Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Mik Strom
    Ort
    Stockhom
    Inlägg
    62

    Provkört Passat GTE idag

    Idag tog jag mig i väg till VW-handlaren och provkörde GTE. Det var verkligen en positiv upplevelse. Mycket piggare på elmotorn än vad jag förväntade mig. Man fick verkligen gasa på för att tända bensinmotorn. Å andra sidan var den då ganska slö. Bra körställning för mig och trevlig inredning. Sedan är det ju alltid lite "rörigt" när man första gången kör en ny bil. Svårt att förstå all information i mätarna och inse hur och till vad man ska använda alla knappar.

    Tyckte väl bara att jag upplevde en nackdel och det var att den automatiska farthållaren(eller vad det heter på VW-språk) bara kunde förlänga avståndet. Man var så att säga tvungen att knappa sig uppåt för att komma till kortaste avståndet. Jag skulle vilja kunna välja om avståndet ska öka eller minska. Eller så var det bara jag som inte hittade den funktionen.

    Dessutom motorbromsade den väl kraftigt om man väljer B i växelväljaren. Men det är väl en vanesak eller så kan man justera det någonstans. Men efter denna provkörning har sannolikheten för en Passat GTE ökat till 99,9%.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Du kan minska eller öka avståndet i den adaptiva farthållaren med plus / minusknapparna "uppåt / neråt".

    https://youtu.be/xJ9rOjmL2b8

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Dels har du en grundinställning (som kan ändras) på vilket avstånd det skall vara, sen när man kör så trycker man på mittknappen (vänster sida) och sen ökar eller minskar avståndet med + & - knapparna.

Liknande ämnen

  1. Passat GTE generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2017-08-14, 10:44
  2. Byta Volvo xc70 mot Passat GTE
    Av Hane73 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-08-08, 22:31
  3. Provkört golf VI och Scirocco
    Av Mikegti i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 16:38
  4. Någon provkört Passat CC ?
    Av Fredrix i forum VW-forum
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 23:12
  5. Någon som provkört Passat R36?
    Av Fredrix i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 02:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin