Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 45
  1. #21

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Elia Yngvesson
    Ort
    Stockaryd
    Inlägg
    2
    Tack för svar, jag har beställt detta kitt och hoppas att det blir bra, kopplade du in rampen med XBB eller hur gjorde du? https://dsmdesign.se/content/product...ringsfaste.php

  2. #22

    Reg.datum
    okt 2019
    Namn
    Niklas Asplund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    41
    Såhär ser det ut på min 2017 som jag köpte förra veckan. Inga papper så jag vet inte ens vad jag har för ramp. Ruskigt nöjd med ljuset dock!

    Namn:  2AB017E5-DD6B-4E0E-AE15-4075F2F4B911.jpeg
Visningar: 4025
Storlek:  197.3 KB

  3. #23

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Johan Wallin
    Ort
    Klamar
    Inlägg
    17
    vad jag förstått behövs ingen XBB eller annan canbus enhet när bilen har LED LOW.... men däremot om man har LED HIGH. Jag har köpt en viklight ymer 20" precis å ska koppla in den i helgen, jag har led low så vi får se om det är som jag tror.

  4. #24
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av Jope1980 Visa inlägg
    vad jag förstått behövs ingen XBB eller annan canbus enhet när bilen har LED LOW.... men däremot om man har LED HIGH. Jag har köpt en viklight ymer 20" precis å ska koppla in den i helgen, jag har led low så vi får se om det är som jag tror.
    Stämmer bra, bara att ta signal från strålkastaren via relä..

  5. #25

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Johan Wallin
    Ort
    Klamar
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av walkmann Visa inlägg
    Stämmer bra, bara att ta signal från strålkastaren via relä..
    Satte dit rampen idag, Gick alldeles utmärkt utan canbus 👍

  6. #26

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Citat Ursprungligen postat av Jope1980 Visa inlägg
    Satte dit rampen idag, Gick alldeles utmärkt utan canbus 
    Går i tankar att montera en ramp på min B8 med led low, men har inte scoutat så mycket om vad man borde köpa sig. Hur monterade du din ramp? Bild?

  7. #27
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Namn:  D9A1A1AB-8C93-434C-A6E4-C5408AC8D45D.jpeg
Visningar: 3057
Storlek:  352.5 KB
    Citat Ursprungligen postat av Liverpoolarn Visa inlägg
    Går i tankar att montera en ramp på min B8 med led low, men har inte scoutat så mycket om vad man borde köpa sig. Hur monterade du din ramp? Bild?

  8. #28

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Johan Wallin
    Ort
    Klamar
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av Liverpoolarn Visa inlägg
    Går i tankar att montera en ramp på min B8 med led low, men har inte scoutat så mycket om vad man borde köpa sig. Hur monterade du din ramp? Bild?
    Satte den bara med ett nummerplåtsfäste, ej infälld i grillen utan den sticker ut någon cm från bilen. Hade tänkt fälla in den men det satt en tempgivare precis där å den orkade jag inte flytta på, då hade ja fått riva ner hela fronten.
    Bifogade bilder Bifogade bilder   

  9. #29

    Reg.datum
    sep 2020
    Namn
    Krister T
    Ort
    Malmberget
    Inlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av Jope1980 Visa inlägg
    Satte den bara med ett nummerplåtsfäste, ej infälld i grillen utan den sticker ut någon cm från bilen. Hade tänkt fälla in den men det satt en tempgivare precis där å den orkade jag inte flytta på, då hade ja fått riva ner hela fronten.
    Är du nöjd med ljuset från din Viklight?
    Lyser nog långt/nog brett?

  10. #30

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Diskret installation, snyggt. Sen är det väl beroende på var man bor om man får behålla den på bilen eller inte. Ut det perspektivet är det naturligtvis bra om den sitter infälld och monterad bakom grillen.

  11. #31

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Johan Wallin
    Ort
    Klamar
    Inlägg
    17
    KrilleT: Viklight är ok. Hade önskat lite bredare ljusbild men framåt är den kanon.

  12. #32

    Reg.datum
    apr 2020
    Namn
    Mikael Lundberg
    Ort
    Älmhult
    Inlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av Jope1980 Visa inlägg
    Satte dit rampen idag, Gick alldeles utmärkt utan canbus 👍
    Var tog du styrströmmen? Ska montera på en Passat B8 2017 R-line med business paket så antar det är samma LED som du har på din.

  13. #33

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Johan Wallin
    Ort
    Klamar
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av milu02 Visa inlägg
    Var tog du styrströmmen? Ska montera på en Passat B8 2017 R-line med business paket så antar det är samma LED som du har på din.
    Blå/vit kabel från helljuslyktan.

  14. #34

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Jo, äntligen fått tummen ur och köpt mig en Lazer-ramp som jag ska montera under nummerskylten initialt.
    Har inte monterat nån ramp sen B6-tiden och då var det lätt att komma åt 12V i säkringslådan för att strömförsörja rampen. Är det nån som har tips på smidig montering av kablaget för rampen på en B8?

    Kontakten för batteri-laddning är otymplig och stor som rackarn, så jag lutar väl mer åt att försöka hitta nån 12V i säkringslådan nu också. Men är det nån som vet vart det är 12V med tändning på? Det är ju hemskt mycket jobbigare att komma åt nu, om det inte funkar att hänga koppla på sig på nån av de 5 kontakterna längst ner bilden nedan?

    Namn:  säkringar.jpg
Visningar: 2143
Storlek:  244.6 KB

  15. #35

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Mätt och kollat på bilen nu. Ett problem ur världen. Kabel 2 från vänster i bilden ovan ger 12V, så den biffen löst.

    Men tyvärr gick det åt helsike på lampkontakten... Tyvärr verkar min lampkontakt ge 12V på blå/vit kabel (stift 11) både vid halv och helljus (LED LOW - 2018). Eller vet nån om det beter sig annorlunda när man kopplar loss kontakten mot hur det är med den ikopplad? Det går ju inte mäta på stiftet i bakkant med kontakten kopplad i lampan då bakkanten är tätad.

    Någon som haft samma problem och hur har ni då löst det?

  16. #36

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Fortsätter svara på mina egna inlägg. Kan säga att det ÄR skillnad om man mäter på kablarna med lampan inkopplad.
    Stift 11 får jag 1.2V vid halvljus påslaget och 12V med helljus påslaget. Så nu är man tillbaka i matchen igen.

  17. #37
    Webmaster
    Reg.datum
    feb 2021
    Namn
    David Stenbeck
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    35
    Väcker denna tråden lite.

    går i tankarna på en led ramp till passaten till vintern. är sugen på att montera så den sitter precis under regskylten, utan att sticka ut. Så dvs infällt. Någon som har tips på monteringsram som funkar för en 22" Sibera ramp? Tror den har stöd både för att skruva bakpå men också på sidan. Skulle vara trevligt att ha en montering som gör att man behöver såga så lite som möjligt i bilen men vill ha en snygg installation.

    Regplåtsmontering verkar ju smidigt i sig, verkar vara sånna beslag som finns att hitta.. såg inte ngn som sålde några för montering bakom. Hur jobbigt är det att plocka fronten? blir det såpass mkt bättre installation att det är värt det?

    Lutar just nu åt att sätta den med regplåtsmontering infällt med något beslag som kan ta skruvar på sidorna så man inte behöver såga i fram för skruvarna på ovansidan som jag sett på några videos att de gjort. då verkar man bara kapa nedre grillen på var sin sida om rampen.

    Tankar? exempel? egna erfarenheter?

  18. #38

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Som skrivit precis ovan monterade jag en ramp bakom regskylten, monterat med popnitar.
    Den sitter fint NU, men visst blir det visst "fladder" av att den bara sitter i plast när man kör på ojämn väg. Dock kan jag rekommendera att kolla nogrant vart man sätter nitarna för jag lyckades klämma en kabel som går bakom vilket gjorde att parkeringssensorerna slutade att fungera (och en del annat också pga det).

    Men jag körde lite "snik" (eller brute-force) montering och sågade gallret under regskylten. Helst skulle jag vilja haft rampen bakom gallret, men det blev för mycket krångel.
    Sorry att svaret inte ger dig SÅ mycket svar på dina frågor, men delar med mig lite av mina erfarenheter.

  19. #39
    Webmaster
    Reg.datum
    feb 2021
    Namn
    David Stenbeck
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    35
    Bra svar ändå. funderar på lite olika alternativ.. pratade också lite med en verkstad om vad de tyckte.. de kommenterade på att man ska vara medveten om att monteringen under regskylt (antingen innanför eller i gallret) gör att man tappar kanske 20-30% av luftkonditioneringens kapacitet. Tänker att detta borde vara lugnt.. har inte upplevt att bilen haft svårt att komma ner i temperatur på sommaren. Någon som har erfarenheter av detta.. märks det ngn skillnad eller är det inte så man märker så mkt?

  20. #40

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Inget jag märkte nåt av nu i sommar i alla fall.

Liknande ämnen

  1. Ledramp på Alltrack -13?
    Av Norqen i forum VW-forum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2018-10-01, 19:41
  2. Knarr i Passat B8
    Av awwd i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-08-07, 23:10
  3. Spolamunstycke Passat B8
    Av awwd i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-02-15, 11:13
  4. Tips på hur montera ledramp på taket?
    Av Jejpfan i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-01-16, 10:40
  5. Ledramp på Passat 3C
    Av HowinW8 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-07-07, 21:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin