Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Martin Hansson
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3

    Verkstadens skyldighet vid fel?

    Lämnade i torsdags in min ett år 600 mil gamla golf för oljebyte.
    Idag söndag, 7 mil senare ser jag att min uppfart har alla regnbågens färger.

    Kollar oljestickan och det är bara 1cm olja längst ned.

    Utan olja (eller med okänd mängd och okänt fel) har jag ingen lust att köra till verkstad.

    Någon som har lite magkänsla för om jag kan få VW att antingen komma och hämta bilen eller fixa den på plats (utan kostnad givetvis)? VWs egen verkstad i detta fall. Eller kommer de streta emot och vägra? Jag vill ju inte heller vara utan bil så detta måste ske snabbt. Kass att det är söndag idag.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Kan va så kasst som på min (dock en Golf 3 -96). Men de gjorde en basservice där oljebyte ingick. Kolla stickan när jag kom hem efter att bilen stått nån timme. De va 1 cm över max

    Namn:  album_pic.php.jpg
Visningar: 375
Storlek:  23.6 KB

    Då trycker de ju ut oljan där möjlighet finnes.

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Jag har mycket svårt att tänka mig att dom skulle trilskas om dom har något vett i skallen! Speciellt på en bil som är under fabriksgaranti.
    Viktigt är ju att få klarhet i varför bilen tömt ut oljan! Dåligt dragen plugg? Sönderdraget oljetråg? Oljefilter läcker? Men det kan ju också vara ett annat fel som kommit under dina 7-mils körning efter servicen!

  4. #4

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Martin Hansson
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3
    Lyfte bilen och kollade och det droppar från pluggen.....
    Lyfte bara lite och hade dålig vinkel och pluggen är ju lägsta punkten så teoretiskt skulle det kunna var någon annanstans men....
    Definitivt inte filtret. De hade slarvar lite med rengöringen så fanns lite olja där (hade nog inte gjort bättre rent själv) men inte så mycket att det kan vara en läcka.

    Kan ju inte tänka mig att detta skall var något problem att få dem att åtgärda, frågan är bara hur mycket tid och pengar det kommer kosta mig (tid är också pengar) men hoppas de löser det på ett bra sätt.

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Eftersom du har lämnat in bilen på service så har du väl fått assistansen förlängd till nästa servicetillfälle? Då är det bara att ringa assistansnumret.

    Eller så ringer du till verkstaden i morgon och frågar hur du ska göra. När jag körde Skoda tidigare så berättade den verkstaden att om bilen till exempel går dåligt p.g.a. trasig tändspole så ring till verkstaden, för då kan verkstaden i sin tur skicka ut assistansen för att inte förvärra skadan även om bilen är i körbart skick.

    http://www.mechanum.com/vara-varumar...litetsgaranti/

  6. #6

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Martin Hansson
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Blåbäret Visa inlägg
    Eftersom du har lämnat in bilen på service så har du väl fått assistansen förlängd till nästa servicetillfälle? Då är det bara att ringa assistansnumret.

    Eller så ringer du till verkstaden i morgon och frågar hur du ska göra. När jag körde Skoda tidigare så berättade den verkstaden att om bilen till exempel går dåligt p.g.a. trasig tändspole så ring till verkstaden, för då kan verkstaden i sin tur skicka ut assistansen för att inte förvärra skadan även om bilen är i körbart skick.

    http://www.mechanum.com/vara-varumar...litetsgaranti/
    Tack, det där skall jag prova på en gång.Är van vid att det alltid finns massa klausuler som gör att de kan ducka men i detta känns ju applicerbart även om bilen inte verkligen står stilla.
    Tilläggas skall att jag var inte ens medveten om att det fanns....
    Senast redigerad av Nizztos den 2017-06-25 klockan 19:15.

Liknande ämnen

  1. Fel vid byte av stereo Tiguan -13
    Av hamre i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-12-18, 14:38
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 00:03
  3. Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 14:33
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-07-26, 02:45
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 19:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin