Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Josefine
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    17

    Problem? Stolsvärme tänder display

    Jag har en passat sc tdi 150 dsg6 årsmodell 16 som jag tror att jag har ett problem med.

    När jag trycker på stolsvärmen på förarstolen så tänds displayen (för radion, inställningar m.m) upp lite när den är avstängd från början och helt svart, vilket syns när det är mörkt ute. För att kunna stänga av ljuset på displayen måste jag trycka på passargerarsidans stolsvärme.

    Finns det någon annan som har eller har haft liknande ’problem’? Eller någon som vet om det ska vara så?
    Jag tycker det verkar lite konstigt att displayen ska tändas upp lite när man trycker på stolsvärmen för förarstolen och för att stänga av den måste jag trycka på passargerarstolens stolsvärme.

  2. #2

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Thomas Laursen
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av Jsfn Visa inlägg
    Jag har en passat sc tdi 150 dsg6 årsmodell 16 som jag tror att jag har ett problem med.

    När jag trycker på stolsvärmen på förarstolen så tänds displayen (för radion, inställningar m.m) upp lite när den är avstängd från början och helt svart, vilket syns när det är mörkt ute. För att kunna stänga av ljuset på displayen måste jag trycka på passargerarsidans stolsvärme.

    Finns det någon annan som har eller har haft liknande ’problem’? Eller någon som vet om det ska vara så?
    Jag tycker det verkar lite konstigt att displayen ska tändas upp lite när man trycker på stolsvärmen för förarstolen och för att stänga av den måste jag trycka på passargerarstolens stolsvärme.
    Klart det är oacceptabelt. VW är ju en kvalitetsbil. Garanti kvar?
    Annars finns goodwill.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Josefine
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av GTI-IV18 Visa inlägg
    Klart det är oacceptabelt. VW är ju en kvalitetsbil. Garanti kvar?
    Annars finns goodwill.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
    Det tycker jag också. Har haft den inlämnad hos en Volkswagen återförsäljare som säger sig aldrig hört talas om detta problem. De har kört några uppdateringar men problemet finns fortfarande kvar.

    Om dom inte vet vad det är eller hur det ska lösas vet jag inte hur jag ska kunna få det fixat. Finns ingen logik i att det ska vara som det är enligt mig men enligt personen hos återförsäljaren ”finns det ingen logik ibland i nya bilar” och han menade att det kanske ska vara så.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Jag tycker felbeskrivningen är lite luddig. Vad är det du ser i displayen mer än stolsvärmes regleringen när du justerar stolsvärme?

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Josefine
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jag tycker felbeskrivningen är lite luddig. Vad är det du ser i displayen mer än stolsvärmes regleringen när du justerar stolsvärme?
    Jag ser ingenting. Displayen går bara från kolsvart som när den är avstängd till att börja lysa lite. Stolsvärmens reglering syns inte där, den syns endast på knappen.
    När jag var hos återförsäljaren så kollade vi en annan passat om det var lika där, men den Passaten var troligtvis lite nyare för där såg man något på displayen när stolsvärmen sattes på. Kanske var det regleringen som du skriver om.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    På Passat årsmodell 2016 ska stolsvärmeregleringen presenteras i infotainmentsystemets display.

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Josefine
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    På Passat årsmodell 2016 ska stolsvärmeregleringen presenteras i infotainmentsystemets display.
    Jaså, det får jag nog undersöka närmare då, eftersom jag inte har sett det i min bil. Bilen har iallafall ”fordonsår” 2016.

  8. #8

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Problem? Stolsvärme tänder display

    Citat Ursprungligen postat av Jsfn Visa inlägg
    Jaså, det får jag nog undersöka närmare då, eftersom jag inte har sett det i min bil. Bilen har iallafall ”fordonsår” 2016.
    Vår Passat är också av "fordonsår 2016", och där ser man de olika lägena för stolsvärmen samt en "knapp" för rattvärmen.

    Om man tryckt en gång på den "riktiga fysiska"-knappen , kan du direkt justera lägena för stolsvärmen samt stänga av (eller sätta på) rattvärmen på info-displayen.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Josefine
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Vår Passat är också av "fordonsår 2016", och där ser man de olika lägena för stolsvärmen samt en "knapp" för rattvärmen.

    Om man tryckt en gång på den "riktiga fysiska"-knappen , kan du direkt justera lägena för stolsvärmen samt stänga av (eller sätta på) rattvärmen på info-displayen.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Jag får kolla upp detta då ingenting dyker upp på displayen när jag sätter på stolsvärmen. Har dock ingen rattvärme men det ska kanske inte spela någon roll. Men det borde väl stå något om detta i instruktionsboken för min bil, om det ska visa sig på displayen eller inte.

  10. #10

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    Jonas B
    Ort
    Halmstad , utanför
    Inlägg
    41
    Det finns en inställning i radio enheten som bestämmer om inställningarna på acc och stolarna ska visas och hur länge . Kollar i radion : inställning och system(kan vara display ).
    Du kan oxå pröva att återställa radioenheten.
    På min var visning avstängd när jag köpte den men är nu påslagen igen.

    Lycka till

  11. #11

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Josefine
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av devils_own Visa inlägg
    Det finns en inställning i radio enheten som bestämmer om inställningarna på acc och stolarna ska visas och hur länge . Kollar i radion : inställning och system(kan vara display ).
    Du kan oxå pröva att återställa radioenheten.
    På min var visning avstängd när jag köpte den men är nu påslagen igen.

    Lycka till
    Jag vet inte riktigt var jag hittar den inställningen. Har din bil endast stolsvärme eller har den typ stolsventilation (eller vad det hette) också?

  12. #12

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    Jonas B
    Ort
    Halmstad , utanför
    Inlägg
    41
    Var ute i kväll och filmade en snutt men iPaden vägrar låta mig lägga upp filmen.Ska försöka komma ihåg att ta sekvensbilder.

    Testar här med en fin vinterbild om det funkar iaf .



    Följ inte vägen , gör ett spår och låt andra följa

  13. #13

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av devils_own Visa inlägg
    Var ute i kväll och filmade en snutt men iPaden vägrar låta mig lägga upp filmen.Ska försöka komma ihåg att ta sekvensbilder.

    Testar här med en fin vinterbild om det funkar iaf .

    Följ inte vägen , gör ett spår och låt andra följa
    Fungerade stolsvärmen?

  14. #14

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Josefine
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av devils_own Visa inlägg
    Var ute i kväll och filmade en snutt men iPaden vägrar låta mig lägga upp filmen.Ska försöka komma ihåg att ta sekvensbilder.

    Testar här med en fin vinterbild om det funkar iaf .


    Följ inte vägen , gör ett spår och låt andra följa
    En film på?

  15. #15

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    Jonas B
    Ort
    Halmstad , utanför
    Inlägg
    41

    Problem? Stolsvärme tänder display

    Här kommer en bildserie hur du ställer in visning i displayen .
    Min bil är en alltrack 2012 med rcd 510.

    Radio på och tryck på set up


    Välj system


    Välj climate displays ,tryck på pilen ytterst ,
    i ditt fall borde det stå : OFF
    Hos mej står det 3s.


    Då har du valen här , tryck och välj en .


    Se backar du ur menyn med ett enkelt tryck på returpilen i övre högra hörnan , klart .


    Följ inte vägen , gör ett spår och låt andra följa

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Fint, men trådskaparen har en Passat generation 8, dvs ett helt annat infotainment.

  17. #17

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Josefine
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av devils_own Visa inlägg
    Här kommer en bildserie hur du ställer in visning i displayen .
    Min bil är en alltrack 2012 med rcd 510.

    Radio på och tryck på set up


    Välj system


    Välj climate displays ,tryck på pilen ytterst ,
    i ditt fall borde det stå : OFF
    Hos mej står det 3s.


    Då har du valen här , tryck och välj en .


    Se backar du ur menyn med ett enkelt tryck på returpilen i övre högra hörnan , klart .


    Följ inte vägen , gör ett spår och låt andra följa
    Tack för viljan att hjälpa men min bil är årsmodell 2016 så det där hjälper tyvärr inte tror jag.

  18. #18

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Josefine
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    På Passat årsmodell 2016 ska stolsvärmeregleringen presenteras i infotainmentsystemets display.
    Ska det på alla Passat bilar med årsmodell 2016 visas där? Det kan inte vara beroende på olika ”paket” man har i bilen? För är det så att alla 2016 bilar ska visa det så borde ju volkswagen återförsäljaren ha någon slags kunskap om det, eller? Har pratat med både säljare och verkstadspersoner om det och ingen verkade känna till mitt ”problem”, dock har dom sett och tyckt det var lite märkligt.

  19. #19

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Josefine
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    17
    Skärmen helt avstängd och helt svart:

    Namn:  44FE3397-8D94-4D17-B6DA-43EF20B421B6.jpeg
Visningar: 889
Storlek:  1.43 MB

    Detta är efter att jag slagit på stolsvärmen på förarsätet, displayen tänds lite:

    Namn:  15C4C0AF-63B4-4874-AC14-436F8484F7C1.jpeg
Visningar: 872
Storlek:  1.76 MB

    Bilderna är väl inte helt ”ärliga” gällande ljuset exakt men skillnad syns.

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Om du har skärmen tänd och sätter på stolsvärmen, får du då upp en notifikation på skärmen om att stolsvärmen är på?
    Om du får det så är det antagligen samma funktion som tänder skärmen när den är avstängd, funktionen finns säkert i din infotainment meny nånstans precis som på de tidigare bilarna. Vad står det i bruksanvisningen under stolsvärme eller under infotainment systemet?

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-11-24, 20:57
  2. Golf Manhattan 90 tänder inte !
    Av J_et i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-29, 15:07
  3. Ang stolsvärme
    Av Fredde_l i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 18:37
  4. MK3: Kablar till stolsvärme framdragna?
    Av Loxarn i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 01:19
  5. Motorn tänder ej
    Av moragoa i forum VW-forum
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 11:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin