Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 51
  1. #21

    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Vicktor
    Ort
    Mora
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av AlWai Visa inlägg
    Tjena,

    Helt ny på detta ställe! Köpte precis en svart 2018 Passat B8 R-Line. Hade en vit 2016 innan (utan R-line). Tänkte att jag ska börja lista allt som jag gjort/ska göra med bilen. När det kommer till kodning använder jag mig utav en OBD11. Eftersom OBD11 bara funkar på android så var det bara att införskaffa en. Som tur var hade polaren en gammal lur liggandes (Samsung S3).

    Detta är gjort:

    • Ändrat komfortblinkers från 3 blinkningar till 4.

    • Aktiverat skyltavläsning. Detta kräver att man har den där lilla kameran i framrutan.

    • Aktiverat 10 färger i instrumentpanelen.

    • Ändrat gränssnitt/layout i cockpiten. Finns några alternativ att välja emellan.

    • Ändrade så att DRL (ledljuset som omger strålkastarna) blinkar i takt med blinkers.

    • Ändrat så att stjärtvärme ligger kvar i minnet nästa gång bilen startar.

    • Stängt av bilbältesvarning.

    * Aktiverat så att bromsljusen börjar blinka snabbt vid kraftig inbromsning (vet dock ej hur jag ska testa detta för att se om det fungerar).



    Alla dessa saker har jag googlat mig fram till. Om det är någon som är nyfiken så kan jag försöka lista instruktioner.

    Skulle vilja aktivera trafik jam men har inte lyckats hitta någon vettig instruktion så om någon sitter på en så tar jag gladeligen emot hjälp =)




    tja, kan du skriva PM eller här hur du kodade in 10 färger i instrumentpanelen?

  2. #22

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Det tog exakt 10 sekunder att knappa in sökorden i Google. Sökmotorn är användbar till mycket om du inte är bekant med den. Och det är gratis

    https://www.google.se/search?client=...4dUDCAw&uact=5

  3. #23

    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Vicktor
    Ort
    Mora
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Det tog exakt 10 sekunder att knappa in sökorden i Google. Sökmotorn är användbar till mycket om du inte är bekant med den. Och det är gratis

    https://www.google.se/search?client=...4dUDCAw&uact=5
    Tack för svar, jag har provat men får aldrig upp ambient menyn får fram kupélyse och instrumentbelysning bara i menyn och jag hade följt flera guider och resettat har dock Discovery media så vet ej om det funkar på den.

  4. #24

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Jag är rätt säker på att om du plöjer igenom trådarna kommer du få reda på det. Har du 3 färger i din bil idag?
    Senast redigerad av AndySwede den 2020-12-13 klockan 13:24.

  5. #25

    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Vicktor
    Ort
    Mora
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Jag är rätt säker på att om du plöjer igenom trådarna kommer du få reda på det.
    Jo jag håller på så får väl fortsätta.. får bara upp gråa ljus ”reglage” i ljus menyn hopps jag får till det.

  6. #26

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Har du tre färger idag?

  7. #27

    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Vicktor
    Ort
    Mora
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Har du tre färger idag?
    Nej har bara vitt ljus.

  8. #28

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Citat Ursprungligen postat av VicktorL Visa inlägg
    Nej har bara vitt ljus.
    Har du bara vitt ljus, kan du inte få fler vad jag förstått.


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  9. #29

    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Vicktor
    Ort
    Mora
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Har du bara vitt ljus, kan du inte få fler vad jag förstått.


    Skickat från min iPad med Tapatalk
    Ok, är mest ute efter att byta färg i AID och skärmen till stereon.

  10. #30

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Man kan ju önska att man kunde koda om sin motor till en V8 när man har en liten 2,0. Du saknar hårdvaran för att göra det du vill göra. Men vill du olja in armbågarna och lägga en del tid och pengar kan du byta till ambient belysningen naturligtvis. Är det värt det? Tja det vet bara du.

  11. #31

    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Vicktor
    Ort
    Mora
    Inlägg
    9
    Jo det är sant haha finns det färdiga kit och köpa och beskrivning hur man kodar in det?
    Senast redigerad av vfr den 2020-12-13 klockan 21:02. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  12. #32

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Det gör det säkert, inget jag tänker hjälpa dig med eftersom jag har samma tillgång till Google som du har.
    Glöm inte köpa till dörrarna också och redan nu kan du börja leta efter pin out på sina dörrmoduler och guider för hur du tar bort dörrsidorna. Kodningen finns nog i länken du redan fått. Lycka till ��

  13. #33

    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Vicktor
    Ort
    Mora
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Det gör det säkert, inget jag tänker hjälpa dig med eftersom jag har samma tillgång till Google som du har.
    Glöm inte köpa till dörrarna också och redan nu kan du börja leta efter pin out på sina dörrmoduler och guider för hur du tar bort dörrsidorna. Kodningen finns nog i länken du redan fått. Lycka till ��
    Tur man inte är dum i huvudet. Löste sig och 100% gratis blev det

  14. #34

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Strålande. Men riktigt duktig är du först om du delar med dig av vad du kom fram till? Det kan ju tänkas att det är någon mer som har samma funderingar som du.

  15. #35

    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Vicktor
    Ort
    Mora
    Inlägg
    9
    Jo jag har dock inte hunnit skriva in det bara!

    Såhär gjorde jag.

    09 → adaptation → Int. light, 2nd generation → Instrumententafelbeleuchtung mehrfarbig > active
    09 → adaptation → Int. light, 2nd generation → Cockpitbeleuchtung mehrfarbig > active
    09 → adaptation → Int. light, 2nd generation → Mittelkonsolenbelechtung mehrfarbig > active
    09 → adaptation → Interior light, light configuration → Ambiente_Applikationsleisten_in_Instrumententafel > installed
    09 → adaptation → interior light, light configuration → Ambient_Farbliste_HMI > active
    09 → adaptation → interior light, light configuration → dachbeleuchtung > installed
    09 → adaptation → interior light, light configuration → mittelkonsolenbeleuchtung > installed
    09 → adaptation → interior light, light configuration → cockpitbeleuchtung > installed
    09 → adaptation → interior light, light configuration → Ambientemenue mit alle Zonen > installed
    09 → adaptation → interior light, light configuration → Ambientemenue mit globalem aus > installed

    Sen höll jag in startknappen för MIB för att starta om den sen in på car -> så hittade jag en ny meny och gick in på den så hittade jag alla färger. Hoppas det hjälper någon.
    Kan tillägga att jag har en Discovery media så ingen navigation eller ambient packet men fick till det för att kunna byta färg i MIB och AID.

  16. #36

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Strålande. Men jag förstår inte - fick du endast till menyn med denna inställning i MIB, eller visade det sig att din ambient belysning i kupén var flerfärgad så du kan ställa in 10 färger nu?

  17. #37
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Strålande. Men jag förstår inte - fick du endast till menyn med denna inställning i MIB, eller visade det sig att din ambient belysning i kupén var flerfärgad så du kan ställa in 10 färger nu?
    Jag har gjort samma sak med OBD11 i min Golf 7.5. Man kan ändra färger i AID och infotainmentsystemet. Miljöbelysningen ändras inte.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  18. #38

    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Vicktor
    Ort
    Mora
    Inlägg
    9

    VCDS Kodning Passat B8 2015-

    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Strålande. Men jag förstår inte - fick du endast till menyn med denna inställning i MIB, eller visade det sig att din ambient belysning i kupén var flerfärgad så du kan ställa in 10 färger nu?
    Jag fick endast till menyn och att jag kan ändra 10 färger nu i MIB och AID ej i dörrlister/golv.
    Senast redigerad av VicktorL den 2020-12-15 klockan 12:34.

  19. #39

    Reg.datum
    nov 2019
    Namn
    Alex
    Ort
    NYKÖPING
    Inlägg
    17
    Tjena,

    Har bara lyckats med samma som du då jag inte har 3 färger. Finns en video på tuben hur man retrofittar ledlister i dörrarna

  20. #40

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Någon som lyckats koda bort att Lane Assist alltid är aktiverat vid start på en B8 Facelift?

Liknande ämnen

  1. VCDS kodning på PASSAT B7 2010-2015 Tips och hjälp
    Av devils_own i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2017-08-30, 01:36
  2. Spolamunstycke Passat B8
    Av awwd i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-02-15, 11:13
  3. Passat B8 - bilbarnstol
    Av mtm i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-05-21, 01:12
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-02-16, 10:31
  5. Fälgar till nya Passat B8?
    Av Stafffan i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-09-15, 18:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin