Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Calle
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    13

    Calles Golf GTI MK7

    Hej,

    Har nu haft min Golf GTI MK7 2014 i två veckor och jag brukar inte kunna hålla fingrarna i styr när det gäller mina bilar. Så även i detta fall



    Har dålig koll på hur utrustningspaketen ser ut men när jag jämförde några olika bilar innan affären fick jag uppfattningen om att det var lite extra på denna.

    Årsmodell 2014
    Limestone Grey
    Manuell 6-växlad
    DCC
    Fabrikslarm (med keyless access)
    Dynaudio Excite
    Discover Pro
    Pluspaket
    Förassistanspaket
    Park Assist 2.0

    Bilen hade bara gått 1900mil när jag hämtade den och aldrig körd på vintern så skicket är verkligen kanon. Nu har jag gjort en polering och lagt ett keramiskt lackskydd som förhoppningsvis ska hålla ett tag.

    För att få en bättre känsla i kopplingen har jag tagit bort fjädern vid kopplingen och flödesbegränsaren i kopplingsslangen. Nu är den mer linjär och direkt vilket är trevligt.

    Nu väntar jag på ett 034 Dog Bone insert som ska vara en bra modifiering om man läser folks omdömen. Återkommer med mer information när detta är monterat.

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Calle
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    13
    Dog Bone insertet blev levererat av UPS idag vid lunchtid.


    Kort därefter åkte pallbockarna fram.


    Montering.




    De första intrycken är att det blev lite mer vibrationer i kupén. Växlingarna känns mer exakta och tillsammans med borttagningen av flödesbegränsaren gör nu att växlingarna går väldigt fint och exakt.

    Jag kan dock tänka mig att vibrationerna minskar när inserten blivit "inkörd".

  3. #3
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Callek Visa inlägg
    Dog Bone insertet blev levererat av UPS idag vid lunchtid.

    Kort därefter åkte pallbockarna fram.

    De första intrycken är att det blev lite mer vibrationer i kupén. Växlingarna känns mer exakta och tillsammans med borttagningen av flödesbegränsaren gör nu att växlingarna går väldigt fint och exakt.

    Jag kan dock tänka mig att vibrationerna minskar när inserten blivit "inkörd".
    Grattis till en fin bil. Limestone grey - Snyggt !

    Har 034 insert i min bil. Ver 1. Fick knappt märkbar vibration som visar sig vid enstaka tillfälle. Jag höjde volymen på radion istället ! Positivt att man blir av med "gummibandskänslan" i kraftöverföringen.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Calle
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Grattis till en fin bil. Limestone grey - Snyggt !

    Har 034 insert i min bil. Ver 1. Fick knappt märkbar vibration som visar sig vid enstaka tillfälle. Jag höjde volymen på radion istället ! Positivt att man blir av med "gummibandskänslan" i kraftöverföringen.

    /Peter
    Tack, första VAG bilen men so far so good
    Jag har inte hunnit köra så mycket efter insert installationen men de få vibrationer som letar sig vidare kan man nog leva med.

    Nästa punkt på åtgärdslistan är att stänga av soundaktor, det var tufft de första 5 minuterna. Men nu ska den bort

Liknande ämnen

  1. Golf GTI MK7 - Info
    Av Premis i forum VW-forum
    Svar: 383
    Senaste inlägg: 2020-06-30, 08:55
  2. Golf GTI MK7.5 Facelift *Sounds amazing*
    Av mangewide i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-06-07, 08:55
  3. Golf mk7 GTI. Turboras?
    Av Magfr i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-04-18, 23:01
  4. Golf R/GTI mk7, Octavia RS, Leon Cupra??
    Av fredrikwt i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-04-06, 10:00
  5. Golf GTI Mk7 AC dräneringsproblem??!!
    Av Edestig i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-09-11, 14:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin