Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    GTI-nissen
    Gäst

    Classic competence center

    Jag såg reklam över att en del verkstäder i Sverige numera har denna inriktning. Är det någon här som har någon erfarenhet och har utnyttjat deras tjänster?
    Jag är bara lite nyfiken på om de verkligen är kompetenta på gamla VW.

  2. #2
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    Jag såg reklam över att en del verkstäder i Sverige numera har denna inriktning. Är det någon här som har någon erfarenhet och har utnyttjat deras tjänster?
    Jag är bara lite nyfiken på om de verkligen är kompetenta på gamla VW.
    Jag har också sett denna reklam och är också nyfiken. Såg att MLS i Mölnlycke som ligger ett par handbromssladdar från mitt hem är en av dem. Har dock inte lyckats ta mig dit än.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  3. #3
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    CCC har egentligen inte med verkstaden att göra (alltså arbeten) utan är anläggningar som representerar Classic Parts, i butik och på träffar osv.

  4. #4
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    CCC har egentligen inte med verkstaden att göra (alltså arbeten) utan är anläggningar som representerar Classic Parts, i butik och på träffar osv.
    Men har de reservdelspersonal där man kan komma in och diskutera artnummer som börjar på 171 eller 191 utan att bli idiotförklarad??
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Men har de reservdelspersonal där man kan komma in och diskutera artnummer som börjar på 171 eller 191 utan att bli idiotförklarad??
    Man klassas nog som dinosaurie i dessa fall. Dvs sådan reservdelspersonal är sällsynt numera.

  6. #6
    GTI-nissen
    Gäst
    Delar från CC kan man väl beställa på varenda ställe, men här så ska de alltså veta skillnaden mellan 171 och 191?
    Jag trodde att det var verkstäderna som hade ett extra kunnande på äldre bilar.

    Micke, du har ju nu en extra anledning att sladda in och kolla med dem!

  7. #7
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Det brukar vara enklare att beställa från CC som privatperson. Frakten är väldigt hög till företag men jag kan tänka mig att CCC har bättre avtal.

  8. #8
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Men har de reservdelspersonal där man kan komma in och diskutera artnummer som börjar på 171 eller 191 utan att bli idiotförklarad??
    Haha, det hoppas jag verkligen. En anläggning ansöker om att bli CCC och det är väl ganska meningslöst att söka om man inte har något intresse för det.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Men har de reservdelspersonal där man kan komma in och diskutera artnummer som börjar på 171 eller 191 utan att bli idiotförklarad??
    KLART NEJ på den frågan iaf. Gamla VW är en 2010. Många har inte ens ett bilintresse.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-02-09, 15:56
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-12, 11:23
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-12, 14:18
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 20:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin