Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 35 av 35
  1. #21

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Josefine
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av Falcor Visa inlägg
    Om du har skärmen tänd och sätter på stolsvärmen, får du då upp en notifikation på skärmen om att stolsvärmen är på?
    Om du får det så är det antagligen samma funktion som tänder skärmen när den är avstängd, funktionen finns säkert i din infotainment meny nånstans precis som på de tidigare bilarna. Vad står det i bruksanvisningen under stolsvärme eller under infotainment systemet?
    Om skärmen är på så syns ingen notifikation på skärmen om att stolsvärmen är på eller sätts på.

    Under stolsvärme i instruktionsboken står det något om att ”i bilar med båda stolsvärme och stolsventilation kan stolvärmen och stolsventilationen också stängas av med knappen of på infotainmensystemet.” , det står också ”I bilar med stolvärme och stolsventilation kan värmeeffekten resp. flykthastigheten också ställas in via infotainmentsystemet. När stolvärmen och stolsventilationen är på samtidigt kan funktionerna bara ställas in via infotainmentsystemet.”.

    Jag har ingen stolsventilation utan endast stolsvärme så då verkad det som att man endast använder knappen och ingenting som har med infotainmentsystemet att göra.

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Har man värme i stol och ratt så visas regleringen i display. Kanske även om man endast har värme i stol, men det kan jag inte bekräfta.

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    petrus johansson
    Ort
    ställdalen
    Inlägg
    55
    Har nog aldrig satt på stolsvärmen med avstängd display, måste prova och se efter jobbet i dag!

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Det indikeras väl oavsett om display är aktiv eller standby?

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    petrus johansson
    Ort
    ställdalen
    Inlägg
    55
    Citat Ursprungligen postat av petrus Visa inlägg
    Har nog aldrig satt på stolsvärmen med avstängd display, måste prova och se efter jobbet i dag!
    Testat nu på min bil, med avstängd display så tänds den upp när jag sätter på stolsvärmen. Ser även indikeringarna för stolsvärmen och rattvärmen en stund. Men displayen förblir upplyst lite grand efter det. Även om jag stänger av värmen i stol och ratt.

  6. #26

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Josefine
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Har man värme i stol och ratt så visas regleringen i display. Kanske även om man endast har värme i stol, men det kan jag inte bekräfta.
    Enligt vad jag läste i instruktionsboken så tolkade jag att om man hade endast stolsvärme (som jag har) så visades det inte i display, infotainmentsystemet.

  7. #27

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Josefine
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av petrus Visa inlägg
    Testat nu på min bil, med avstängd display så tänds den upp när jag sätter på stolsvärmen. Ser även indikeringarna för stolsvärmen och rattvärmen en stund. Men displayen förblir upplyst lite grand efter det. Även om jag stänger av värmen i stol och ratt.
    Okej det är nog kanske då för du har stolsvärme och rattvärme som det indikerar på displayen, jag har endast stolvärme. Men om displayen lyser efteråt som du skrev, kan du släcka den genom att trycka på passargerarstolens stolvärme? För min display slocknar om jag trycker på passsrgerarsidans stolvärme.

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318


    Display i min bil före och efter reglering av stolsvärme. Dvs standby.



    Display vid reglering av värme. Försvinner några sekunder efter avslutad åtgärd.

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    petrus johansson
    Ort
    ställdalen
    Inlägg
    55
    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg


    Display i min bil före och efter reglering av stolsvärme. Dvs standby.



    Display vid reglering av värme. Försvinner några sekunder efter avslutad åtgärd.
    Jätte dum fråga men ser din display ut så avstängd? Inte min men förmodar att det är en inställning som går att få till? :-)

  10. #30

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Med tändning på och infotainmentsystemet avstängt ser min display ut så ja, ett slags standbyläge. Kommer inte ihåg om det är en inställning, men det låter väl rimligt. Tid och datum kan man nog byta ut mot olika varianter i alla fall.

  11. #31

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Det svider säkert i mångas hjärta, men även i bilar med pekskärmar kan det bli helt vanliga fel av typen dålig kontakt, dålig jordning, skadade sladdar. Fortfarande kan fel uppträda som inte går att åtgärda med en programuppdatering!
    Mitt råd är: Lämna in bilen till din lokala Vag-verkstad!

  12. #32

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Josefine
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Med tändning på och infotainmentsystemet avstängt ser min display ut så ja, ett slags standbyläge. Kommer inte ihåg om det är en inställning, men det låter väl rimligt. Tid och datum kan man nog byta ut mot olika varianter i alla fall.
    Jag tror det finns en inställning som gör att man kan ha det så, har för mig jag hittade det när jag försökte få ordning på mitt ”problem”.

  13. #33

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Josefine
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Det svider säkert i mångas hjärta, men även i bilar med pekskärmar kan det bli helt vanliga fel av typen dålig kontakt, dålig jordning, skadade sladdar. Fortfarande kan fel uppträda som inte går att åtgärda med en programuppdatering!
    Mitt råd är: Lämna in bilen till din lokala Vag-verkstad!
    Ja jag har haft bilen inlämnad hos volkswagen återförsäljare/verkstad. Var där senast idag och meddelade att mitt problem finns kvar efter senaste uppdateringen dom gjorde. Han jag pratade visste inte vad annars man skulle kunna göra... Men Verkade som dom nu skulle kontakta ”dom i Södertälje” (personalens uttryck och vet inte vad det är för några men kanske kan dom mer i södertälje), och se om dom hade haft in någon bil med liknande problem.

  14. #34
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    I Södertälje ligger VWs svenska huvudkontor.

  15. #35

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Josefine
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    I Södertälje ligger VWs svenska huvudkontor.
    Jaha men vad bra, då kan man ju hoppas dom vet mer.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-11-24, 20:57
  2. Golf Manhattan 90 tänder inte !
    Av J_et i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-29, 15:07
  3. Ang stolsvärme
    Av Fredde_l i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 18:37
  4. MK3: Kablar till stolsvärme framdragna?
    Av Loxarn i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 01:19
  5. Motorn tänder ej
    Av moragoa i forum VW-forum
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 11:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin