Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Moddad Golf

  1. #1

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    756

    Moddad Golf

    Kanske tråkar jag ut forumets läsekrets med en fråga som inte hör till det kära ämnet felkoder, motorkoder, komfortsystem och annat digitalt junk.

    Är det någon som modifierat sin Golf av senare modeller, 5 och framåt? Inte intresserad av det vanliga som sänkning, byte till andra lika tråkiga fälgar, chippsning.
    Utan kosmetiska modifieringar av karossen, stora som små plåtjobb, plastningar, lackeringar, folieringar etc!
    Obs! Inget har hänt om det inte finns bildbevis!

  2. #2
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 296
    Jag blir iaf inte det minsta uttråkad, kul fråga/ämne
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  3. #3
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    721
    Jätteintressant fråga, personligen läser jag gärna mer om detta.
    Men känns som det inte är jättevanligt med dessa modefikationer på nyare bilar, dock inte mindre intressant för det.

    Upp med bilder ni som har, så får vi se vad vi lyckas skaka fram!
    Mattias Henriksson
    Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98 Volvo V90 T6 Recharge -24

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Åkesson hade (har?) en tråd om en GTI -10a, där han ändrade fronten i flera omgångar, tror den finns kvar i projektforumet...


    Skickat från min iPad med Tapatalk Pro

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Golf VI GTI -2010 --- Inbrott, igen !!!!


    Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
    Senast redigerad av Mattias den 2018-02-12 klockan 20:30. Anledning: Korrigerat länk

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    756
    Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Men känns som det inte är jättevanligt med dessa modefikationer på nyare bilar, dock inte mindre intressant för det.
    Nej helt klart sätter man väl inte kaptrissan i en mk:7 annat än om man har en stinn finansiär i ryggen! Men som i mitt fall som kör en 5a så börjar det ju klia lite i fingrarna! Har varken lust eller råd/möjlighet att köpa en ny bil och det mesta bara känns trist av det som står i bilhallarna så känns det mer motiverat att göra något kul av min gamla 5a!

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    Sätta kaptrissan i plåten känns som helgerån, hellre kjolpaket, sänksats och liknade

    https://www.kamei.de/
    http://www.abt-sportsline.de/en/
    http://sv.bsr.se/ finns i eran hemtrakter

    men innan kanske fixa oljeläkaget i tändstiftsbrunnen först om det inte är gjort
    Senast redigerad av a128 den 2018-02-12 klockan 21:32.

  8. #8

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    756
    Oljeproblemet har faktiskt minskat sen jag bytte laddtrycksventilen (N-nånting som jag glömt!), annars så har det blivit en rutin att en gång i månaden blåsa rent och torka tändstiftsbrunnen!

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Oljeproblemet har faktiskt minskat sen jag bytte laddtrycksventilen (N-nånting som jag glömt!), annars så har det blivit en rutin att en gång i månaden blåsa rent och torka tändstiftsbrunnen!
    Det skulle inte kunna vara PVC-ventilen som gör att det blir övertryck i vevhuset ?

    du har kanske 03C103474B alt. 03C103474P monterad den senaste versionen verka vara 03C103474AB

    Nr 8 på denna bild

  10. #10

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    756
    Citat Ursprungligen postat av a128 Visa inlägg
    Det skulle inte kunna vara PVC-ventilen som gör att det blir övertryck i vevhuset ?

    du har kanske 03C103474B alt. 03C103474P monterad den senaste versionen verka vara 03C103474AB

    Nr 8 på denna bild
    NR 8 är väl bara slangar? Den jag bytte är klumpen som sitter på slangarna märkta 10, har för mig att den kallas "pvc-ventil"

  11. #11

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    Ta er ett nogrann titt så ska ni finna en ventil i det slangpaket jag hänvisar till

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin