Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    robber
    Gäst

    4 dörrars GTi 16V från 1988?

    Är de vanliga? Har en i svart med denna spec och kan inte hitta någe liknande (eller så är jag dålig på leta, har glasögon också

    Vad skiljer Coupen och 4dörrars förutom dörrarna och dörrsidor och annat krimskrams. Väger de lika mycket? Lika "styva"? Någon som skiljer i fjäderben mm?

    /R

  2. #2
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av robber Visa inlägg
    Är de vanliga? Har en i svart med denna spec och kan inte hitta någe liknande (eller så är jag dålig på leta, har glasögon också

    Vad skiljer Coupen och 4dörrars förutom dörrarna och dörrsidor och annat krimskrams. Väger de lika mycket? Lika "styva"? Någon som skiljer i fjäderben mm?

    /R
    Dom är tyvärr inte så vanliga men man ser dom allt ibland, det stod en som verkade fin på Blocket under sommaren aslänge som verkade kanon men intresset verkade svalt.

    Vikten verkar ju inte skilja så mycket enligt reg.bevisen på om man har 2dr eller 4dr, på mk1 så brukar det stå samma vikter i.a.f.

    Om bilen är styvare, bra fråga. Tror ju knappast det rör sig om några större skillnader om nu det är några.

    Fjäderben och sånt ska väl allt vara samma grejer som en 'vanlig' ;-)

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Oskarsson
    Ort
    Sölvesborg
    Inlägg
    395
    läste på det gamla forumet att 4dr skulle vara styvare då balkarna var annorlunda vet ej om det stämmer men har för mig att rolle skrev det så det är nog så....

  4. #4
    Barbapappa
    Gäst
    Ännu en anledning till att ha 'bussmodellen' alltså. ;-D

  5. #5
    robber
    Gäst
    Tack för alla snabba svar!

    Får se om det blir någon bil av bilen. Fick den förra veckan och ska besikta nu på onsdag. Den är rätt risig så får den en massa 2or så blir det nog pressen. Dock är den rätt pigg och rolig att köra. Håll tummarna.

    Bilder för de nyfikna > http://www.va-dumt.se/gallery/album03

  6. #6
    Barbapappa
    Gäst
    Så illa ser den ju inte ut sså att du ska skrota den, värre bilar har man väl ägt haha. ;-) Kul med en lite mer udda familjeräser från förr. Har själv två st 4dr bilar, både Golf & Jetta mk1, det är ju långt ifrån varje dag man ser dom rackarna ute i trafiken i Göteborg, i.a.f. Golfen, för Jettorna verkar ju finnas lite fler kvar av.

  7. #7
    robber
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Så illa ser den ju inte ut sså att du ska skrota den, värre bilar har man väl ägt haha. ;-) Kul med en lite mer udda familjeräser från förr. Har själv två st 4dr bilar, både Golf & Jetta mk1, det är ju långt ifrån varje dag man ser dom rackarna ute i trafiken i Göteborg, i.a.f. Golfen, för Jettorna verkar ju finnas lite fler kvar av.
    Den är lite värre än vad bilderna visar Över list och skärmar är fräscha. Under list på dörrarna är det plasticpadding Framskärmarna har fått en liten bula var fram vid lyset så grillen har hoppat ut ingen rost i hjulhus eller på taket eller i skärmar. Dock är något glapp i framvagnen tror det är en spindelled och spakstället måste synkas då de inte var så nog med det då de bytte lådan. Samt finns lite rost i golvet som gått igenom

    Nåväl får se efter bes om det blir att bygga brux av den eller inte. ska byta soppafilter och ställa tändningen i helgen och se om den går lite jämnare då också.

    /R

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av robber Visa inlägg
    Är de vanliga? Har en i svart med denna spec och kan inte hitta någe liknande (eller så är jag dålig på leta, har glasögon också

    Vad skiljer Coupen och 4dörrars förutom dörrarna och dörrsidor och annat krimskrams. Väger de lika mycket? Lika "styva"? Någon som skiljer i fjäderben mm?

    /R
    Jag har haft 2st fyrdörr??
    Har hittat fler med så ja tycker de är vanliga =)
    I och för sig har ja nästan uteslutande hittat dem i norra sverige.
    Men folk som åker fyrdörr 16V är OFTAST INTE av buskaraktär.
    Båda de 4-dörrars bilarna ja köpt har ägts av 30+ "föredetta" busbilsägare.
    En så kallad nedtrappning av gtiägandet.

    Verkar vara vanligt =)

  9. #9
    robber
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Jag har haft 2st fyrdörr??
    Har hittat fler med så ja tycker de är vanliga =)
    I och för sig har ja nästan uteslutande hittat dem i norra sverige.
    Men folk som åker fyrdörr 16V är OFTAST INTE av buskaraktär.
    Båda de 4-dörrars bilarna ja köpt har ägts av 30+ "föredetta" busbilsägare.
    En så kallad nedtrappning av gtiägandet.

    Verkar vara vanligt =)
    Han jag fick bilen av var också 30++. 4dr tilltalar nog den praktiska sidan av folk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin