Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 58
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Grymt!

    Blir det skumt med 6-6,5" fälg?? Eller är det bredade plåtisar det nya rosa?

  2. #22
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    SixPss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Karlsson
    Medlemsnr
    4158
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    135
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Finns det 13" R-däck..allså i huvetaget?
    Jajamensan: http://www.toyo.co.uk/page.php?identity=r888

    Sedan finns det flera tillverkare som har R-däck ned till 13", har sett 12" också....

    /Johan
    Remember the six p's: Proper Planning Prevents Piss Poor Performance

  3. #23

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Citat Ursprungligen postat av SixPs Visa inlägg
    Men min kamrat (Kjell a.k.a. wursting med en mk I ca. 860 kg) /Johan
    860 kg oj det var inte mycket, är den vägd efter att fullburen kommit i?

    Min Mk1a väger ju hela 910kg, jag får skylla på turbon med tillbehör som väger en del extra
    :-)

  4. #24
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    SixPss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Karlsson
    Medlemsnr
    4158
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    135
    Citat Ursprungligen postat av Raz Visa inlägg
    860 kg oj det var inte mycket, är den vägd efter att fullburen kommit i?

    Min Mk1a väger ju hela 910kg, jag får skylla på turbon med tillbehör som väger en del extra
    :-)
    Snackade just med Kjell, 860 - 880 kg mätt på lastbilsvåg. Detta var före monteringen av helbur från Guss. Skulle tippa på att den landar runt 30kg. Så ni kanske inte ligger så långt ifrån varandra viktmässigt. Men du har ju lite mer mos i maskin än honom nu..... ;-) Hans Webbrar får nog jobba hårt på rakorna om han skall hänga med......

    /Johan
    Remember the six p's: Proper Planning Prevents Piss Poor Performance

  5. #25
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Grymt!
    Blir det skumt med 6-6,5" fälg?? Eller är det bredade plåtisar det nya rosa?
    13" kör ju många sevenbilsåkare så det finns det ju rätt många tillverkare som har sortiment på, dessutom är ju det sk. 'damstorlek' så däcken brukar ju vara på rätt pris, Yokohama hade bl.a. den hederliga tyskstuksstorleken 175/50-13" förr, men det verkar dom inte ha längre tyvärr. ;-)

    Kolla på t.ex. www.orionracing.se för storlekar och sånt så får du väl en liten koll på vad som finns. Ett av de företagen som jag har handlat r-däck av, jättebra service och bra leveranstider.

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Birgerson
    Ort
    Falun
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av VR6_Linus Visa inlägg
    Ang tillgång på R888 däcken kan nog bli svårt just nu, pratade med importören för en vecka sedan och där var en container på väg hit. Men det var inte säkert att det kom några R888 i 205/50/15 iaf som jag ska ha..
    Jag fick ett par r888 i den dimensionen levererade i onsdags. Martin på Wheelbase (mkt trevlig och bra service) fixade så att de skickades direkt från leverantören (bråttom inför kullen) så det finns att få tag på.

    Mina re540 slet jag ut på kullen-tvådagars tidigare i år. Som SixPs säger kullen utan diff sliter hårt på däcken. De var fina när jag kom dit men efter en regnig söndag och mycket spinn på innerhjulet var framdäcken helt slut.

    Annars har jag kört på re540 i några år och varit mkt nöjd. Nu när dessa inte finns att tillgå känns r888 som ett bra allternativ. Har endast haft dessa däck bak än så länge så det är svårt att jämföra, men nu på söndag blir det runt om.

    birger

  7. #27
    DANLAR
    Gäst
    Annars så funkar AVON ZZR och ZZ3 mkt bra, dock lite hala när det är blött. Dyra=ja men väldigt bra.

    Mvh Daniel

  8. #28

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Jag körde 4 pass med mina nya R888 däck i söndags och jag tycker att dom var svåra att få upp värmen i bak och greppet var inte super heller.
    Jag har kört med re540 däck på min Golf 2a förut och dom var mycket bättre enligt mig.

    Dock så slets inte däcken så mycket som jag hade fruktat, trots att mina hjulvinklar lämnade en del att önska. Jag måste köpa ställbara topplagringar :-)

  9. #29
    Barbapappa
    Gäst
    Alla som har kört re540 verkar ju ha samma positiva syn på däcket, konstigt att dom inte vill sälja några såna längre... ;-(

    Hur mycket (eller snarare lite) camber kunde du få i nuläget utan justerbara topplagringar, ska du köpa eller snida ihop några egna när du ska uppgradera detta?

  10. #30

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Alla som har kört re540 verkar ju ha samma positiva syn på däcket, konstigt att dom inte vill sälja några såna längre... ;-(

    Hur mycket (eller snarare lite) camber kunde du få i nuläget utan justerbara topplagringar, ska du köpa eller snida ihop några egna när du ska uppgradera detta?
    Som det är nu så fick jag ingen vinkel alls på däcken, snarare posivit camber än negativ...
    Jag köper nog ett par specialgjorda topplagringar, den som lever får se ;-)

  11. #31
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Foojken GTIs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Feuk
    Medlemsnr
    2695
    Ort
    Växjö/Ingelstad
    Inlägg
    69
    Jag har kört med Khumo V70A hårda blandningen nu i två år (185/55/15) och är nöjd. Men funderar på om man skulle prova något annat nästa år. Kanske får bli R888 då. Skiljer det något i brädd på däck 185/55/15 och 195/50/15 ?

    På tal om vikt på MK1......min vägde på reg.besiktningen i våras med fulltank och bur och allt 850kg......så det stämmer nog ganska bra.
    Foojken Gti, mer Orange än en apelsin.

  12. #32
    Barbapappa
    Gäst
    Fick tag på 2st r-däck till idag av Martin på Wheelbase, så nu är nästa säsongs förbrukning säkrad hoppas jag. Fick ju bara tag på 6st däck i somras, och fyra av dessa har jag ju kört på nu redan. Hög service som vanligt med personlig leverans och grejer var det i.a.f. som vanligt, kanon. ;-)

  13. #33

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Det verkar ju skifta rätt mycket i pris hos de olika säljarna??
    Vad har ni som köpt gett för era däck.
    T.ex Toyo R888r?

  14. #34
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Det verkar ju skifta rätt mycket i pris hos de olika säljarna??
    Vad har ni som köpt gett för era däck.
    T.ex Toyo R888r?
    Toyosarna tycker jag verkar ligga rätt jämnt i pris, men det är klart att jag har inte kollat runt jättemycket heller. Yokohamadäcken verkar det vara mer spridning på priserna på. Gynnar ju hellre en säljare som vet vad han snackar om där man kan få support och tips om man har funderingar än en som inte vet nåt och inte bara är bra på att beställa däck och får tag på dessa eftersom han säljer så mycket gatdäck... ;-)

    Gav hur som helst 1700:- för två Toyo R888 i 195/50-15" igår och det verkar väl vara nånstans där priserna ligger tycker jag.

  15. #35
    Nicklas
    Gäst
    Ngn här som vet om 205-50 Toyo 888 R däck fungerar med en på 60-40 sänkning på en GTi 16V -97?
    Åker Vinterdäck nu 195-55 och detta skrapar i vid fulla rattutslag, dock vet jag inte vart, om det är höjden på däcken som är boven.
    Vinterfälgarna är 7x15" ET vet jag inte, men är org GTi fälgar.
    Dessa ska i såfall skos med R däcken.

  16. #36

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Toyosarna tycker jag verkar ligga rätt jämnt i pris, men det är klart att jag har inte kollat runt jättemycket heller. Gynnar ju hellre en säljare som vet vad han snackar om där man kan få support och tips om man har funderingar än en som inte vet nåt och inte bara är bra på att beställa däck och får tag på dessa eftersom han säljer så mycket gatdäck... ;-)

    Gav hur som helst 1700:- för två Toyo R888 i 195/50-15" igår och det verkar väl vara nånstans där priserna ligger tycker jag.
    SANT!
    Sen är det ju betydligt bättre att beställ hos nån som FÅR FRAM däcken med.
    Verkar ju vara lite olika med det hos en del handlare?

  17. #37

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
    Åker Vinterdäck nu 195-55 och detta skrapar i vid fulla rattutslag, dock vet jag inte vart, om det är höjden på däcken som är boven. Vinterfälgarna är 7x15" ET vet jag inte, men är org GTi fälgar.
    Borde inte skrapa?
    Jag åker och har åkt 195/55-15".
    Har gått utmärkt hela tiden både med dubbat och dubbfritt.
    Har till och med åkt 205/55-15 på sommaren.
    Men då kan de ta lite vid max infjädring!

  18. #38
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
    Ngn här som vet om 205-50 Toyo 888 R däck fungerar med en på 60-40 sänkning på en GTi 16V -97?
    Åker Vinterdäck nu 195-55 och detta skrapar i vid fulla rattutslag, dock vet jag inte vart, om det är höjden på däcken som är boven.
    Vinterfälgarna är 7x15" ET vet jag inte, men är org GTi fälgar.
    Dessa ska i såfall skos med R däcken.
    Om det skrapar i med en mindre storlek som du har på vinterdäcken så tycker jag verkligen att det verkar dumt att gå och köpa däck som är högre ch bredare, då lär det ju inte skrapa mindre. ;-) Tänk även på att greppet ökar markant mot din vinterdäck så att bilen kränger och niger mer vid aktiv körning...

    Men vad är orginalstorlek på däck till en sån bil, hade inte det kunnat vara lämpligt med en sån storlek i så fall om det ska sitta på orginalfälgar?

  19. #39
    Nicklas
    Gäst
    Problemet är att jag inte kollat vart det skrapar i ännu.
    Ska upp på lyften i morgon så ska jag titta vart det tagit i.
    195-55 ska vara org storlek på dessa.

  20. #40

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
    Problemet är att jag inte kollat vart det skrapar i ännu.
    Ska upp på lyften i morgon så ska jag titta vart det tagit i.
    195-55 ska vara org storlek på dessa.
    Jag hade 205/50-15" i regbeviset på Min Gti 16V -95!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin