Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Magnus Stenkvist
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    4

    Ingen Sign Assist i HUD på Tiguan Mk2/Tiguan Allspace?

    Hej!

    Har precis haft inne min nya Tiguan Allspace på verkstaden för att åtgärda Sign Assist som vid leverans inte fungerade alls. (inga hastighetsgränser visades varken på Nav-display, AID (Active Info Display) eller HUD (Heads Up Display)).

    De gjorde någon mjukvaruuppdatering och Sign Assist verkar nu ha kommit igång och aktuell hastighetsgräns visas i Nav-display samt AID. Däremot visas fortfarande ingenting på HUD. Jag ringde verkstaden på nytt och frågade men både mekaniker och säljare hävdar att Sign Assist inte ska visa något i HUD.

    Det som gör mig undrande är att jag dels kan se YouTube-videos som i Tiguan Mk2 visar Sign Assist info i HUD (https://youtu.be/3n7Rv6tRBJ0?t=33) samt att jag läst i tråd på annat engelskt forum att Sign Assist ska visas i HUD.
    "I can confirm that the road sign recognition will display on the instrument cluster as standard and as well in the HUD (if fitted)."
    Så hur är det för er andra som har Sign Assist och HUD i Tiguan Allspace eller för den delen Tiguan Mk2, får ni upp info om hastighetsbegränsning även på HUD:en?

  2. #2

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    Per Nielsen
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    2
    Hej!

    Jag är nyfiken på hur det gick för dig med detta? Lyckades de lösa det så att hastighetsskyltarna också syns i HUD?
    Vi hämtade vår Allspace förra veckan och precis som för dig så visas inga registrerade skyltar i HUD men de visas på mittkonsolen och instrumentpanelen. Jag håller på att diskutera detta med VW säljaren och har refererat till instruktionsboken där man ser att hastighetsskyltar även syns i HUD. Väntar på svar från dem..

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Magnus Stenkvist
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    4
    Hej,

    Strax efter att jag postade här så kontaktade jag Volkswagen Sverige och bad om ett klargörande från deras sida. Fick följande till svar:
    Vi kan bekräfta att hastigheten ska synas i HUD. Den ska samarbeta med Sign Assist. En begränsning kan vara att aktuellt vägavsnitt har en viss kodad hastighetsbegränsning som är inrapporterad som bas för GPS-data.
    Det är viktigt att observera att Sign Assist är en assistent som försöker hjälpa föraren men om det inte finns någon skylt på platsen så är det navigationsdata som gäller tills att kameran kan läsa av gällande hastighet som verifikation. Detta är fortfarande viktigt eftersom navigationsdata kan vara ouppdaterad eller felaktigt.
    Detta var strax innan sportlovet och jag har inte orkat ta tag i det än. Uppdaterar här om/när jag pratat med verkstaden på nytt. Du kan väl göra detsamma om du hör nått.

  4. #4

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    Per Nielsen
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av Tepp76 Visa inlägg
    Hej,

    Strax efter att jag postade här så kontaktade jag Volkswagen Sverige och bad om ett klargörande från deras sida. Fick följande till svar:


    Detta var strax innan sportlovet och jag har inte orkat ta tag i det än. Uppdaterar här om/när jag pratat med verkstaden på nytt. Du kan väl göra detsamma om du hör nått.
    Hej!

    Idag löste det sig äntligen efter tredje turen till VW - nu får jag upp skyltarna i HUD:en! De gjorde någon form av mjukvaru-uppdatering, men verkstaden kunde inte lösa det på egen hand. Det gick först till VW Sverige och sen till VW Tyskland innan de fick ordning på det. Men nu fungerar det i alla fall
    Så om det inte löst sig för dig än, ligg på din VW-verkstad

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Magnus Stenkvist
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av per87 Visa inlägg
    Hej!

    Idag löste det sig äntligen efter tredje turen till VW - nu får jag upp skyltarna i HUD:en! De gjorde någon form av mjukvaru-uppdatering, men verkstaden kunde inte lösa det på egen hand. Det gick först till VW Sverige och sen till VW Tyskland innan de fick ordning på det. Men nu fungerar det i alla fall
    Så om det inte löst sig för dig än, ligg på din VW-verkstad
    Oj, hade missat ditt svar.
    Hursomhelst har det löst sig för mig också nu. Krävdes dock att jag stod på mig rejält för att övertyga verkstaden (som idogt hävdade att funktionen inte fanns på min bil...). Även jag fick ha inne bilen 3 gånger på verkstaden innan de löste det.

Liknande ämnen

  1. Tiguan Allspace tråden
    Av Joel P i forum VW-forum
    Svar: 106
    Senaste inlägg: 2019-03-31, 18:09
  2. Kan inte öppna bakluckan på tiguan
    Av look43 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 20:44
  3. Skillnad på motorer Tiguan
    Av lasholm i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-04-15, 09:56
  4. BBS Challenge 19" från Audi på Tiguan?
    Av DempaX i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-04-06, 14:11
  5. 19" Savannah från Tiguan på golf V
    Av pheijden i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-25, 10:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin