Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888

    Få bort hjulhopp på 2min och ändra diffen med app.. :)..

    Håller på att försöka få ett grepp, vad man ska ändra på runt antispinn och diffen med obdeleven eller VCD.

    Nån som på svenska kan klar göra detta?!, finns ju tusen trådar på nätet och lika många åsikter..

    En sak som verkar populärt är att avvaktivera XDS. Min är satt på Normal från fabrik. Men den kan ändras till bland annat Strong

    Vad skulle ni välja för gata resp bana?

    Sen är det ju en annan jäkla intressant för att slippa hjulhopp vid start och få fullt laddtryck på 1 och 2a

    Är att jätteenkel avvaktivera

    Credit to GIAC for figuring this out with the help of Rich at dub werks:

    Enter ABS controller, select adaptions, select "starting vibration reduction" from the drop-down menu, change the value from Strong to Deactivated.

    Congratulations, enjoy full power with 0 intervention in 1st, 2nd and 3rd. It totally transforms the car. Now if only someone can figure out how to code out the launch control lag.


    Har ni gjort detta?!, och varför?

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Har vi ingen datanörd här?!. Ni som bytt dogbone, ni borde väll även gjort denna uppdatering?!

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Calle
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Håller på att försöka få ett grepp, vad man ska ändra på runt antispinn och diffen med obdeleven eller VCD.

    Nån som på svenska kan klar göra detta?!, finns ju tusen trådar på nätet och lika många åsikter..

    En sak som verkar populärt är att avvaktivera XDS. Min är satt på Normal från fabrik. Men den kan ändras till bland annat Strong

    Vad skulle ni välja för gata resp bana?

    Sen är det ju en annan jäkla intressant för att slippa hjulhopp vid start och få fullt laddtryck på 1 och 2a

    Är att jätteenkel avvaktivera

    Credit to GIAC for figuring this out with the help of Rich at dub werks:

    Enter ABS controller, select adaptions, select "starting vibration reduction" from the drop-down menu, change the value from Strong to Deactivated.

    Congratulations, enjoy full power with 0 intervention in 1st, 2nd and 3rd. It totally transforms the car. Now if only someone can figure out how to code out the launch control lag.


    Har ni gjort detta?!, och varför?
    XDS är som jag förstår systemet som bromsar hjulen i olika situationer för att t ex styra in bättre. XDS+ är lamelldiffbromsen, den går ju att styra via körprofilerna utan att koda.

    Jag har efter att monterat dogbone insertet justerat:

    * ESC Sport - Off. Dvs möjligheten att stänga av ESC helt.
    * Starting vibration Reduction. Här kunde jag inte välja OFF utan lägsta möjliga.

    Visst blir det lite wheelhop ibland beroende på underlaget men kan inte påstå att jag märker att styrboxen går in i något läge och bråkar.

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-04, 17:26
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-29, 17:09
  3. Ändra GPS och Menyspråk på tyskimport
    Av tisu001 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-28, 15:26
  4. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 14:41
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 21:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin