jag har ett problem med dörr upplåsning på föraresidan , att när jag ska låsa upp den med nyckel så låser upp sig alla passageraredörrar förutom föraresidan så jag försöker trycka på upplåsningknappen ett par gånger för att låsa upp den , den gör en klickljud och verka försöka låsa upp sig men tillslut misslyckas den, jag har haft det problemet tidigare för 4 mån sen men det funkade ändå den låste upp sig, ibland händer att jag var tvungen att trycka på knappen två gånger. Men nu när vintern har kommit så har den slutat fungera , vill påpeka att den fortfarande FUNKAR då och då , inte alls typ då måste jag stoppa in nyckeln och vrida för att komma åt på föraresidan.
så bestämde mig för att gå till verkstad idag som samarbetar med vw , de gjorde en felsökning på cirka 35 min som kostade 900 kr endast för att få fram felet, då kom de fram att jag måste byta ut låskista.
Jag fick ett offert på plats på 3900 kr.

låskista 2700 kr (original från vw) och resterna är själva jobbet.

det är svindyrt och sa till dem att jag kommer tillbaka, när jag kom hem så letade jag låskista på autodoc och hittade den för 1000 kr helt ny med 3 års garanti , märke heter stark.
jag kontaktade dem och frågade om den ska passa vilket de sa till mig ja den ska jag göra, de fick artikelnummer på låskista som jag fick av verkstaden samt registeringsnummer och de kollade upp och det ska inte vara något problem , frågan är kommer den funka bra och ej strula till sig igen trots att det är icke-original tanken på att låset vi pratar om ?
funderar på att beställa den men vad tycker ni om hela dethär?

jag fick höra av en kollega på jobbet att genom smörja dörren och låset med en grafit låsolja kan hjälpa låsa problemet.

jag har en golf V 2008 multifuel.