Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28
  1. #21
    GTI-nissen
    Gäst
    Jag har inte köpt bil än, man får ju inte förhasta sig. ;-) Det här med elstolar med minne får jag nog släppa... Jag tittar numera efter Golf Alltrack och Passat B7 Alltrack eftersom jag konstaterat att B8-Passaten blir ännu knöligare än B5:an att få in i garaget hemma. Golfen och B7:an är också mer plånboksvänliga.

  2. #22
    GTI-nissen
    Gäst
    Efter mycket velande så har jag nu handlat. Och jag har fått elstolar med minne!
    Budgeten fick utökas lite så att det rymdes inom den. Det blev en GTR 2018 med 1500 mil på mätaren. Den blir säkert skoj för en gammal man som jag. :-)

  3. #23
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 295
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    Efter mycket velande så har jag nu handlat. Och jag har fått elstolar med minne!
    Budgeten fick utökas lite så att det rymdes inom den. Det blev en GTR 2018 med 1500 mil på mätaren. Den blir säkert skoj för en gammal man som jag. :-)
    Grattis till en grym bil!
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  4. #24
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    Efter mycket velande så har jag nu handlat. Och jag har fått elstolar med minne!
    Budgeten fick utökas lite så att det rymdes inom den. Det blev en GTR 2018 med 1500 mil på mätaren. Den blir säkert skoj för en gammal man som jag. :-)
    Grattis =)
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    Grattis! Den här gamla farbrorn kommer också bli med Passat kombi framöver fast här blir det en GTE istället.

  6. #26
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    Efter mycket velande så har jag nu handlat. Och jag har fått elstolar med minne!
    Budgeten fick utökas lite så att det rymdes inom den. Det blev en GTR 2018 med 1500 mil på mätaren. Den blir säkert skoj för en gammal man som jag. :-)
    Mycket bra val, i synnerhet vad det gäller kraftkällan. Den kommer säkert bringa dig glädje i tillvaron!

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  7. #27
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    Efter mycket velande så har jag nu handlat. Och jag har fått elstolar med minne!
    Budgeten fick utökas lite så att det rymdes inom den. Det blev en GTR 2018 med 1500 mil på mätaren. Den blir säkert skoj för en gammal man som jag. :-)
    Wow, grattis till en riktigt fin bil!

  8. #28
    GTI-nissen
    Gäst
    Jag håller hårt i mina bilar, nuvarande Passat köpte jag 2005 så det här blir spännande! En viss skillnad på motorkaraktär är det ju, från en lufsande V6:a till denna hårda fyra. V6:ans mjuka gång och sköna ljud kommer jag att sakna, sambon tyckte att den lät som en Diesel på låga varvtal och belastning och det får jag nog hålla med om, moderna bensinare går ju hårdare än äldre. Högre komp och insprutningen? Men... den här motorn ska man ju varva och då inser man ju snart att det inte är en Diesel. :-)

    Jag får ju nu en bil med andra kvaliteter, bara det svarta innertaket är ju mumma för en GTI-åkare! Och så slipper jag ju bland annat slitet med att öppna bakluckan manuellt.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-07-14, 11:07
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-06, 19:55
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 15:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin