Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 26
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749

    Nödvändigt med Discovery Pro för att nyttja Active Info Display fullt ut?

    Ska beställas ny kärra om ett tag och funderar lite över Active Info Display, behöver man ha en Discovery Pro för att kunna nyttja den fullt ut? Läst att man inte får upp nav och lite annat i AID om man inte går på Pro. Någon här som har koll på vilka funktioner man blir utan om man går på den simplare varianten av nav eller skippar nav helt och hållet? Snackat med 4 säljare men ingen av dem kunde ge mig ett vettigt svar :/

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Beror på modell. Pro finns inte till alla AID-bilar. Ändå får man navi i AID.

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Gäller Passat samt Golf.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Ska beställas ny kärra om ett tag och funderar lite över Active Info Display, behöver man ha en Discovery Pro för att kunna nyttja den fullt ut? Läst att man inte får upp nav och lite annat i AID om man inte går på Pro. Någon här som har koll på vilka funktioner man blir utan om man går på den simplare varianten av nav eller skippar nav helt och hållet? Snackat med 4 säljare men ingen av dem kunde ge mig ett vettigt svar :/

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
    Det är inte lite väl dyrt att få GPS upp i Activ info displayen?. .. Jag resonerade så iallafall, kör Applecarplay gps i nya 8" som är standard. Funkar riktigt jäkla bra och är helt gratis

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Fast får du Apple CarPlay navigation i AID? Det var ju navigation Amazonas ville ha i sin AID.

    Ps: GPS är ett av flera positioneringssystem, inte en funktion

  6. #6

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Det är inte lite väl dyrt att få GPS upp i Activ info displayen?. .. Jag resonerade så iallafall, kör Applecarplay gps i nya 8" som är standard. Funkar riktigt jäkla bra och är helt gratis
    Jo det är ju därför jag funderar Kommer ju undan med halva pengen om jag kör lilla naven, men då verkar man endast kunna ha nav nere i radiodisplayen. Då kan man ju lika gärna skita i det och köra som du.
    MEN det jag funderar på är om man förlorar andra funktioner i AID om jag skippar Pro.
    Har ju Pro (MIBII) i Touranen och använder navigering rätt sällan, å andra sidan är det rätt najs med uppkopplingen mot Google och se trafikläget, det använder jag däremot ofta.
    Numera så ser det inte längre lika snikigt ut om man väljer standard radio heller. Min mor hämta ut sin Golf 1.0 tsi förra veckan med standard radio och displayen och det grafiska är ju grymt mkt bättre än i min 1 år gamla Touran med Pro. De får mig ju att tvivla än mer om man kan motivera prislappen som ligger mellan 14-18k. Vill ju veta vad jag får för mervärde... Lite större skärm, hårddisk och dvd är ingenting som motiverar den prislappen enligt mig. Måste ju va ngt mer den tillför, eller?

    Aja iväg och köra lite Arteon nu, få se om man hittar ngn ny säljare att fråga ut

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Fast får du Apple CarPlay navigation i AID? Det var ju navigation Amazonas ville ha i sin AID.

    Ps: GPS är ett av flera positioneringssystem, inte en funktion
    Nej det får man ju självklart inte, men det är ju galet dyrt att få till GPS i AID . Alltså navigator om man nu ska vara petig..

    Men tror det är på G att man ska kunna "tweeka" AID från original, det kan ju bli spännande..

    Jag vill ha Audi R8a look alike..

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Jo det är ju därför jag funderar Kommer ju undan med halva pengen om jag kör lilla naven, men då verkar man endast kunna ha nav nere i radiodisplayen. Då kan man ju lika gärna skita i det och köra som du.
    MEN det jag funderar på är om man förlorar andra funktioner i AID om jag skippar Pro.
    Har ju Pro (MIBII) i Touranen och använder navigering rätt sällan, å andra sidan är det rätt najs med uppkopplingen mot Google och se trafikläget, det använder jag däremot ofta.
    Numera så ser det inte längre lika snikigt ut om man väljer standard radio heller. Min mor hämta ut sin Golf 1.0 tsi förra veckan med standard radio och displayen och det grafiska är ju grymt mkt bättre än i min 1 år gamla Touran med Pro. De får mig ju att tvivla än mer om man kan motivera prislappen som ligger mellan 14-18k. Vill ju veta vad jag får för mervärde... Lite större skärm, hårddisk och dvd är ingenting som motiverar den prislappen enligt mig. Måste ju va ngt mer den tillför, eller?

    Aja iväg och köra lite Arteon nu, få se om man hittar ngn ny säljare att fråga ut

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
    Ja nya 8" som är standard är ju en galet lyft mot tidigare 6,5" med pissig upplösning

    Tycker den räcker utmärkt, lägg pengarna på nått annat vettigt som DCC etc..

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318

    Nödvändigt med Discovery Pro för att nyttja Active Info Display fullt ut?

    Sen ska man inte förväxla Apples Kartor via Apple CarPlay med en fullgod navigator funktion. Det kan fungera som ett stöd eventuellt. Jag tycker att Apples Kartor har tagit stora steg framåt, förut var det helt värdelöst, inte minst i jämförelse med Google Maps. Numera tycker jag Kartor ger riktigt suveränt bra information om köer och andra problem via CarPlay. Men det är inte en navigator, som Navigon eller Garmin. Antagligen därför Apple inte tillåter Navigon via CarPlay.
    Senast redigerad av Marcus den 2017-09-02 klockan 21:07.

  9. #9

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Mik Strom
    Ort
    Stockhom
    Inlägg
    62
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Sen ska man inte mista Apples Kartor via Apple CarPlay för en fullgod navigator funktion. Det kan fungera som ett stöd eventuellt. Jag tycker att Apples Kartor har tagit stora steg framåt, förut var det helt värdelöst, inte minst i jämförelse med Google Maps. Numera tycker jag Kartor ger riktigt suveränt bra information om köer och andra problem via CarPlay. Men det är inte en navigator, som Navigon eller Garmin. Antagligen därför Apple inte tillåter Navigon via CarPlay.
    Men diskussionen om Navi, CarPlay och AID torde väl aldrig landa i Apples kartor..? Om tekniken kan få fram saker från en iPhone till AID så väljer man väl i första hand Waze och i andra hand Google maps..?

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    CarPlay stödjer Apple Kartor. Inte Google Maps eller Waze.

  11. #11

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Mik Strom
    Ort
    Stockhom
    Inlägg
    62
    Då har jag lärt mig något ikväll. Tack!

  12. #12
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Som ett litet tillägg i diskussionen, Carplay stödjer ett MYCKET litet utbud av appar.
    Som navigation tycker jag Apple kartor funkar helt ok, men finns såklart bättre lösningar på marknaden.
    Fördelen är att priset blir mycket tilltalande att köra via Carplay än att köpa fabriksmonterad gps
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  13. #13

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Kan tillägga att Mirrorlink och android auto, funkar fruktansvärt dåligt!


    Där behöver VW skärpa sig!

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Kan tillägga att Mirrorlink och android auto, funkar fruktansvärt dåligt!
    Där behöver VW skärpa sig!
    Är det här inte googles fel? Bilarna stöder väl AA men det finns ju inte ännu i svenska google play, man måste installera vid sidan om. Vad är det som fungerar dåligt?

    Ang. CarPlay kommer det en del nya funktioner med iOS11 som släpps om ett par veckor.
    https://9to5mac.com/2017/06/23/carplay-ios-11/

  15. #15

    Reg.datum
    jul 2014
    Namn
    Christoffer Gustafsson
    Medlemsnr
    5440
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    50
    Kör AA och Carplay och tycker mer om AA, just pga man kan välja Waze som ett alternativ.

    AA är stabilt nu, men det skiljer sig rätt mkt beroende på telefoner har man ju läst.

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Kan tillägga att Mirrorlink och android auto, funkar fruktansvärt dåligt!
    Där behöver VW skärpa sig!
    VW? VW köper ett gränssnitt/programvara av Google/CCC.

  17. #17

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av cge Visa inlägg
    Kör AA och Carplay och tycker mer om AA, just pga man kan välja Waze som ett alternativ.

    AA är stabilt nu, men det skiljer sig rätt mkt beroende på telefoner har man ju läst.
    Vilken version kör du på AA?. Jag kör Sony, verkar inte vara en lyckat kombo....

  18. #18

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Mattias gunnelbrand
    Ort
    Kiruna
    Inlägg
    4
    Jag har version 2.4.722904 och en sony z5 compact funkar helt perfekt.

  19. #19

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Stoota Visa inlägg
    Jag har version 2.4.722904 och en sony z5 compact funkar helt perfekt.
    Haha, ok. Samma nalle som mig . Måste testa igen!, körde med den tidigare versionen bara..

  20. #20

    Reg.datum
    jul 2014
    Namn
    Christoffer Gustafsson
    Medlemsnr
    5440
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    50
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Vilken version kör du på AA?. Jag kör Sony, verkar inte vara en lyckat kombo....
    2.5.728604 kör jag med på en S8+

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-08-25, 08:50
  2. Ankomsttid knepig i Discovery Pro Nav
    Av awwd i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-04-11, 11:06
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-09-02, 01:43
  4. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-07, 19:33
  5. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 20:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin