Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    awwd
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    82

    Knarr i Passat B8

    Har två olika ljud i min Passat Alltrack B8 (2016) som jag stör mig på;

    1. Knarr i förarstolen. Inte jämt, endast i bland. Mest markant vid sväng och då karossen "kränger" i låg fart, t ex då jag kör över farthinder. Kan försvinna om jag ändrar höjden på stolen något, men kommer alltid tillbaka förr eller senare. Har haft dottern liggande på golvet bak med en ficklampa, men vi har inte lyckats lokalisera var det kommer ifrån.

    2. "Panelljud" höger och vänster sida. Samma här, inte för jämnan, verkar styrt av temperatur då det blir mer markant då det är varmt i kupen. Svårt att beskriva ljudet, som ett dovt knarrande i huvudhöjd på höger och vänster sida då karossen kränger i låg fart, ungefär som om någon klädselpanel rör sig i förhållande till karossen. Innertaket har varit ner i samband med byte av panoramataket (garantiåtgärd, klämd list), men det var i fjol höst och ljudet har kommit nu i vår. I och för sig så har ju tempen gått upp först nu?

    Har tid hos min lokala VW åf för att kolla upp efter semester.


    Någon som upplevt något liknande?


    /awwd

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Per Alexandersson
    Ort
    Orust
    Inlägg
    16
    Jag har en Passat SC 2018 och jag upplever också ett "panelljud". Mitt sitter i listen under det vänstra utblåset. Lägger jag lite tryck på listen alt. trycker till lite på panelen under så försvinner det (för att senare komma tillbaka igen). Sjukt irriterande, men jag hoppas att bilen "sätter sig" då den endast rullat 100mil (hämta den i fredags)

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    awwd
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    82
    Visst är det irriterande? Peppar, peppar nu har det varit tyst i min den senaste veckan. Det är ju det som är så konstigt, att det kan knarra och leva rövare en vecka och sedan tystna. Så himla stora variationer är det ju inte i temperatur och luftfuktighet om det nu är det som spelar in?



    /awwd

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    235
    Tycker det knarrar, knäpper och låter lite varstans i min B8 2015 med 2500mil. De blanka listerna runt dörrarna på utsidan möts i framkant. Där knarrade det massor. Tryckte till dem ordentligt så blev det tyst. Runt instrumenteringen har jag petat in lite skummgummi packning (små bitar) blev bättre. Om man öppnar passageradörren och tittar på instrumentbrädan från sidan så sitter ett svart plastlock där. Knakade och knäppte-fixat med skummgummipackning.
    Dörrarnas gummilister gnekar mot karossen. Justerat dörrarna och rengöring hjälper ett tag - ska fixas med "GPL 105" som jag beställt (dyrt special medel för tex gummilister)

    Problemet som jag inte vet hur jag ska fixa är plast galler bitarna utanför diskanterna verkar komma i självsvängning vid viss typ av grov asfalt (avstängd stereo) särskilt förardörrens galler (så klart). Någon som vet hur man får isär platsbitarna vis diskanterna?
    Kanske måste dörrsidan tas loss?

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Johan
    Ort
    Stockhohlm
    Inlägg
    273
    Hej!

    Köpte nyligen en Passat GT, årsmodell 2017, som gått 600 mil.
    Är sjukt besviken på allt knarr och knak från inredningen. Värst är knarret från dörr/kaross-lister när man kör över gupp eller andra ojämnheter.
    Ska definitivt klaga nästa gång jag besöker verkstaden.

  6. #6

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Henrik Kalrsson
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    26
    Citat Ursprungligen postat av NissePisse Visa inlägg
    Hej!

    Köpte nyligen en Passat GT, årsmodell 2017, som gått 600 mil.
    Är sjukt besviken på allt knarr och knak från inredningen. Värst är knarret från dörr/kaross-lister när man kör över gupp eller andra ojämnheter.
    Ska definitivt klaga nästa gång jag besöker verkstaden.
    Jag fick mina lister utbytta efter ett försök till att bli kvitt knarret genom att smörja upp listerna. Har iaf varit tyst denna sommaren.

Liknande ämnen

  1. VCDS Kodning Passat B8 2015-
    Av passat_gts i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2023-01-23, 16:11
  2. Dimljuse passat b8 r-line
    Av johansson_87_15 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-05-26, 19:37
  3. Passat B8 2017 VCDS felkoder
    Av passat_gts i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-05-23, 21:55
  4. Spolamunstycke Passat B8
    Av awwd i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-02-15, 11:13
  5. Passat B8 - bilbarnstol
    Av mtm i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-05-21, 01:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin