Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 107
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    En framruta blir inte skitig på samma sätt som en bakruta... här yr det upp grus och skit som samlas och när du väl drar igång torkaren blir det ett fint sandpapper av gummit

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
    Kan bara hålla med, Kör nästan aldrig torkaren på bakrutan på Passaten. Det värsta jag vet är när man "råkar" komma åt spaken så att den går igång. Har såklart stängt av att torkaren går igång när man lägger i backen.
    Senast redigerad av Cullberg den 2018-01-28 klockan 22:09.

  2. #22

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Kan bara hålla med, Kör nästan aldrig torkaren på bakrutan på Passaten. Det värsta jag vet är när man "råkar" komma åt spaken så att den går igång. Har såklart stängt av att torparen går igång när man lägger i backen.
    Skönt att man inte är ensam

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  3. #23
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Håller också med om det.

  4. #24

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Har såklart stängt av att torparen går igång när man lägger i backen.
    På min förra bil, en Golf VI gick det inte att stänga av och VAG-verkstaden ville inte hjälpa mig

  5. #25

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Tiguan Allspace tråden

    Jag blir tom sur när bilprovningen kört bakrutetorkaren på mina bilar...


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  6. #26

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Joel Pennerborn
    Ort
    Köping
    Inlägg
    87
    Någon som vet om det går att göra detsamma på en Tiguan? Att stänga av baktorkaren när backen läggs i.

  7. #27

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Citat Ursprungligen postat av Joel P Visa inlägg
    Någon som vet om det går att göra detsamma på en Tiguan? Att stänga av baktorkaren när backen läggs i.
    Årsmodell?

    På den senaste (~2016-, borde det gå att göra det i menyerna (som i Passaten).

    De äldre kräver VCDS/Vag-com, Odb-eleven el. likn.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  8. #28

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Joel Pennerborn
    Ort
    Köping
    Inlägg
    87
    Det gäller en Tiguan Allspace MY18.

  9. #29

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Citat Ursprungligen postat av Joel P Visa inlägg
    Det gäller en Tiguan Allspace MY18.
    Då borde du kunna stänga av det i "bilmenyn", kommer inte ihåg vad undergruppen heter. Om du inte hunnit luska ut det själv, ska jag försöka komma ihåg att kolla i Passaten ikväll.

  10. #30

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Joel Pennerborn
    Ort
    Köping
    Inlägg
    87
    Vi får bilen v20 så får kolla då. Trodde att funktionen kunde ändrar hos en återförsäljare men bra om det går att göra själv.

  11. #31

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Man väljer själv i bilens inställningar.

  12. #32

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    John Doe
    Ort
    Lund
    Inlägg
    2
    Är på väg att beställa en allspace. Jag valde standard (utan navi) composition media 8". Navi pro var för dyr och så käns navi lite overkill när man har maps/waze via android auto.
    Vet någon om maps/waze kommer visas i den "virtuella cockpiten"? Eller är det en funktion enbart med den inbyggda navigationen?

  13. #33

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Nej, det visas inte. Endast någon utav navigationssystemen som kan presentera navigationsdata där.

  14. #34

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Joel Pennerborn
    Ort
    Köping
    Inlägg
    87
    Nu går det att välja R-line och GTS i bygg bil!

  15. #35

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    John Doe
    Ort
    Lund
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Nej, det visas inte. Endast någon utav navigationssystemen som kan presentera navigationsdata där.
    Attans, ja det var väl vad man trodde. Hm, frågan är om man ska försöka klämma in den lilla navi-n då :s

  16. #36

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Joel Pennerborn
    Ort
    Köping
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av zsh Visa inlägg
    Attans, ja det var väl vad man trodde. Hm, frågan är om man ska försöka klämma in den lilla navi-n då :s
    Vi valde inte till någon navigation då vi ansåg att funktionen inte skulle användas. Dom få gånger som vi behöver en vägbeskrivning funkar carplay bra med iphone och siri. Hade en Allspace för provkörning för några helger sedan och många av tillvalen fyller ingen eller liten funktion jämfört med kostnaden. Bland dessa var:

    Head up display, plastskivan som åker upp och visar hastighet förstår jag mig inte på
    Navigation, stora navi sjukt dyr och dom få gånger som man man behöver kör man carplay.
    Glastak, dyrt och ger högra vindbrus. Testbilen hade takbox och ljuden var jobbigt! Vi som åker till fjällen i snitt 4ggr/år samt sommarsemester med takbox blir det olidligt!
    Skinnstolar med minne, 17000kr för sämre komfort mot Ergo stolarna med masssge. Skinn är enkelt att torka med klibbar på sommaren, och kallt på vintern.
    Lane assist, sjukt störande funktion!



    Uppskattade funktioner/utrustning:
    Keyless and Go, sjukt smidigt
    Easy open elbaklucka, kassar i handen och använda foten, smidigt!
    Ergo komfortstolar, många inställningar, men klår inte stolarna vi har i V70 my09 men ok för VW
    Apple carplay, smidigt och gör att en navi som tillval känns bortkastat. Spotity m.m..
    LED ljus MID, nattkörningar bli till ett rent nöje! Köra med heljus med mötande och framförarande bilar och bilen sköter allt själv.
    ACC(farthållare), ingen ny funktion i sig men gör bilkörande enklare
    Rattvärme, småpengar mot vad man får. Grymt för en med kalla händer!
    Bränslevärmare med Defreeze, kommer inte i närheten mot VOC men att kunna starta värmaren när man är långt borta är smidigt.

    Lite övrigt för Allspace:
    Bagageutrymmet klår inte vår V70 vi har idag, finns ingen av dagens nya bilar som slår den. Bagaget för Allspace är ok men vi kommer att behöva köra ofta med takbox.
    Ljudnivån upplever jag som högre mot vår V70 både gällande vägljud och motorljud. 5-cyl bensin/etanol kanske inte ska jämföras med en 4-cyl diesel?
    Baksäten är tyvärr smalare jämfört med V70 som även här slår det mest i klassen för bredd. På längden är allspace bättre.
    3:e sätesraden fyller sin funktion för oss med 3st barn(2år, 5år, 6år) där dom kan få med sig kompisar. Enkelt att föra dialog med dom längst bak utan att skrika.

  17. #37

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Citat Ursprungligen postat av Joel P Visa inlägg
    Bränslevärmare med Defreeze, kommer inte i närheten mot VOC men att kunna starta värmaren när man är långt borta är smidigt.
    Om man har Navi eller Nödsamtalstjänst, kan man via app styra bränslevärmaren från MY18.
    (http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...l=1#post239654)

  18. #38

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Joel Pennerborn
    Ort
    Köping
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Om man har Navi eller Nödsamtalstjänst, kan man via app styra bränslevärmaren från MY18.
    (http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...l=1#post239654)
    Så är det. Men det kostar 5100kr och Defreeze ingick ihop med bränslevärmaren när beställning gjordes. Defreeze kostar 4000kr inkl montage vs. 5100kr så då blir det enklare att motivera nödsamtaltjänst vilket även medför lite annat smått och gott.

  19. #39

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Magnus Stenkvist
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    4
    Jag orkade inte vänta på nybeställning med den långa leveranstiden så hörde mig för hos min lokala handlare och fick tag på en välutrustad lagerbil till ett för mig ok pris. (190hk diesel, nav pro, skinn m.m.)

    Hade jag beställt själv hade specen sett lite annorlunda ut (betydligt mer bantad) men då hade jag även missat saker som jag nu trots allt använder/uppskattar väldigt mycket. Ett sådant exempel är HUD:en, hade nog aldrig övervägt att bocka i det som tillval om jag beställt själv, men nu när jag har det så är det nästan uteslutande där jag tittar under körning för att se aktuell hastighet, farthållarhastighet samt navigeringsinstruktioner.
    Uppskattar även Lane Assist på långkörningar som tillsammans med den adaptiva farthållaren gör att man får en känsla av självkörande. Dock viktigt att man ställer in det adaptiva läget på Lane Assist (som standard är av) annars beter bilen sig som ett bowlingklot inom filen...

    Totalt meningslöst är iaf "Car Net - Guide & Inform". Hade önskat att man iaf kunde kontrollerat några funktioner via appen som kollegan med en Passat GTE kan men som det är nu så kan man knappt göra någonting med den. (Känns rätt menlöst att en av de extremt få sakerna är att kunna justera balans/fader för ljudet i bilen på distans via en app... )

  20. #40

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Thomas Laursen
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av MacAllan Visa inlägg
    Har en vanlig Tiguan själv men har aldrig haft en VW med backkamera bakom märket.
    Dom gånger jag använt spolningen har den gjort sitt jobb så man kan se i kameran, men om det är en sämre lösning vet jag inte.
    Mkt nöjd med nya Golfen och ha kameran bakom VW märket
    Alltid fin sikt.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-03-09, 16:24
  2. F1 2011 tråden...
    Av Mini_me i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 21:32
  3. Bultmönster och ET tråden
    Av Raz i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 19:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin