Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 58 av 58
  1. #41

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 319
    Original däckdimension på Golf 1H GTI 115hk och 150hk är 195/50/15 alternativt 205/50/15.

  2. #42
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Original däckdimension på Golf 1H GTI 115hk och 150hk är 195/50/15 alternativt 205/50/15.
    Alternativt? Den fanns med båda storlekarna alltså.

  3. #43
    Nicklas
    Gäst
    OK, kan stämma!
    Det har gått emot däckets yttre kant i inneskärmen då man svänger fullt.
    195-50 borde fungera förhoppningsvis problemfritt!
    Tror inte man tappar enomrt med grepp mot 205 i bredd.

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 319
    Man kan använda sig av vilken som. Vissa modeller kom med 195 andra med 205. T ex tror jag specialmodeller som GTI Editon kom med 205.
    Se utförlig lista här:
    http://web.telia.com/~u48042085/vw/d...enfreigabe.pdf

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 319
    ...där framgår även att vinterdäck ska vara i dimension 185/55/15 vilket också passar perfekt.

  6. #46
    VWR18
    Gäst
    Någon som känner till märket " Regal Racer ", semi slicks licens tillverkat av Dunlop?
    Ca 600kr st i Tyskaland.

  7. #47
    Solid
    Gäst
    Vet inte om ni har läst det här testet, rätt intressant.
    http://www.teknikensvarld.se/documen...dack/index.xml

    Själv har jag kört min Octavia RS med Toyo R888 205/55 16" i konbana och på bana ett par gånger och är mycket nöjd. Dock skulle lite bredare däck för att få lite mer grepp ut ur böjar och lite lägre profil för bättre styrkänsla inte skada.
    Senast redigerad av Solid den 2010-01-18 klockan 15:26.

  8. #48
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    Citat Ursprungligen postat av VWR18 Visa inlägg
    Någon som känner till märket " Regal Racer ", semi slicks licens tillverkat av Dunlop?
    Ca 600kr st i Tyskaland.
    Ser ut som en kopia av Yokohama Parada Spec II.... ?!
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

  9. #49
    tjipp
    Gäst
    ser lite väl skuret ut för att vara optimalt för banåka.. men det lär ju funka på ett eller annat sätt! =)
    Länk till pdf: http://www.dunloptyres.co.za/readonl...al%20Racer.pdf

  10. #50
    onk
    Gäst
    Någons som testat dessa sulor?

    Max Sport RB-5.
    Bild: http://www.rotaryart.uk.com/acatalog/RB5-50.gif

    185/55/15, inte purfärska. Kan dom funka på en vr6?

  11. #51
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av onk Visa inlägg
    Någons som testat dessa sulor?

    Max Sport RB-5.
    Bild: http://www.rotaryart.uk.com/acatalog/RB5-50.gif

    185/55/15, inte purfärska. Kan dom funka på en vr6?
    Det där är rally däck, jag har för mig att de inte funkar optimalt på bana.

    Men de är säker bättre än gatdäck.

  12. #52
    Barbapappa
    Gäst
    Håller mer ThomasT om max sport där, dom är inte bra för banåka, men säkert grymma på rallycross eller så. ;-) Hör med Martin på Wheelbase för preisknüller på Toyo, Kuhmo m.fl.

  13. #53
    onk
    Gäst
    Okaj gubbs, då hoppar jag dom

  14. #54
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag har kört med maxsport RB5 på både bana och gata= Funkar fint på gatan eftersom dom kommer upp i temp fort men på bana får man vara väldigt försiktig med överhettning det råkade jag missa på Kullen och då lossnade det bitar från däcket.

    Det är ett Rally däck för RS som ej funkar på bana då är gatdäcken bättre.

  15. #55
    Raised
    Gäst
    Tänkte inhandla nya toyo i år men givetvis så har däckpriserna gått upp.
    Gav jag runt 800-900:-/st förra året och detta året runt 1200:- eller vad de nu ligger på, mindre kul.

    Men dessa "Regal Racer" som nämndes i något inlägg ovanför .. vågar man chansa på att de håller måttet?
    R-däck för 600:-/st är ju som hittat men frågan är om man får vad man betalar för.
    Vart kan man hitta dessa? Någon länk till firma i tyskland?

    Ska söka rundor och se vad jag själv hittar .. måste finnas någon info från folk som kört med dessa ...
    Är ju inte kul att få sig något som håller samma klass som kina-däck, noll grepp.

  16. #56
    Barbapappa
    Gäst
    Vilka har du kollat hos då som sålde Toyo, det skiljer ju en del mellan olika handlare. Jag har köpt Toyo av Martin på Wheelbase & nåt ställe uppe i sthlm som jag inte minns namnet på. 1200:- tycker jag ändå inte är jättedyrt med tanke på vad andra märken i samma storlekar kan kosta...

  17. #57
    Raised
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Vilka har du kollat hos då som sålde Toyo, det skiljer ju en del mellan olika handlare. Jag har köpt Toyo av Martin på Wheelbase & nåt ställe uppe i sthlm som jag inte minns namnet på. 1200:- tycker jag ändå inte är jättedyrt med tanke på vad andra märken i samma storlekar kan kosta...
    Jag kollar på vad jag gav förra året. Har en polare som har verkstad och säljer däck och det känns ju inte allt för roligt att behöva lägga typ 400:- extra per däck detta året. Men jag får kolla runt lite. Nya r-däck kommer helt klart inhandlas .. se om det bli några begagnade som bara rullat några få varv på banan ...

  18. #58
    Raised
    Gäst
    Tittade lite på Ralps däck och såg Toyo R1R, någon som har erfarenhet av dom? Hur skiljer dessa sig från R888?Funderade lite igår om dimensionen jag har tänkt mig och i och med att min kärra nu är breddad 2-3 cm i baken så kommer det se hur lökigt ut som helst med ett par vanliga fälgar. Mina RH fälgar har speciel spacer som inte funkar till vanliga fälgar ... Så det blir en uppsättning 205x40x17 när det börjar närma sig första bankörningen för i år :]
    Samma dimension som jag har på mina vanliga gatdäck. Slipper jag även byta fälgar/däck på mantorp. Hade tankarna att köra upp med fin fin fälgarna i år

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin