Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28
  1. #21

    Reg.datum
    jan 2017
    Namn
    Henrik Näsmark
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Alla 1,2 TSI och 1,4 TSI i Golf generation 7 är EA211 och har alltså kamrem. Denna motortyp introducerades med MQB-plattformen först i Audi A3 generation 3 typ 8V.
    En (förhoppningsvis) sista fråga, är tvådörrars golfar billigare över lag än 4dörrars?

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Ja det bör dom absolut vara eftersom ingen (få) vill ha en 3-dörrars Golf. En 3-dörrars Golf ur de senaste generationerna är klart udda och betydligt mindre attraktiv på begagnatmarknaden. Det har sannolikt sålts endast ett fåtal sådana i Sverige de senaste åren. Svårsålt!

  3. #23
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Det beror nog helt på bilens målgrupp. Bland folk som gillar sportiga bilar så är det ofta högre efterfrågan på tvådörrars, medan familjebilar brukar ha högre efterfrågan på fyr/fem-dörrars. På dessa Golfar som du frågar om så kan det nog vara så då det ofta är familjebilar.

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Även GTD, GTI och R är mer lättsålda som 5-dörrars och om fallet vore annat så skulle dessa beställas som 3-dörrars, vilket ju är ett kostnadsfritt tillval. Kunder som köper Golf överhuvudtaget gör det generellt för att få en praktisk bil och i vissa fall med extra prestanda. Bland ett ytterst litet fåtal kunder på företrädesvis begagnatmarknaden har modeller som GTI och R en något högre attraktivitet i 3-dörrarsutförande. Bland de basmodeller som Henrik är intresserad av är det 5-dörrars som gäller. Hela vägen. Numera är 5-dörrarsutförande mer eller mindre standard även i B-segmentet (dvs bilar som Polo, Fiesta, storleken mindre än Golf) och det är för att kunderna vill ha den ökade praktiska nyttan även där. Sen finns även parametern att många tycker att i grunden praktiskt orienterade karosser som Golf och Polo ser oproportionerliga ut i 3-dörrarsutförande med extremt långa dörrar och stor "död" plåtyta bakom framdörrarna. Polo GTI beställs exempelvis företrädesvis i 5-dörrarsutförande, inte minst på grund av det mer harmoniska utseendet.

  5. #25
    Medlem 2strokes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    BobCat
    Medlemsnr
    5306
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 399
    Citat Ursprungligen postat av Neo Visa inlägg
    Jag tänkte köpa en begagnad VW Golf för mellan 60-90k.

    Det är viktigt för mig att jag ska kunna spela musik (ljudböcker) ifrån min phone till stereon, därav behöver jag en modell som har AUX (??).
    Jag behöver alltså både kunna ladda mobilen och spela musik till stereon.
    När kom AUX som standard på bilarna?
    Jag har även hört någonting om att man kan eftermontera AUX, är detta någonting rekommenderat?

    Jag har inget intresse av att meka själv utan tänkte låta verkstaden ta hand om dessa områden, däremot styling/stereo/belysning kan vara något som jag finner roligt att lära mig/fippla med själv. Kommer att köra runt omkring i hela Sverige och får ytterst tveksam ersättning/mil Jag vet faktiskt inte heller gällande manuell eller automatlåda?
    Stirra dig inte blind bara på vilken motor bilen har.
    Då du verkar vara ute efter minsta möjliga strul ( tillförlitlighet ).
    Driftsäkrast blir Bensin motor i kombination med Manuell växellåda.
    Olje och filter byte max var 1500 Mil.

    OM det är så att du med din budget 60000-90000 Kronor hamnar mitt i en generationsskarv
    så utan tvekan skulle jag ta sista årsmodellen av den äldre generationen.
    Det har man igen på i det långa loppet om man prioriterar tillförlitlighet.

    När det gäller AUX osv så beror det på vilket audio system som sitter i just den bilen du tittar på.
    Senast redigerad av 2stroke den 2017-01-26 klockan 13:52.

  6. #26
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Jag måste vara i minoritet då. Tycker gti ser snyggare ut i 3 dörrars och har beställt en ny clubsport i 3 dörrars.

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Ja, du är i minoritet Clubsport = minoritet , 3-dörrars = ytterligare minoritet Men det finns alltid hardcore-fans och de ska också kunna få det de vill ha VW kan erbjuda flexibilitet som få andra.

  8. #28
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    😉👍

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

Liknande ämnen

  1. Frågor ang. köp av Golf GTI MK2
    Av Pledger i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-07, 13:01
  2. Lite frågor angående köp av GTI
    Av GurkanG i forum VW-forum
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 22:02
  3. Lite frågor ang Ljudinstallation golf 5
    Av christian19 i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 14:16
  4. Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 06:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin