Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Matsson Frost
    Ort
    Mora
    Inlägg
    47

    Krångel med ABS.

    Hej!
    Jag har en vän som har stora problem med sin Passat 2003 han nyss bytt ABS enhet i. Jag kopierade hans mejl och lägger in det här.

    Har bytt abs/esp styrenhet till en bättre begagnad då den andra gav upp å nu får jag felkod på att den måste kodas. har provat koda den med både vcds och autocom men den säger bara att den inte får nån kontakt med enheten har även provat montera tillbaka den gamla men det är samma fel då också. felet från början var att den inte fick kontakt med vänster framhjul. har kollat alla säkringar som jag hittat till abs. så om nån varit med om samma sak hur löste ni det? eller om nån har en ide om vad som kan vara fel.

    Tacksam för hjälp.





    Skickat från min LG-H960 via Tapatalk

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av BasRutten Visa inlägg
    Hej!
    Jag har en vän som har stora problem med sin Passat 2003 han nyss bytt ABS enhet i. Jag kopierade hans mejl och lägger in det här.

    Har bytt abs/esp styrenhet till en bättre begagnad då den andra gav upp å nu får jag felkod på att den måste kodas. har provat koda den med både vcds och autocom men den säger bara att den inte får nån kontakt med enheten har även provat montera tillbaka den gamla men det är samma fel då också. felet från början var att den inte fick kontakt med vänster framhjul. har kollat alla säkringar som jag hittat till abs. så om nån varit med om samma sak hur löste ni det? eller om nån har en ide om vad som kan vara fel.

    Tacksam för hjälp.





    Skickat från min LG-H960 via Tapatalk
    Kollat ABS-givaren vid vänster framhjul? Är kontakten & kabeln hel?
    Tror man kan lossa kontakten och mäta resistansen, osäker vad det ska vara med borde rimligtvis ändra värde när man snurrar på hjulet om den är hel.

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Bytte enhet på min gamla MK3 GTI 16v -96. Enheten va tvungen att ställas in via Vag com. Hade nåt med EDS eller dylikt att göra. Dock var de ytterst viktigt att de var EXAKT samma nummer på den nya som den gamla. Fick tag i en från en SEAT.

Liknande ämnen

  1. Krångel med passat 1.8t -99
    Av Mickeelfstedt i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 17:21
  2. Passat 00 tdi krångel abs
    Av underbar i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-12-09, 11:03
  3. Krångel med xenon kit mk4
    Av stressfläktsnisse i forum VW-forum
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-07-16, 13:16
  4. Krångel med vinande kamrem
    Av Janne.M i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-07-25, 00:26
  5. krångel med c-lås
    Av vw1985 i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-15, 01:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin