Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Navigation

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Robert Dogan
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41

    Navigation

    Hej! Alla experter.

    Jag ska bila söder neråt i Europa under jul och nyår. Behöver hjälp med Navigation app till mobilen (är snål för att betala för en app ). Skulle vilja höra era åsikter och råd angående om en bra app. Jag använder Waze i dagsläget i Sverige och är nöjd med den, men vet inte hur den reagerar utomlands.

    Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

  2. #2

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Denna använder jag, https://copilotgps.com/

    Använt den både i Europa och USA utan problem. Den kanske saknar någon funktion, som de fina namnen har. Men har fått bra i tester jag sett och priset har varit relativt lågt.


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2014
    Namn
    Christoffer Gustafsson
    Medlemsnr
    5440
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    50
    Körde själv med Waze och Navigon i somras när jag bilade till Kroatien.
    Tyckte inte Waze gjorde bort sig alls. Den är ju beroende av uppkoppling såklart men det funkade hela vägen.

    Navigon är den appen jag tycker man ska kosta på sig. Har köpt både Copilot och Sygic, men jag föredrar Navigon. Kanske inte pga kartdatan utan hur den appen guidar en på ett väldigt enkelt och intuitivt sätt.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 319

    Navigation

    Samt att Navigon fungerar även vid dålig radiotäckning eftersom den lagrar kartdata lokalt. En kompetent och komplett navigator. Har kört tusentals mil med Navigon genom Europa och den är att lita på.

    Har senaste året kört mer och mer Apple CarPlay med Apples Kartapp parallellt med Navigon. CarPlay kan fungera som ett stöd, ganska bra sådant faktiskt, men det är ingen navigator.

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    753
    Here WeGo är det bästa jag hittat! Går att köra of line. Har i och för sig bara kört med den i Sverige, men funkar klockrent ner till minsta skogsfastighet rakt ut i spenaten! Extra fint att veta är att Audi, BMW och Daimler äger firman!

  7. #7
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Röstangivelserna i Waze är hopplöst sena (iaf på iOS) vilket gjort att jag slängt ut den, klarar man sig utan röst så går det bra.

    Google maps har jag använt på de senaste resorna, har inte behövt något annat.

    Har navigon som backup ifall nätet går ner, användes desto flitigare när data kostade massor. Derad kö-varning och re-routing är värdelös dock (lägger till timmar på sträckor som inte har problem t.ex.).
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  8. #8

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 891
    Here Wego är kanon, ladda ner vilka länder du vill och kör offline https://play.google.com/store/apps/d...app.maps&hl=sv

  9. #9
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 126
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Here Wego är kanon, ladda ner vilka länder du vill och kör offline https://play.google.com/store/apps/d...app.maps&hl=sv
    Av en slump så laddade jag ner "Here Wego" i samband med solsemestern som vi var på i förra veckan. Funkade bra på Samsungen (s8). Jag är absolut inte expert på nav. Kör normal Garmin i bilen!

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Liknande ämnen

  1. Golf gt mk7 navigation problem!!!!
    Av Mikegti i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-03-28, 19:21
  2. RNS 510 navigation hittar inte
    Av BigBula i forum VW-forum
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-01-28, 09:01
  3. Navigation Golf V ?
    Av mr_mike i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 17:13
  4. Köpa navigation
    Av Cullberg i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 13:28
  5. MCD Navigation i Golf 4 GTI -98
    Av Sciroccogtx16v i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 12:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin