Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2015
    Namn
    daniel s
    Ort
    örebro
    Inlägg
    189

    vilka bromsbelägg rekomenderas om man vill att det ska damma mindre

    bilen är en seat exeo st 2,0tsi -2010 motorkod bwe 200hk

    tjena jag har ju lackat om mina fälgar till vita och nu har man ju märkt att man får tvätta ofta som faan för o ha fälgarna rena original beläggen dammar en hel del tycker jag och även fast man vaxat fälgarna så vill man ju ändå slippa åka in o spola av dom flera ggr i veckan :P

    så nu undrar jag om det är nån som har nå bra bromsbelägg att rekomendera som dammar mindre funderar lite på ebc green stuff

    när dessa belägg är dags att byta ut

    eller har ni nå andra tips på bra belägg som dammar lite mvh

  2. #2
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Kika på brembo hp2000 om du vill ha några som tål lite aktiv körning med lite damm.

    Har kört greenstuff och kan inte påstå att dom dammar så mycket mindre än original. Det var visserligen på en dodge ram pickup så något tyngre bil.

    Sen kan jag tipsa om att investera i en bra metallpartickel rensare eller bra syrafri wheelcleaner som löser upp bromsdammet och du har en mycket roligare tvättupplevelse. Jag kör nått som heter korrosol eller iron-x (två olika medel med samma effekt)

    dessa är inte specifikt för fälgar utan kan även användas på lacken för att ta bort metallparticklar och flygrost.

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2015
    Namn
    daniel s
    Ort
    örebro
    Inlägg
    189
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Kika på brembo hp2000 om du vill ha några som tål lite aktiv körning med lite damm.

    Har kört greenstuff och kan inte påstå att dom dammar så mycket mindre än original. Det var visserligen på en dodge ram pickup så något tyngre bil.

    Sen kan jag tipsa om att investera i en bra metallpartickel rensare eller bra syrafri wheelcleaner som löser upp bromsdammet och du har en mycket roligare tvättupplevelse. Jag kör nått som heter korrosol eller iron-x (två olika medel med samma effekt)

    dessa är inte specifikt för fälgar utan kan även användas på lacken för att ta bort metallparticklar och flygrost.

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
    okeej tackar för tipset får kolla på det

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2015
    Namn
    daniel s
    Ort
    örebro
    Inlägg
    189
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Kika på brembo hp2000 om du vill ha några som tål lite aktiv körning med lite damm.

    Har kört greenstuff och kan inte påstå att dom dammar så mycket mindre än original. Det var visserligen på en dodge ram pickup så något tyngre bil.

    Sen kan jag tipsa om att investera i en bra metallpartickel rensare eller bra syrafri wheelcleaner som löser upp bromsdammet och du har en mycket roligare tvättupplevelse. Jag kör nått som heter korrosol eller iron-x (två olika medel med samma effekt)

    dessa är inte specifikt för fälgar utan kan även användas på lacken för att ta bort metallparticklar och flygrost.

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
    föresten vet du vart de där brembo hp 2000 finns att köpa nånstans mvh

  5. #5
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Det verkar som att dessa har. Kolla så att dom till just din bil.

    Annars kolla med Brembo Scandinavia AB i Göteborg. Jag tror att det var dom jag köpte genom. Det är en liten firma som säljer mycket till racefolk.

  6. #6
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Jag beställde HP2000 till min bil i förra veckan från 123bildelar.se. Det var där jag fick bäst slutpris eftersom frakten på dessa var gratis, och går man via Refunder när man gör köpet får man 3% rabatt.

    Som Håkan säger, kolla så du får rätt belägg till just din bil. Enligt Brembos katalog är det 2 olika belägg innan 06/2009, medan alla senare har samma belägg.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2015
    Namn
    daniel s
    Ort
    örebro
    Inlägg
    189
    Citat Ursprungligen postat av cheba Visa inlägg
    Jag beställde HP2000 till min bil i förra veckan från 123bildelar.se. Det var där jag fick bäst slutpris eftersom frakten på dessa var gratis, och går man via Refunder när man gör köpet får man 3% rabatt.

    Som Håkan säger, kolla så du får rätt belägg till just din bil. Enligt Brembos katalog är det 2 olika belägg innan 06/2009, medan alla senare har samma belägg.

    okej tackar för svaret min är tillverkad 2009-10 stog det på transportstyrelsen

    men det verkar inte finnas hp 2000 på 123bildelar.se till min bilmodell =/
    Senast redigerad av rs_danne den 2017-06-24 klockan 15:05.

Liknande ämnen

  1. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-09-01, 21:00
  2. Vilka märken på coilovers ska man välja?
    Av Mattsvart i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 00:06
  3. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 12:22
  4. Ska man bli stoppad ska det vara av denna...
    Av sVWensson i forum VW-forum
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 19:56
  5. Vill att det ska blinkatill när man larmar.
    Av mattemaz i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 12:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin