Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    thomas jacobsson
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    15

    Strulande baklucka som lever sitt eget liv.

    Hej!

    Vi har en Touran -11 som verkar vara VW´s värsta måndagsexemplar. All skit som har hänt orkar jag inte ens nämna längre. Kan däremot upplysa om att högsta ledningen på VW Sverige har varit inblandad tidigare.

    I veckan började bakluckan att uppföra sig illa. Öppnade och låste lite som den ville.Hela tiden. Låste jag med luckan öppen och sedan slängde igen luckan så förblev den låst. Och tyst. Ett tag tydligen. För när vi igår eftermiddag skulle åka iväg hade batteriet laddat ur och luckan var öppen.

    Laddade över natten och för tillfället verkar den fungera som den ska. Sist jag var ute var den fortfarande låst och höll inte på att öppna och stänga sig varannan sekund.

    Vad ska vi gissa på att det är som strular? Elektroniken? Själva låskistan? Jag har provat att smörja upp låset utan resultat.

    Mvh
    "Aldrig mer VW"

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2010
    Namn
    Roger
    Ort
    Svinninge
    Inlägg
    22
    Skulle kolla microbrytare på låskistan och kabelstammen vid gångjärnen om det finns på denna modell.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Jens Holmlund
    Ort
    Boxholm
    Inlägg
    5
    En jobbarkompis hade ett liknande problem på sin Passat Alltrack. Det berodde på läckage utav spolarvätska, hål på slangen, vilket medförde kortslutning/överslag. Han upptäckte det genom att innertaket var missfärgat och fuktigt.

    //Jens

Liknande ämnen

  1. Strulande baklucka
    Av TimeJudge i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-31, 14:52
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-29, 11:21
  3. Strulande servostyrning
    Av moonshadow i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 12:25
  4. Döda pixlar som lever (färddator)
    Av Maha i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 13:29
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 17:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin