Sidan 9 av 14 FörstaFörsta ... 6789101112 ... SistaSista
Resultat 161 till 180 av 274
  1. #161

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Och på rätt sida om "Malus"-strecket!
    Grattis till en mycket fin bil.
    Ja det är ju tur det. Mer pengar över för att köpa grejer till bilen Ikväll ska det lekas lite med obd11, ungarna trackar ju mig för att jag bara har 3 färger att välja på interiörbelysningen när frugan har 10 i sin Octavia.
    Sen måste jag hitta ngt avgassystem till den, låter lite tanigt tycker jag, helst skulle man ha ngt med klaffar som Golf R.

  2. #162

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Staffan S
    Ort
    Falun
    Inlägg
    100
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Ja det är ju tur det. Mer pengar över för att köpa grejer till bilen Ikväll ska det lekas lite med obd11, ungarna trackar ju mig för att jag bara har 3 färger att välja på interiörbelysningen när frugan har 10 i sin Octavia.
    Sen måste jag hitta ngt avgassystem till den, låter lite tanigt tycker jag, helst skulle man ha ngt med klaffar som Golf R.
    Här är lite tips till din nya Arteon. Du gillar att sänka dina bilar om jag inte minns fel.
    https://youtu.be/an0L5BF_ljs

  3. #163

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av Stafffan Visa inlägg
    Här är lite tips till din nya Arteon. Du gillar att sänka dina bilar om jag inte minns fel.
    https://youtu.be/an0L5BF_ljs
    Jo den är fin den där, men luft är inget för mig. Blir nog en mer sansad 30mm sats och spacers till original fälgarna Börjar ju trotsallt bli gubbe.

  4. #164

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Väntat klart
    Grattis!

    Vit?

    Såg att GTR är stängd för nybeställning och GTS (hette den väl) finns inte kvar. Undrar vad som är på gång?

  5. #165

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av Bopper Visa inlägg
    Grattis!

    Vit?

    Såg att GTR är stängd för nybeställning och GTS (hette den väl) finns inte kvar. Undrar vad som är på gång?
    Tack yes vart en vit.

    De behöver väl typa om inför WLTP, de stänger fabriker tillfälligt.
    Sen blir det väl en galen skatt på GTS så kanske ingen som köper den... ifs på GTR också.

    http://www.vibilagare.se/nyheter/ny-...sar-volkswagen

  6. #166

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Så lite pill med OBD11 resulterade i lite mer rött, inte ofta man gillar den färgen Men som interiörbelysning funkar det fin fint

    Innan pill:
    Namn:  1.jpg
Visningar: 824
Storlek:  342.5 KB

    Efter pill, ändra layout till den i Golf R, får hoppas den toppar 320 nu också
    Namn:  2.jpg
Visningar: 935
Storlek:  298.3 KB

    Snålt med 3 färger standard:
    Namn:  3.jpg
Visningar: 918
Storlek:  310.6 KB

    Så efter lite trixande så fanns det 10 att välja på, måste dock få till RGB värdena lite bättre, ska testa kopiera av dem från frugans Octavia och se om de funkar bättre. Nu skrev jag in egna värden efter att letat fram färger i Paint
    Namn:  4.jpg
Visningar: 928
Storlek:  301.3 KB

    Gör sig bra i rött
    Namn:  5.jpg
Visningar: 931
Storlek:  230.3 KB

  7. #167

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Staffan S
    Ort
    Falun
    Inlägg
    100
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg

    Så efter lite trixande så fanns det 10 att välja på, måste dock få till RGB värdena lite bättre, ska testa kopiera av dem från frugans Octavia och se om de funkar bättre. Nu skrev jag in egna värden efter att letat fram färger i Paint


    Gör sig bra i rött
    Snyggt! Det där måste jag få till i min också.

  8. #168

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Ngn som skaffat vinterhjul än? Försöker hitta bilder på ngn med 17"/18" men inte lyckats. Med 17" kan man ju köra med 225/55 men med 18" behöver man gå upp till 245/45, ingen höjdare med så breda sulor på vintern. Å andra sidan lär bilen se helt mupp ut med smala 17" hjul som sitter en decimeter in i hjulhuset

  9. #169

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Ngn som skaffat vinterhjul än? Försöker hitta bilder på ngn med 17"/18" men inte lyckats. Med 17" kan man ju köra med 225/55 men med 18" behöver man gå upp till 245/45, ingen höjdare med så breda sulor på vintern. Å andra sidan lär bilen se helt mupp ut med smala 17" hjul som sitter en decimeter in i hjulhuset
    Har kvar mina 17" från Sciroccon på däckhotellet och har inte hunnit kolla om de kan tänkas passa

  10. #170

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Om man vill styra p.värmaren via CarNet appen ska man inte kunna välja mellan ventilation/värme? Kan fasiken inte hitta ngt. Att man ska behöva välja manuellt i bilen först känns lite stenålder...
    På fruns Octavia är det ju simpelt att göra via Skoda Connect appen.

  11. #171

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Om man vill styra p.värmaren via CarNet appen ska man inte kunna välja mellan ventilation/värme? Kan fasiken inte hitta ngt. Att man ska behöva välja manuellt i bilen först känns lite stenålder...
    På fruns Octavia är det ju simpelt att göra via Skoda Connect appen.
    Måste man ha sim-kort i bilen för att använda CarNet eller hur funkar det?
    Kostar det nåt?

  12. #172

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av Bopper Visa inlägg
    Måste man ha sim-kort i bilen för att använda CarNet eller hur funkar det?
    Kostar det nåt?
    Nä behövs inget simkort. De grundläggande funktionerna som p.värmare, kolla om bilen är låst, kördata etc funkar ändå. Ska jag komma åt andra funktioner som egna poi etc så aktiverar jag internetdelning/hotspot på mobilen och ansluter till det wlanet .Tror det är gratis i 3 år.

  13. #173

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Bilen har ett SIM-kort för realisering av de uppkopplade funktionerna.

  14. #174

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Om man vill styra p.värmaren via CarNet appen ska man inte kunna välja mellan ventilation/värme? Kan fasiken inte hitta ngt. Att man ska behöva välja manuellt i bilen först känns lite stenålder...
    På fruns Octavia är det ju simpelt att göra via Skoda Connect appen.
    Hittade heller inget i appen. Däremot på webbsidan kunde man byta driftläge till ventilation, så det borde väl finnas i appen med kan man tycka.

  15. #175

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Ngn som skaffat vinterhjul än? Försöker hitta bilder på ngn med 17"/18" men inte lyckats. Med 17" kan man ju köra med 225/55 men med 18" behöver man gå upp till 245/45, ingen höjdare med så breda sulor på vintern. Å andra sidan lär bilen se helt mupp ut med smala 17" hjul som sitter en decimeter in i hjulhuset
    Duger detta till vinterdäck? Ser ju lite tråkigt ut jämfört med sommardäckens lågprofil Namn:  Arteon.jpg
Visningar: 698
Storlek:  17.0 KB

  16. #176

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av Bopper Visa inlägg
    Duger detta till vinterdäck? Ser ju lite tråkigt ut jämfört med sommardäckens lågprofil Namn:  Arteon.jpg
Visningar: 698
Storlek:  17.0 KB
    Jadu, funderar på svarta 18" Tomason TN16, fortfarande jävigt svårt att bestämma mig

    Namn:  tomason-tn16-black-painted-felge-mit-reifen-schwarz-in-18zoll-winterfelge-alufelge-auf-weissem-v.jpg
Visningar: 664
Storlek:  665.8 KB
    Namn:  tomason-tn16-black-painted-felge-mit-reifen-schwarz-in-18zoll-winterfelge-alufelge-auf-weissem-v.jpg
Visningar: 739
Storlek:  524.7 KB

  17. #177

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Staffan S
    Ort
    Falun
    Inlägg
    100
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Jadu, funderar på svarta 18" Tomason TN16, fortfarande jävigt svårt att bestämma mig
    Det där var snygga fälgar!
    Jag måste nog också börja se mig om efter vinterhjul.

  18. #178

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Ngn mer som upplever följande problem?

    * Har märkt att "Driving mode" återgår till normal läget varenda gång när man startar upp bilen. Säg att man har Eco på när man åker till jobbet. Sen när man ska hem står det fortfarande Eco uppe i vänstra hörnet på radiodisplayen, men drivningen är i normalt läge utan "frirullning" etc. Men får knappa runt ett varv på mode knappen för att den ska hamna i Eco mode igen. Är samma grej med Comfort/Sport lägena.

    * Växlar jävligt hårt mellan ettan och tvåan samt tvåan trean om man försöker smyga iväg fint, blir lätt jäkligt ryckigt. Kör man i Eco så funkar det bättre. Känns som gaspedalen är dåligt kalibrerad, full gas eller inget typ ibland

    Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

  19. #179
    GTI-nissen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Ngn mer som upplever följande problem?

    * Har märkt att "Driving mode" återgår till normal läget varenda gång när man startar upp bilen. Säg att man har Eco på när man åker till jobbet. Sen när man ska hem står det fortfarande Eco uppe i vänstra hörnet på radiodisplayen, men drivningen är i normalt läge utan "frirullning" etc. Men får knappa runt ett varv på mode knappen för att den ska hamna i Eco mode igen. Är samma grej med Comfort/Sport lägena.
    Jag har samma fel på vår Passat.

  20. #180

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    Jag har samma fel på vår Passat.
    Åfan kanske är en feature då

    Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. VGK Winterfest 17 Quizfrågorna upp nu..
    Av Faltdach i forum Träffar
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 18:21
  2. Volkswagen Previews New Arteon Fastback To Replace CC
    Av Fredrix i forum Bilder och Videos
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-11-28, 16:10
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. Golf R 2016 vs 2017 ?
    Av Timecop1986 i forum VW-forum
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2016-09-19, 22:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin