Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 28
  1. #1
    GTI-nissen
    Gäst

    Elstolar Passat

    Kan någon säga mig om det sitter elstolar med minne i denna B8? Så jag vet hur det ska se ut på stolarna om man bara ser en bild.

    https://www.blocket.se/stockholm/Vol...=3#vi-carousel

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 891
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    Kan någon säga mig om det sitter elstolar med minne i denna B8? Så jag vet hur det ska se ut på stolarna om man bara ser en bild.

    https://www.blocket.se/stockholm/Vol...=3#vi-carousel
    Ser ut som elstol med minne.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Väldigt konstigt utrustad bil... Det står inte att den har elstolar som tillval. Dessutom saknar den Executive paketet vilket gör att den saknar:

    • LED-strålkastare (dvs den har Halogen!)
    • Eluppvärmd ratt
    • Läderklädsel Nappa
    • Elbaklucka
    • Ambiente – exklusiv ljussättning. Läslampor, golvrumsbelysning fram och ljuslister i underkant av dörrsidornas dekorpaneler i vitt LED-ljus
    • Mörktonade rutor från B-stolpen och bakåt

    Tillval
    Namn:  2017-11-03 20-38-52.jpg
Visningar: 1782
Storlek:  90.3 KB

  4. #4
    GTI-nissen
    Gäst
    Tack för svaren! Jag misstänkte att knapparna avslöjade minnesstolar.
    Men Marcus, tittar man på bild 4 och 5 så ser det ut som om de bakre sidorutorna är mer tonade än framrutorna. Hittar du denna infon via regnumret? Och bara halogen??? Det går ju bort eftersom jag är så gammal att jag behöver allt ljus som finns.

    Jag har börjat leta ny(are) bil och vill man ha bensin och 4Motion så begränsas urvalet något... (Ja, VW är i princip ett måste) Elstolar med minne tar bort ytterligare i urvalet men det är viktigt eftersom det skiljer nästan 40cm i längd mellan mig och sambon.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Tillvalen listas via gamla versionen av vwtillbehor.se

    När det gäller Passat anser jag att tillvalen Executive-paket, Drag-paket samt, inte minst LED-High och parkeringsvärmare är helt nödvändiga.

    LED-High är alltså den starkare varianten av LED-strålkastare, helt klart att rekommendera i Sverige.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Det kanske är minnesstolar, konstigt att inte det anges bland tillvalen. Jag tycker inte att bilen har tonade rutor, det ska se betydligt mörkare ut, anser jag.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Hade den haft minnesstolar så borde VW återförsäljaren definitivt angett det istället för sådant som är standard...

  8. #8
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 295
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    Tack för svaren! Jag misstänkte att knapparna avslöjade minnesstolar.
    Men Marcus, tittar man på bild 4 och 5 så ser det ut som om de bakre sidorutorna är mer tonade än framrutorna. Hittar du denna infon via regnumret? Och bara halogen??? Det går ju bort eftersom jag är så gammal att jag behöver allt ljus som finns.

    Jag har börjat leta ny(are) bil och vill man ha bensin och 4Motion så begränsas urvalet något... (Ja, VW är i princip ett måste) Elstolar med minne tar bort ytterligare i urvalet men det är viktigt eftersom det skiljer nästan 40cm i längd mellan mig och sambon.
    Håller helt med dig Nisse, bensin och 4wd är ett måste Lite beroende på vad du är ute efter finns ju passat b6/7 med 4wd och bensin vr6. Ofta bilar med mycket utrustning. Golf 7 variant har ju bara några liter mindre bagage än passat variant så om du kan tänka dig försaka lite komfort finns ju Golf alltrack med bensin och 4wd. Och R såklart
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 891
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Det kanske är minnesstolar, konstigt att inte det anges bland tillvalen. Jag tycker inte att bilen har tonade rutor, det ska se betydligt mörkare ut, anser jag.
    Är det stolsvärmen i tre steg som man ser på vänstersidan av förarstolen?

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Stolsvärmen reglerar man med knapp vid klimatanläggningens kontrollenhet.

  11. #11

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 891
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Stolsvärmen reglerar man med knapp vid klimatanläggningens kontrollenhet.
    Men vad är det då för knappar man ser, liknar mina minnesknappar i Tiguanen?

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Det är mycket möjligt att det är minnesknappar eller kanske massageknappar. Säger inte emot det, men märkligt att det inte listas bland tillvalen varken hos VW eller i återförsäljarens annons, i annonsen listar däremot återförsäljaren sådant som är standard.

  13. #13

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Rixpucko
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    57
    Bilen har PR nummer 3PW Höjdinställning, man. f. framsätena pluslutningsinst. av sittyta och djupinst. vä., plus elektr. ryggstödsinst. vä.

  14. #14

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Elstolar Passat



    Bilden i annonsen är inte från den aktuella bilen, var så nyfiken att jag var tvungen att kolla

    (Bilden tagen i den aktuella bilen i annonsen, standardstolar med andra ord)

    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Senast redigerad av Pelk den 2017-11-07 klockan 11:03.

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av rixpucko Visa inlägg
    Bilen har PR nummer 3PW Höjdinställning, man. f. framsätena pluslutningsinst. av sittyta och djupinst. vä., plus elektr. ryggstödsinst. vä.
    Låter som standardstolarna vid GT-utförande.

  16. #16
    GTI-nissen
    Gäst
    Tack för de mycket grundliga undersökningarna! Platsbesök till och med! Ibland skriver de ju att bilen inte är den i annonsen, här var det ju delvis den i annonsen...
    Jag har förövrigt tittat lite mer efter B7 Alltrack men det finns typ 5 bensinare till salu i Sverige och 10 i Tyskland. Jag gör det inte lätt för mig.

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Passat GTR 2,0 TSI 280 DSG 4Motion, säkerligen bra utrustade, 12 till salu på Blocket just nu:

    https://www.blocket.se/hela_sverige?...is=1&l=0&md=th

  18. #18
    GTI-nissen
    Gäst
    Tack, glömde nämna att GTR har jag filtrerat bort, men de ligger över budget, men en sådan hade ju varit trevlig.

  19. #19

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Köpt bil redan, eller kanske denna är mer som du tänkt dig?
    https://www.blocket.se/stockholm/Vol...?ca=11&w=3


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Den har inte elstolar med minne.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-07-14, 11:07
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-06, 19:55
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 15:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin