Resultat 1 till 12 av 12
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752

    bilmattor-online

    Är det någon som har erfarenheter av bilmattor-online.se? Jag var trött på den vanliga skiten som säljs i biltillbehörs affärerna, VW egna sticker ut med att vara dyra, för övrigt inget speciellt med dom!
    Hittade denna nätbutik med fint utbud av färger, kantsöm och möjlighet att få egen broderad text! Dom ville jag ha och beställde en uppsättning! Men problemet: Dom kommer ju aldrig!
    Någon som beställt från dom och har några erfarenheter att förmedla?

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Googlade dem, då jag blev nyfiken.

    Några har haft problem med att det tagit lång tid, medans de flesta verkar fått mattorna snabbt.

    Kvalitén skall också var bra, om inte top notch.

    Dock verkar de vara svåra att få tag i, skriver de som provat att maila.


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    I går levererades mattorna till min dörr av en trevlig tjej från PostNord! Lite drygt en vecka efter beställningen är ju helt OK!
    Nåväl, mattorna är snygga, och helt klart ett bättre val en dom vanliga tråkiga, sladdriga, gummi-stinkande mattor!

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Kan väll göra en inflik om bilmattor.

    Varför sitter itne mattorna fast även i bak?!?!, de blir ju lätt undansparkade och blir skitig på golvet i bilen.

    Nån som har fixat nån fräsig lösning på det?!. halkskydd?..

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Är det någon som har erfarenheter av bilmattor-online.se? Jag var trött på den vanliga skiten som säljs i biltillbehörs affärerna, VW egna sticker ut med att vara dyra, för övrigt inget speciellt med dom!
    Hittade denna nätbutik med fint utbud av färger, kantsöm och möjlighet att få egen broderad text! Dom ville jag ha och beställde en uppsättning! Men problemet: Dom kommer ju aldrig!
    Någon som beställt från dom och har några erfarenheter att förmedla?
    Du skriver ingenting om vilken bilmodell du har.
    Alla bilar jag har köpt hos VW så har det ingått både tyg gummimattor, inkl min senaste Tiguan. Tygmattorna slängde jag ut och behölla bara gummimattorna året runt.
    Har aldrig varit med om i någon av alla mina bilar att någon matta stunkit gummi oavsett tillverkare eller bilmärke.

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Jag har en Golf-5 Tsi, fast ämnet bilmattor är väl inte speciellt märkesbundet?
    Köpte min Golf ny och levererades med en uppsättning gummimattor som det blev ett hål i efter något år. Byttes ut till Biltemas modellanpassade tygmattor som det också blev hål i efter några år!
    Då Biltemas modellanpassade tygmattor utgått ur sortimentet köpte jag deras universal mattor i gummi som luktade just gummi och var närmast trafikfarliga då dom har en envis tendens att åka upp under pedalstället.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Konstigt att det blir hål i mattorna Spikskor? Jag har fått både tyg- och gummimattor i mina bilar från VW och Audi. Originalmattorna har varit som nya när jag bytt in bilarna och gummimattorna luktar inte gummi. Det luktar, typ, ingenting.

  8. #8

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    Jag har haft min golf i snart 5 år och kört 11.000mil och det har inte blivit hål i förarmattan än

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av a128 Visa inlägg
    Jag har haft min golf i snart 5 år och kört 11.000mil och det har inte blivit hål i förarmattan än
    Jag har lyckats göra hål i mattan på en bil, kopplingspedalen gjorde hål på en gammal Opel Ascona.

  10. #10

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    [QUOTE=Marcus;239203]Konstigt att det blir hål i mattorna Spikskor?

    Jag tror att orsaken till hålen i mattan på vår Golf beror på att hela familjen använder bilen och alla ska justera stolen fram och tillbaks. Då stolen inte glider så lätt i sina skenor tar man omedvetet spjärn med foten mot golvet och då tar golvmattan stryk.

  11. #11

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Thomas Laursen
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Jag har en Golf-5 Tsi, fast ämnet bilmattor är väl inte speciellt märkesbundet?
    Köpte min Golf ny och levererades med en uppsättning gummimattor som det blev ett hål i efter något år. Byttes ut till Biltemas modellanpassade tygmattor som det också blev hål i efter några år!
    Då Biltemas modellanpassade tygmattor utgått ur sortimentet köpte jag deras universal mattor i gummi som luktade just gummi och var närmast trafikfarliga då dom har en envis tendens att åka upp under pedalstället.
    Bor du i bilen? Flåt kunde inte motstå.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  12. #12

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Thomas Laursen
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    43
    [QUOTE=pudas;239220]
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Konstigt att det blir hål i mattorna Spikskor?

    Jag tror att orsaken till hålen i mattan på vår Golf beror på att hela familjen använder bilen och alla ska justera stolen fram och tillbaks. Då stolen inte glider så lätt i sina skenor tar man omedvetet spjärn med foten mot golvet och då tar golvmattan stryk.
    Smörj skenorna?

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Updated VW Jetta Leaks Online Before December Premiere
    Av Fredrix i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-08-08, 14:36
  2. Volkswagen replitteratur online *LAGLIGT*
    Av Henrik.M i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-18, 23:21
  3. ETKA(?) Online.
    Av Jocke J i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 21:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin