Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 43
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956

    Volkswagen Sverige Ångrar sig, VW UP GTi lanseras i sverige

    Har tidigare fått besked om att UP Gti inte skall levereras i sverige, Men idag fick jag andra besked


    ”Hej Erik! Vi har glada nyheter. Det är nu bestämt att vi kommer att erbjuda up! GTI på den svenska marknaden!


    Vänliga hälsningar
    Volkswagen Sverige”

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Kul!
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Läckert, Vilken motor kommer dem med? En UP med 2.0Tsi från Golf GTI och VAQ diff skulle vara livsfarligt på riktigt!

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    TSI1.0 115hk/200Nm

  5. #5

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Annars har VGS sagt att man skall sluta marknadsföra UP! i Sverige och satsa helt på Polo istället. UP! är för dyr i förhållande till Polo.

    Och det är klart, varför skulle man välja UP! framför Polo om den inte vore 30-40´ billigare? Nu är ju en UP! 75 hk nästa lika dyr som en Polo TSI 95. Bilarna lirar i helt olika klasser men samma prisklass.

    Tittade förövrigt på UP GTI på IAA i september, inte mycket att hurra för. Samma dåliga stolar som vanliga, fast med den rutiga GTI-klädseln.
    Senast redigerad av Crille82 den 2017-11-17 klockan 00:23.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Nu är faktiskt UP GTI byggbar i VW:s konfigurator, 169900:-, lär inte bli någon storsäljare. Varför skulle man välja den framför en billigare Polo TSI 95, Ibiza TSI 115 DSG eller Fabia Monte Carlo?

    Även om UP är en OK bil så lirar ju ändå Polo/Ibiza/Fabia i en annan liga.

  8. #8
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Nu är faktiskt UP GTI byggbar i VW:s konfigurator, 169900:-, lär inte bli någon storsäljare. Varför skulle man välja den framför en billigare Polo TSI 95, Ibiza TSI 115 DSG eller Fabia Monte Carlo?

    Även om UP är en OK bil så lirar ju ändå Polo/Ibiza/Fabia i en annan liga.
    Ingen av dessa är en GTI. För en del betyder det en del att faktiskt ha en gti med vad detta innebär av design utrustning osv. Även om du får samma storlek och motor osv i en annan bil.

    Jag köper inte en fabia om jag ville ha en gti. Jag kunde ha köpt en gilf R med mer effekt osv men jag köpte en gti cs för att jag vill kär en GTI!

    Ibland får man handlaed hjärtat.

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Vad menar du gör UP till en GTI då, annat än namnet? Den har som sagt inte ens sportstolar. En Ibiza 115 DSG lär vara minst lika mycket GTI och dessutom betydligt mer bil som helhet.

    Finns inga rationella skäl att köpa UP GTI. Skulle vara för att den kommer bli sällsynt i så fall.
    Senast redigerad av Crille82 den 2018-01-05 klockan 14:06.

  10. #10
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Vad menar du gör UP till en GTI då, annat än namnet? Den har som sagt inte ens sportstolar. En Ibiza 115 DSG lär vara minst lika mycket GTI och dessutom betydligt mer bil som helhet.

    Finns inga rationella skäl att köpa UP GTI. Skulle vara för att den kommer bli sällsynt i så fall.
    Köper man bil baserat på rationella skäl så hade det inte blivit många bilar sålda av vissa modeller.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  11. #11
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Vad menar du gör UP till en GTI då, annat än namnet? Den har som sagt inte ens sportstolar. En Ibiza 115 DSG lär vara minst lika mycket GTI och dessutom betydligt mer bil som helhet.

    Finns inga rationella skäl att köpa UP GTI. Skulle vara för att den kommer bli sällsynt i så fall.
    En ibiza kan aldrig bli en gti. Jag vill inte ha en ibiza eller fabia om jag vill ha en gti, även om det bara är märkena på skärmarna och namnet på pappret som gör den till en gti.

    Jag har aldrig pratat om att handla rationellt, jag sa ibland måste man handla med hjärtat. Hur tråkigt vore det inte om alla tänkte som dig i detta ärendet...

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  12. #12

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    En ibiza kan aldrig bli en gti. Jag vill inte ha en ibiza eller fabia om jag vill ha en gti, även om det bara är märkena på skärmarna och namnet på pappret som gör den till en gti.

    Jag har aldrig pratat om att handla rationellt, jag sa ibland måste man handla med hjärtat. Hur tråkigt vore det inte om alla tänkte som dig i detta ärendet...

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
    Bara att gå ytterliga ett steg, en VW kan aldrig bli en Skoda eller Seat. Vet flera som provat med gått tillbaka igen vid nästa byte

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    UP Gti går nu att bygga på SVW

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Förvisso är det så att man inte alltid köper bil av rationella skäl, det håller jag med om.

    Nu är det dock så att, i synnerhet, VW marknadsför bilar som är utvecklade för att köpas av just rationella skäl. Det är därför de säljer så bra. Få köper en VW för de är något annat än prisvärda och rationella, inget fel i det.

    Att det finns många genuint VW-intresserade på detta forumet förändrar inte det faktum att 95% av VW:s kunder är tämligen ointresserade av bilar och bilkörning.

    Just UP GTI verkar vara (har endast provsuttit) ett dåligt exempel på GTI, den är inget annat än en vanligt överprisad UP! med GTI-emblem. Så är inte fallet med Golf och Polo GTI, där får man mervärde för pengarna.
    Senast redigerad av Crille82 den 2018-01-08 klockan 01:47.

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Tror du har totalfel där. Jämfört med sina närmaste konkurrenter tror jag definitivt VW säljer fler bilar på grund av emotionella skäl. Titta på Golf: GT, GTD, GTI, GTE, R. Vad har Kia, Hyundai, Opel, Ford, Toyota, Mazda, Peugeot, Citroen, Renault motsvarande?
    Titta på Passat: GTS, GTR. Vad har Kia, Hyundai, Opel, Ford, Toyota, Mazda, Peugeot, Citroen, Renault motsvarande?

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Jag jobbar inom Volkswagenkoncernen och vågar påstå att de allra flesta som kör VW är tämligen ointresserade av bilar och bilkörning. Jag är i kontakt med många VW-ägare dagligen.
    Visst finns det prestandaversioner av många modeller (inte bara VW), men de som säljs är totalt sett en närmast försvinnande liten del.

    Märken jag menar i större utsträckning drar till sig intresserade ägare är exempelvis Porsche, Alfa Romeo, BMW och kanske Audi, Mercedes.

    Hur som helst, nu hamnade vi egentligen off tropic. Ville framhäva att det jag sett och känt av UP GTI så ger den ingen GTI-känsla, det är en vanlig UP. Återstår och se hur den är att köra...

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Oavsett var du jobbar och hur OT det är så måste jag ändå bemöta ett uttalande som är allt för raljerande och felaktigt. VW säljer bilar, med relativt sina konkurrenter - hög effekt, mycket hög andel fyrhjulsdrift, bra prestanda, en hel del fokus på sportighet (se R-Line) - så om du påstår "att de allra flesta som kör VW är tämligen ointresserade av bilar och bilkörning", hur vill du då beskriva de som kör Kia, Hyundai, Opel, Ford, Toyota, Mazda, Peugeot, Citroen, Renault motsvarande? Med ena foten i graven?
    Vad erbjuder Kia, Hyundai, Renault, Toyota för att matcha Passat GTS och GTR?

    Att nämna Porsche och Alfa-Romeo i samma sammanhang är ju helt icke relevant. På flera olika sätt. Huruvida den generella Audi, BMW, Mercedes kunden är mer intresserad av bilar och bilkörning än den generella VW kunden kan man nog diskutera tills man blir blå, utan att komma fram till någon gemensam ståndpunkt ändå. Jag tror helt enkelt inte att det är så enkelt.

    Och nej, Audi, BMW, Mercedes är inte generellt VW:s närmaste konkurrenter. Lite olika beroende på segment och marknad, men tittar man på exempelvis Golf så är det nog mer Kia, Hyundai, Peugeot, kanske Ford. Kan jag få en fyrhjulsdriven diesel där, eller en bensinmotor med mer än 240 hk? Kan jag få en fyrhjulsdriven bensinare?

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Raljerande och felaktiga uttalanden, vad är det för skitsnack? Det är snarare du som tror dig veta bättre än andra hela tiden. Eftersom mina iakttagelser från branschen och det faktiska märket är felaktiga så undrar jag varför dina är korrekta, vad baseras de på förutom dina personliga åsikter?

    Att VW gör mycket rätt och erbjuder många olika modeller, med många tillval och till ett rimligt pris har inget större med att köparna är bilintresserade att göra, de vill ha en bra bil till ett rimligt pris. Anledningen till att konkurrerade bilmärke säljer sämre är just att de erbjuder mindre för pengarna. Av de VW som säljs så är 95% helt vanliga Svensson-alternativ, inte GTI, R, GTS, GTR osv.

    Att det finns många bilintresserade på bilforum har inget med den stora allmänheten att göra.
    Senast redigerad av Crille82 den 2018-01-08 klockan 22:47.

  19. #19

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Att det finns många genuint VW-intresserade på detta forumet förändrar inte det faktum att 95% av VW:s kunder är tämligen ointresserade av bilar och bilkörning.
    Märkligt att dom 5% är mina vänner, släktingar och arbetskamrater.

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Det är väl inget konstigt att man omger sig av likasinnade. Detsamma gäller för mig, en stor del av mina nära är mer intresserade än gemene man. Men få är i närheten av lika intresserad som mig...
    Senast redigerad av Crille82 den 2018-01-08 klockan 22:55.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-04-11, 09:47
  2. Trimfirma i sverige!?
    Av Golf GTI-R i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-11-22, 14:07
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 20:02
  4. Tjena sverige
    Av D_Stenlund i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 14:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin