Sidan 34 av 79 FörstaFörsta ... 243132333435363744 ... SistaSista
Resultat 661 till 680 av 1577
  1. #661
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Den nya A3 nämndes. Jag har inte suttit i någon 2021 A3 eller S3 än. Känns den bättre än Golf mk8? Tuben-videos talar för den.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  2. #662

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Har suttit i ett par S-line A3or, de är ett snäpp bättre än Golfen. Men samtidigt är de mer "smäck" än modellen innan, mkt mer hård/repkänslig plast och enklare material. Däremot har man behållit en del fysiska knappar som gör den lättare att hantera.

    En sak som jag inte läst så mkt om, men förarkluster displayen i alla dessa MQB bilar har blivit så liten?!?! Blir nästan plottrigt att kunna se all info där, är så mkt med tydligt och större i min gamla bil.... Känns ju sjukt om detta oxå är en cost cut..

    Men sen så tycker jag Skodan, känns bättre än A3an. ( suttit i en lite snabbt..) De har alcantara på delar av intsrunetpanelen mm...ser jäkligt nice it

    Kolla in här..

    https://youtu.be/AiY67TQr0PM?t=346

  3. #663

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Intressant. Jag har alltid tyckt att Octavia RS är en bra bil på många sätt. Haft två O II RS. Den nya ser riktigt fin ut.

  4. #664

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Intressant. Jag har alltid tyckt att Octavia RS är en bra bil på många sätt. Haft två O II RS. Den nya ser riktigt fin ut.
    Har haft den förta Ocatvia RSen, shit det var en plåtburk...men hänt en del som sagt!. Nu är det ju fina!. Men för stora för min smak tyvärr!

    Fått svar om dispalyen på MK8an...är bara en 8" orginal.... ... Man måste lägga till Media PRO för 16 000 för att få 10" som i min Mk7.5....Då kan man även få kartan i den, det går icke i den billigare...

    Ja inte lätt detta, att speca en bil som är rätt.. .... Idag kom Ren ut på VW UK och där kan man lägga till dragkrok!!!. men är säkert fel ...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Intressant. Jag har alltid tyckt att Octavia RS är en bra bil på många sätt. Haft två O II RS. Den nya ser riktigt fin ut.
    Har haft den första Ocatvia RSen, shit det var en plåtburk...men hänt en del som sagt!. Nu är det ju fina!. Men för stora för min smak tyvärr!

    Fått svar om displayen på MK8an...är bara en 8" original.... ... Man måste lägga till Media PRO för 16 000 för att få 10" som i min Mk7.5....Då kan man även få kartan i den, det går icke i den billigare...

    Ja inte lätt detta, att speca en bil som är rätt.. .... Idag kom Ren ut på VW UK och där kan man lägga till dragkrok!!!. men är säkert fel ...

  5. #665
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    .........Ocatvia RSen, ...... Nu är det ju fina!. Men för stora för min smak tyvärr!
    Ja, jag vill också ha en bil med korta hjulbasen när det gäller nöjesfordonet. Det innebär enligt vad jag läst en Golf GTI/R eller Audi S3, de andra är längre vilket gör att de blir tyngre/slöare .
    Senast redigerad av Peter-C den 2020-12-03 klockan 17:55. Anledning: Stavfel
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  6. #666

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Ja, jag vill också ha en bil med korta hjulbasen när det gäller nöjesfordonet. Det innebär enligt vad jag läst en Golf GTI/R eller Audi S3, de ändra är längre vilket gör att de blir tyngre/slöare .
    Håller med! vill ha en kort då är det A3 eller Golf som gäller, klämde lite på Nya GOLF varianten med långa hjulbasen.. Den ser bra konstig ut live....jääätelång och samtidigt smal.

    Den är ju inte längre än Passaten, men såg konstig ut...

  7. #667

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Nya Cupra Leon skulle ju funka också, om den får ngn roligare drivlina än hybrid varianten från GTE. Helt klart bäst utseende i alla fall enligt mig
    Men S3:an hade jag helt missat prislappen på, en sådan med vettig utrustning bör hamna strax över 500' efter lite rabatt. Ungefär som en Golf R med likvärdig utrustning...

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk

  8. #668

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Nya Cupra Leon skulle ju funka också, om den får ngn roligare drivlina än hybrid varianten från GTE. Helt klart bäst utseende i alla fall enligt mig
    Men S3:an hade jag helt missat prislappen på, en sådan med vettig utrustning bör hamna strax över 500' efter lite rabatt. Ungefär som en Golf R med likvärdig utrustning...

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk
    Ja Leonen borde komma med 300hk snart!, blir intressant va den kan hamna på!

    Annars är lite kul att S3 har precis samma grundpris som Ren!, har aldrig hänt. Däremot är S3an en lite snik utrustad "R"...

    Men finns mkt som talar för S3a, Är lite mer premium invändigt och den går ju att få i 8 olika färger plus 9st special färger.... Ren kommer i 3st

    Tror de snikar ner S3an så att det kan smacka på priset när RS3an kommer snart!. Den kommer bli en monster som ska slå A45s...

    Men då snackar vi 700k ++

  9. #669
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Var och kollade på en Audi S3 idag. Inredning alkantara/skinn. Kändes väldigt bekant, har det i Cupran, inklusive säten med integrerade nackstöd. Bilen gav premium intryck vill jag påstå. Den var ej riktigt klar så någon körning var inte aktuell, plastpuckarna kvar i fjädringen.
    De fysiska knapparna var där de skulle, även i rattekrerna .

    Ratten:

    Namn:  20201203_144050.jpg
Visningar: 1131
Storlek:  1 007.0 KB

    Optikpaket svart bli lite dystert när bilen är svart, en smaksak:

    Namn:  20201203_144039.jpg
Visningar: 824
Storlek:  1.09 MB
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  10. #670

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Var och kollade på en Audi S3 idag. Inredning alkantara/skinn. Kändes väldigt bekant, har det i Cupran, inklusive säten med integrerade nackstöd. Bilen gav premium intryck vill jag påstå. Den var ej riktigt klar så någon körning var inte aktuell, plastpuckarna kvar i fjädringen.
    De fysiska knapparna var där de skulle, även i rattekrerna .

    Ratten:

    Namn:  20201203_144050.jpg
Visningar: 1131
Storlek:  1 007.0 KB

    Optikpaket svart bli lite dystert när bilen är svart, en smaksak:

    Namn:  20201203_144039.jpg
Visningar: 824
Storlek:  1.09 MB
    Aaa , nice!. Har inte hunnit kolla på S3an än!. Jag galet bra att de behållit fysiska knapparna på ratten och fler ställen!. Där är Golf och SEAT ute och cyklar, fan va man hört att folk är förbannade på dessa.. Kul att de Skoda och Audi kör samma stil på detta, det "dyraste" och "billigaste" märket inom VW....

    Tur att du skrev att plastpuckarna satt kvar!, ser ut som en SUV nu

    Men fin bil det där!, håller man ner på tillvalen så är den bra prisvärd!

  11. #671
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Avsaknad av fysiska knappar.

    För mig är det inte någon "showstopper". Jag har ingen erfarenhet av det nya gränssnittet. Får väl prova en mk8 så småningom och utvärdera det. Eftersom bilar ska typgodkännas måste ju basala funktioner uppfyllas .

    S3 - en sak till, den har gasdämpare som lyfter motorhuven, ingen pinne, dock ingen showstopper det heller. Har vant mig vid pinne under Cupra huven.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  12. #672

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    S3 - en sak till, den har gasdämpare som lyfter motorhuven, ingen pinne, dock ingen showstopper det heller. Har vant mig vid pinne under Cupra huven.
    Pinne fungerar inte för mig oavsett bil. Min bil står i ett lågt garage, så när jag öppnar huven (gasdämpare) lägger jag ett mjukt skydd mellan motorhuv och tak. I-landsproblem
    Tycker bara att det är så snålt/billigt med pinne på en premium bil. På en Dacia förstår jag det

  13. #673

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Avsaknad av fysiska knappar.

    För mig är det inte någon "showstopper". Jag har ingen erfarenhet av det nya gränssnittet. Får väl prova en mk8 så småningom och utvärdera det. Eftersom bilar ska typgodkännas måste ju basala funktioner uppfyllas .

    S3 - en sak till, den har gasdämpare som lyfter motorhuven, ingen pinne, dock ingen showstopper det heller. Har vant mig vid pinne under Cupra huven.
    Ja man vänjer sig med allt, men vissa saker är inte bättre bara för att de är nya. Men kan tänka mig att det är mkt billigare med touch än fysiska knappar.

  14. #674

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Pinne fungerar inte för mig oavsett bil. Min bil står i ett lågt garage, så när jag öppnar huven (gasdämpare) lägger jag ett mjukt skydd mellan motorhuv och tak. I-landsproblem
    Tycker bara att det är så snålt/billigt med pinne på en premium bil. På en Dacia förstår jag det
    Mää, det där kommer ju blir ett problem för mig oxå!. Har extremt tajt garage, så kan inte gå framför bilen. Så brukar skicka upp huven från sidan, när Ctek ska kopplas in.....det går fan inte med en huv med pinne... ...

    åå...jäkla diesel gate och el satsningen som ska tjänas in

  15. #675

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Men va i H***vete, jäkla Skoda har ju inte ens huv pinne!!

    https://youtu.be/AHOTYw57TZg?t=437

  16. #676
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    men va i h***vete, jäkla skoda har ju inte ens huv pinne!!

    https://youtu.be/ahotyw57tzg?t=437
    ........ ����. Va fan ! En Golf R måste väl få annat än pinne om Skodan har dämpare!
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  17. #677

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    ........ ����. Va fan ! En Golf R måste väl få annat än pinne om Skodan har dämpare!
    Nja den kostar ju bara 500+, så det har VW inte råd med..

    Jo var och klämde på 2st S3or idag, gick bara att provköra om jag skrev jag köpte en ?! , så bara titta och klämma!

    Men som sagt väldigt trevlig bil!, bra mkt mer premium än Golfen om inte lite sniklösningar som jag och säljaren skrattade åt

    Blandannartså var det röda sömmar i plasten på instrumentbrädan och dörrsidan. Det har jag aldrig sett förut..haha.. Kändes lite som nått Dacia skulle komma på för att det skulle se ballt ut..

    Annars är den väldigt trevlig invändigt med fina stolar .

    MEN!, båda dessa gick på 600k och de hade bara original 18" och var inte alls maxade...Så gäller att tänka till med tillvalen på Audin, det drar iväg galet fort.. .

  18. #678
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    S3 -600 kkr utan 19" hjul. Valet är ju fritt.

    Vi har ett exempel nedan som kostar mindre.

    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...l=1#post256284
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  19. #679

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    S3 -600 kkr utan 19" hjul. Valet är ju fritt.

    Vi har ett exempel nedan som kostar mindre.

    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...l=1#post256284
    Jo absolut var lite konstiga tillval på båda kan man tycka. Röda Bromsok för 4500:- bland annat.

    https://www.blocket.se/annons/uppsal...attro/93162521

    Men jag skulle Speca min bara till 520 ich, tillval på 15 000 för 19" är rätt saftigt. När 18" som är original är jäkligt fina!.

    Så bättre att beställa med 18" och köpa Eftermarknads med bra däck för 20k. Så har man 2 fina uppsättningar hjul för 20k

    Kan ha gjort så på min nuvarande GTI

  20. #680
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Rätta mig om jag har fel, men S3 har väl inte en riktig torque vectoring-bakaxel som Golf R har (utan bara "ful-torque vectoring" med hjälp av friktionsbromsarna)? Det är ju höjdpunkten i mk8 och enligt mig känns det som att det borde göra valet lätt för den som velar mellan dom.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin