fanns på VWTillbehör, som bara laddade 2A.

Liknande ämnen

  1. Ny medlem
    Av Henced i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 19:46
  2. Ny medlem säger hej!
    Av Maskinisten i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 15:48
  3. Ny här och ny med Golf GTI
    Av påsen racing i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-03, 15:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin