Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 79
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237

    Nya kartor för Discover media/pro ute.

    Senast redigerad av MacAllan den 2020-07-06 klockan 20:59.

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    235
    Ni har väl inte missat version 166, 2018-01-17?
    http://webspecial.volkswagen.de/maps/int/en/index.html

  3. #3

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Funderar på att köpa en Arteon och då blir det troligen Discover Media. Hur går uppdateringen till? Tar man med sig nåt SD-kort till datorn och uppdaterar där? Ingår uppdateringar eller är det nåt abonnemang?

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Citat Ursprungligen postat av Bopper Visa inlägg
    Funderar på att köpa en Arteon och då blir det troligen Discover Media. Hur går uppdateringen till? Tar man med sig nåt SD-kort till datorn och uppdaterar där? Ingår uppdateringar eller är det nåt abonnemang?
    Förutsätter man gör på samma sätt som på min Tiguan och där använder man datorn, har dock den gamla versionen som fanns fram till 2017
    Har man Media versionen så antingen laddar man ner verktyget "Discover Care" till sin dator som då skall sköta uppdateringen, vet dock inte hur pass bra det är eftersom det inte hittar någon uppdatering på mina kartor jag senast uppdaterad i maj.

    Andra sättet är att ladda ner det "map pack" du skall ha och sedan bara lägga över det på SD-kortet, allt ligger i en mapp som heter "maps", denna lägger man i roten på SD-kortet.

  5. #5

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av MacAllan Visa inlägg
    Förutsätter man gör på samma sätt som på min Tiguan och där använder man datorn, har dock den gamla versionen som fanns fram till 2017
    Har man Media versionen så antingen laddar man ner verktyget "Discover Care" till sin dator som då skall sköta uppdateringen, vet dock inte hur pass bra det är eftersom det inte hittar någon uppdatering på mina kartor jag senast uppdaterad i maj.

    Andra sättet är att ladda ner det "map pack" du skall ha och sedan bara lägga över det på SD-kortet, allt ligger i en mapp som heter "maps", denna lägger man i roten på SD-kortet.
    Map pack låter ju smidigare. Gillar inte att ha en massa specialprogram på datorn

  6. #6

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Citat Ursprungligen postat av Bopper Visa inlägg
    Map pack låter ju smidigare. Gillar inte att ha en massa specialprogram på datorn
    Jo det är helt klart enklare, kollade även versionsnummer på min befintliga db samt den man laddar ner i senaste "Map Pack" vilken då är nyare, samtidigt hittar inte Dicover Care någon uppdatering vilket där borde vara.

    Programmet i sig är dock inget att oroa sig för då det är portabelt och inte kräver installation.

  7. #7

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    Magnus Pettersson
    Ort
    Vederslöv
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av MacAllan Visa inlägg
    Jo det är helt klart enklare, kollade även versionsnummer på min befintliga db samt den man laddar ner i senaste "Map Pack" vilken då är nyare, samtidigt hittar inte Dicover Care någon uppdatering vilket där borde vara.

    Programmet i sig är dock inget att oroa sig för då det är portabelt och inte kräver installation.
    Har precis skaffat en Tiguan med Discover Pro och får inte Discover Care att funka. Den klagar på att kontrollera internetanslutningen. Jag har testat flera datorer, samma på alla. Jag har HD i min bil. Är det annat tillvägagångssätt då?

  8. #8

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Citat Ursprungligen postat av mapts Visa inlägg
    Har precis skaffat en Tiguan med Discover Pro och får inte Discover Care att funka. Den klagar på att kontrollera internetanslutningen. Jag har testat flera datorer, samma på alla. Jag har HD i min bil. Är det annat tillvägagångssätt då?
    Du gör i princip samma om du skall uppdatera manuellt, skillnaden är när du fört över det nya map pack till SD-kortet så skall det installeras på din HDD i bilen.
    Detta gör du i menyn på samma ställe som du kollar vilken versionshistorik du redan har.
    Finns även en manual på sidan där man laddar ner kartorna, längst ner under support "Download Manual (PDF)"

  9. #9

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    Magnus Pettersson
    Ort
    Vederslöv
    Inlägg
    2
    Det ska funka med vilket SD kort som helst då? Har läst att det krävs orginal VW-SD kort i vissa. Tack för hjälpen.

  10. #10

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Citat Ursprungligen postat av mapts Visa inlägg
    Det ska funka med vilket SD kort som helst då? Har läst att det krävs orginal VW-SD kort i vissa. Tack för hjälpen.
    På apparater med inbyggd hårddisk kan du använda vilket SD kort som helst. Det är på apparater som inte har någon inbyggd hårddisk som du måste använda Volkswagens egna SD kort.

  11. #11

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Finns nya uppdateringar ute nu, daterade 2018-04-03 samt 2018-04-25

  12. #12

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Tomas Pettersson
    Ort
    Spånga
    Inlägg
    1
    Jag försöker uppdatera Discover Pro, jag kommer åt att ladda ner till datorn. Köpt ett 64GB SD-kort men när jag ska spara över så säger den att den inte stöder fil-systemet! Jg har laddat ändå men sen fungerar det inte. Det är ett helt vanligt kort.
    Nån som vet vad det kan vara?

    Jag läste ovan om mappack, var kan jag hitta det?

  13. #13

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Citat Ursprungligen postat av tompet Visa inlägg
    Jag försöker uppdatera Discover Pro, jag kommer åt att ladda ner till datorn. Köpt ett 64GB SD-kort men när jag ska spara över så säger den att den inte stöder fil-systemet! Jg har laddat ändå men sen fungerar det inte. Det är ett helt vanligt kort.
    Nån som vet vad det kan vara?

    Jag läste ovan om mappack, var kan jag hitta det?
    Vad för dator har du?
    Har du formaterat kortet innan användning?
    Kortet skall vara formaterat med FAT32.

    Vilket mappack är det du syftar på?

  14. #14

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Om någon missat det så finns det ny uppdatering till Navi med datum 2018-10-01

  15. #15

    Reg.datum
    sep 2018
    Namn
    Jeremy D
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av MacAllan Visa inlägg
    Om någon missat det så finns det ny uppdatering till Navi med datum 2018-10-01
    Laddade ner den för några veckor sedan, fortfarande många hastigheter som inte stämmer tyvärr...Tur man har sign assist.

  16. #16

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    235
    Verkar ha släpps uppdaterat kartmaterial till vissa VW 2020-06-15 om ni missat det

  17. #17

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Nya kartor för Discover media/pro ute.

    Citat Ursprungligen postat av sturebyking Visa inlägg
    Verkar ha släpps uppdaterat kartmaterial till vissa VW 2020-06-15 om ni missat det
    Försökte installera häromdagen, men fick ”error”. Tror det stod att minneskortet var för litet för att göra uppdateringen.

    Originalkortet är bara på 16GB , hur gör ni andra för att uppdatera? Det står också att man måste ha ett ”originalkort” för att kunna använda navigeringen i bilen. Så det blir väl svårt att byta till ett större minneskort.

    Skickat från min iPad med Tapatalk

  18. #18

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    235
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Försökte installera häromdagen, men fick ”error”. Tror det stod att minneskortet var för litet för att göra uppdateringen.

    Originalkortet är bara på 16GB , hur gör ni andra för att uppdatera? Det står också att man måste ha ett ”originalkort” för att kunna använda navigeringen i bilen. Så det blir väl svårt att byta till ett större minneskort.

    Skickat från min iPad med Tapatalk
    Min Discover Pro har inget "orginal kort". Använder ett vanligt Sandisk 32GB. Ibland blir det "error" eller "hittar inte data" men tar då ur kortet, väntar en stund., testar igen (ibland med annat SD kort) och till slut har det funkat.

  19. #19

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Nya kartor för Discover media/pro ute.

    Citat Ursprungligen postat av sturebyking Visa inlägg
    Min Discover Pro har inget "orginal kort". Använder ett vanligt Sandisk 32GB.
    Det stod också i instruktionen att om enheten inte hade någon kort, så kunde man använda vilket som helst för att uppdatera enheten.

    Men i vår ”Discover Media” så ligger kartan på kortet
    Jag får kolla med VW, och se om de har en bra lösning på det hela.

    Skickat från min iPad med Tapatalk

  20. #20

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Det stod också i instruktionen att om enheten inte hade någon kort, så kunde man använda vilket som helst för att uppdatera enheten.

    Men i vår ”Discover Media” så ligger kartan på kortet
    Jag får kolla med VW, och se om de har en bra lösning på det hela.

    Skickat från min iPad med Tapatalk
    Har du provat enligt följande?
    1. Ladda ner uppdateringen.
    2. Radera kortet du har i bilen
    3. Kopiera in det nya materialet.

    Vilka modeller har fått uppdatering?

Liknande ämnen

  1. Uppdatera navi kartor media Golf 7 R
    Av MickeR i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-04-11, 14:44
  2. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2017-04-01, 20:17
  3. Discover Pro ljud problem (nya Tiguan)
    Av mofo i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-03-31, 21:45
  4. Discover Nav Pro - Är det värt det?
    Av jimZon i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-09-16, 15:51
  5. uppdatera gps i Discover Media
    Av Frisk i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-08-21, 00:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin