Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 107
  1. #81

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Fredrik Langton
    Ort
    Arendal
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Joel P Visa inlägg
    Ja men vad är det för bil? Hade inte Freddan en dieselbil men tankade 95 oktan? Snurrigt värre

    Körde en Skoda superb med 1,4tsi DSG på ca 0,5 tror jag och vissa perioder under. Låga slanka bilar gör gott åt förbrukningen. En Tiguan med Takbox och cykelställ o 4st mtb bakom är däremot inte bra om man vill snålköra på motorväg
    Det är en Allspace med framhjulsdrift bensin minsta motorn och manuell. Ingen extrautrustning tror jag. Finns inte att köpa i Sverige. Min frus nya bil

  2. #82

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Joel Pennerborn
    Ort
    Köping
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
    Det är en Allspace med framhjulsdrift bensin minsta motorn och manuell. Ingen extrautrustning tror jag. Finns inte att köpa i Sverige. Min frus nya bil
    Ok! Vet inte vad vår förbrukar i med dom förutsättningar, men under 0,6 är tufft. 4wd och DSG gör nog sitt för att öka på förbrukningen. Har svårt att tro att en allspace med 2wd och manuell bensinare kan köras under 0,5 när det knappt går att göra det med en lättare och lägre supberb. Men imponerande siffror helt klart!

  3. #83

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Joel Petersen
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    11
    Tjena. Någon som vet hur långt innan leverans man får sitt registreringsnummer? Jag har som sagt försökt följa min bil i VW appen som inte uppdateras, men i måndags så hade jag fått regnr i appen!

  4. #84

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    305
    Citat Ursprungligen postat av x-underoath Visa inlägg
    Tjena. Någon som vet hur långt innan leverans man får sitt registreringsnummer? Jag har som sagt försökt följa min bil i VW appen som inte uppdateras, men i måndags så hade jag fått regnr i appen!
    Jag fick reg.numret 2-3 veckor innan jag hämtade ut min Arteon. Kan ha varit när den lastades på färjan eller kanske när den kom till hamnen i Sverige (Halmstad)?

  5. #85

    Reg.datum
    jun 2018
    Namn
    Anders Manner
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    10
    Jag fick mitt regnummer ungefär 5 juli och kag har leverans av bilen 15 aug

  6. #86

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 891
    Citat Ursprungligen postat av Manner86 Visa inlägg
    Jag fick mitt regnummer ungefär 5 juli och kag har leverans av bilen 15 aug
    Jag fick också mitt regnummer långt innan leverans, det var säljaren som undrade om jag ville ha det.

  7. #87

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Läst i annan tråd att bilarna föregistreras i samband med utskeppning från Tyskland.

    Och att ”normal” lev.tid från det är 2-4 veckor.



    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

  8. #88

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    305
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Läst i annan tråd att bilarna föregistreras i samband med utskeppning från Tyskland.

    Och att ”normal” lev.tid från det är 2-4 veckor.
    Stämmer ganska bra med de uppgifter jag fick.

  9. #89

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Joel Petersen
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    11
    Ja då är det bara fortsätta vänta.. Men ni som fått era Allspace är nöjda?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  10. #90

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Joel Pennerborn
    Ort
    Köping
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av x-underoath Visa inlägg
    Ja då är det bara fortsätta vänta.. Men ni som fått era Allspace är nöjda?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Skrev lite i tråden längre upp om mina omdömen efter några månaders användning.

    Vi är nöjda så här långt och bilen används i ett brett register utan några större problem. Frugan pendlar ca 10mil/dagligen och är kanon nöjd, gillar den högre positionen från vår Volvo V70, förbrukar vid pendling ca 0,58l/mil. semesterresor 5st i bilen med takbox, cykelställ med 4st MTB och packning fullt upp till taket klarar bilen bra med en förbrukning på ca 0,68/l mil. Plats finns så det räcker och benutrymmet bak är suveränt. Samma packningen men bytt ut cykelstället mot båten på 2ton, funkar det också, DSG är tyvärr sämre vid finmanövering jämfört med en med en traditionell med momentomvandlare. Kört runt lite i backar(skidbackar) med offroadläget och bilen klarar detta fint, lite bättre däck för ändamålet blir det ännu bättre.

    Nödstäterna bak är suveräna för kortare körningar och korta personer, härligt att kunna köra runt i en bil med 7 säten utan att åka runt i en buss(Touran, Sharan)

    Det jag tycker är onödigt är insynsskyddet till bagaget, den åkte ut samma dag som bilen kom hem. Bara i vägen, speciellt när sista raden ska fällas upp.

    Kan rekommendera att sätta dit stänkskydd bak(fram är standard) samt sätta dit skydd på bakspoilern vid bagageluckan.

    Såg att du hade valt till induktiv laddning av telefonen, funkar det att köra apple carplay trådlöst? Annars försvinner fördelen med detta om man ändå måste koppla in sladd för att köra spotify eller goggle maps.

    Ett udda val av utrustning med både bränslevärmare och värme i framrutan, hur resonerade ni där? Har man bränslevärmare kommer ju inte elvärmen i framrutan att användas då den är isfri, dessutom är det irriterande med strecken i rutan som stör.

  11. #91

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Joel Petersen
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    11
    Tack för den recensionen om bilen, det låter lovande.

    Yes, vi valde induktiv laddning men CarPlay fungerar inte trådlöst ännu, men misstänker att det blir tillgängligt inom kort.

    Spotify och tex Google maps fungerar över bluetooth så det kan jag använda när telefonen ligger på landningsplatsen. Man kan även byta låt med rattknapparna osv, men än så länge kommer det inte upp på skärmen trådlöst.

    Anledningen till att vi valde både bränslevärmare och eluppvärmd vindruta beror på att vi tidigare haft Ford men just nu kör en V70. Vi kör mycket korta sträckor och vad jag hört så ska man köra dubbelt så länge mot vad dieselvärmaren har gått. Alltså, kör man bränslevärmaren i 30 min så bör man köra 60 min bil för att inte förstöra batteriet. Därav värmen i framrutan, som enligt VW återförsäljaren nu år trådfri, den skall alltså inte synas längre. Men absolut, det är kaka på kaka, men sol gammal Ford ägare så är verkligen värme i framrutan sjukt effektivt och bra, och något vi saknat i V70:n.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  12. #92

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Google Maps får man väl via Apple CarPlay först i och med iOS 12?

  13. #93

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Joel Petersen
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    11
    Yes i CarPlay ja, men det fungerar att använda röstanvisningen genom bluetooth.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  14. #94

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Joel Pennerborn
    Ort
    Köping
    Inlägg
    87
    Ok, bra resonemang ang värmen i rutan. Kört en del ford och den funkar bra. Vi kör ganska långa sträckor nu men det kan ändra sig och ska installera en inbyggt batterieladdare(Defa) så det går att ladda under natten genom ett motorvärmaruttag för att spara batteriet på vintrarna.

    Gällande carplay som menar jag appen "Kartor" och inte Google maps som funkar efter ny IOS. Att få kartor att funkar genom blåtand visste jag inte. Får testa.

    Något som jag uppskattar mycket är belsyningen LED hel/halvljus när man kör i mörker, riktigt bra ljus och skönt att slippa att hela tiden blända av.

  15. #95

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Joel Pennerborn
    Ort
    Köping
    Inlägg
    87
    Idag lämnades bilen in för garantiåtgärden för belysningen i förardörren samt installation av värmare och fast installerad batteriladdare. Bilen har i nuläget rullat strax över 1000mil och snittet blandat 0,63l/mil, känns som motorn har lossnat lite och är enklare att åka snålt där vissa körningar ligger på 0,56l/mil.

    Vi fick en likvärdig bil från Möller som lånebil, blev en Tiguan Allspace 190hk tdi R-design så kan inte klaga, frugan var nöjd som slipper lära sig någon annan modell Har även fått fylla på adblu strax innan 1000mil passerades, Möller bil bjöd på den när jag var in med bilen för kontrollen av garantin, det var snällt!

  16. #96

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Joel Petersen
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    11


    Äntligen! Idag fick vi hämta ut vår Allspace! Har inte hunnit leka något alls ännu, men imorgon är man ledig så jag lär väl bo i bilen då.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  17. #97

    Reg.datum
    aug 2014
    Namn
    Robert Lagerquist
    Ort
    VAGGERYD
    Inlägg
    29
    Vad kostar skatten nuförtiden?

  18. #98

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 891
    Citat Ursprungligen postat av Qwedz Visa inlägg
    Vad kostar skatten nuförtiden?
    7759:- för 190hk diesel Allspace.

  19. #99
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av x-underoath Visa inlägg


    Äntligen! Idag fick vi hämta ut vår Allspace! Har inte hunnit leka något alls ännu, men imorgon är man ledig så jag lär väl bo i bilen då.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Grattis till en riktigt fin bil.

  20. #100

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Joel Pennerborn
    Ort
    Köping
    Inlägg
    87
    Grattis! Bästa familjebilen!

    Tips, riv bort 4 motion märken på takboxen så blir det snyggare, gjorde det samma dag som jag fick bilen så slipper man lämna efter sig avtryck från klister.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-03-09, 15:24
  2. F1 2011 tråden...
    Av Mini_me i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 20:32
  3. Bultmönster och ET tråden
    Av Raz i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 18:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin