Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 47 av 47
  1. #41

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 332
    Jag tycker VW har logiska, ofta tydligt modulära tillval. Mycket välstrukturerat och tillval ändras inte kontinuerligt utan anledning utan det som händer är att alla tillval sällan finns tillgängliga direkt från start för en ny modell. Därför tillkommer ofta fler tillval under en ny modells första halvår. Sedan sker förändringar vid nytt modellår och/eller produktuppdateringar (kallas också facelift i vissa kretsar).

    Titta på franska biltillverkare. Helt obegripligt. Jag försökte konfigurera en Renault, gav upp. Helt obegripligt.

  2. #42

    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Johannes Lindfors
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    9
    Hade en Tiguan som hyrbil förra veckan med automatisk avbländning för helljus. Upplevde också att många bilar blev bländade, då de blinkade tillbaka mot mig.
    Efter lite letande i menyn, så går det att ställa in avbländningen i tre steg: Tidigt, normalt eller sent. Jag ändrade till tidigt, och det fungerade betydligt bättre.

  3. #43

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Johannes_L Visa inlägg
    Hade en Tiguan som hyrbil förra veckan med automatisk avbländning för helljus. Upplevde också att många bilar blev bländade, då de blinkade tillbaka mot mig.
    Efter lite letande i menyn, så går det att ställa in avbländningen i tre steg: Tidigt, normalt eller sent. Jag ändrade till tidigt, och det fungerade betydligt bättre.
    Jag har valt "sen" och ingen blinkar på mig.

  4. #44

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jag tycker VW har logiska, ofta tydligt modulära tillval. Mycket välstrukturerat och tillval ändras inte kontinuerligt utan anledning utan det som händer är att alla tillval sällan finns tillgängliga direkt från start för en ny modell. Därför tillkommer ofta fler tillval under en ny modells första halvår. Sedan sker förändringar vid nytt modellår och/eller produktuppdateringar (kallas också facelift i vissa kretsar).

    Titta på franska biltillverkare. Helt obegripligt. Jag försökte konfigurera en Renault, gav upp. Helt obegripligt.
    När jag skulle "bygga" min Tiguan så ändrades tillvalen hela tiden (ca 2 månader), även efter lagd order ändrades det (påverkade inte min lagda order).

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Citat Ursprungligen postat av Johannes_L Visa inlägg
    Efter lite letande i menyn, så går det att ställa in avbländningen i tre steg: Tidigt, normalt eller sent. Jag ändrade till tidigt, och det fungerade betydligt bättre.
    Den här inställningen justerar väl när halvljusautomatiken går på från att ha gått på DRL.
    Om den skulle ändra när bilen ska blända av, varför skulle man vilja att den bländar av sent?
    Senast redigerad av Fredrix den 2017-12-29 klockan 15:33.

  6. #46

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Den här inställningen justerar väl när halvljusautomatiken går på från att ha gått på DRL.
    Om den skulle ändra när bilen ska blända av, varför skulle man vilja att den bländar av sent?
    Jag skulle vilja ställa in så att helljuset går på direkt efter möte.

  7. #47
    brandten
    Gäst
    Har samma system på min Superb MY2018 och det gjorde stor skillnad att bara ställa om i menyn. Vissa lägen kan vara svåra för systemet att blända av i tid. Motorväg med räcke tex. Då hamnar räcket som skydd för mötande trafik så kameran får svårt att läsa av mötande bilars lampor.

    Däremot tycker jag inte om att det är så segt med systemet aktivt. Vill mycket hellre ha funktionen att kunna flasha snabbt med helljuset för att påkalla uppmärksamhet på mötande fordon.

    Kolla själva (lösenord Skoda)


    Första 10 sekunder är med parkljus + dimljus.
    Andra hälften av filmen är med halvljus aktivt.

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Dynamic Light Assist.....är det nåt att ha?
    Av superjames12 i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-01-02, 08:13
  2. Extraljus med dynamic light assist
    Av Lesserdots i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-12-30, 16:10
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-12-12, 21:09
  4. Led light bar till Passat 2012 Bi-Xenon
    Av HA82 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-11-23, 12:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin