Sidan 31 av 79 FörstaFörsta ... 212829303132333441 ... SistaSista
Resultat 601 till 620 av 1577
  1. #601
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    DCC Står inget om det. Progressivlenkung = progressiv styrning så det kan inte vara DCC.

    Vi får väl se....
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  2. #602

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    DCC Står inget om det. Progressivlenkung = progressiv styrning så det kan inte vara DCC.

    Vi får väl se....
    Nej såg det, men fick höra av Svensk ÅF att det skulle ingå. Men var lite oklart.. Man vill ju ha DCC så man får det speciella Ringen läget mm ..

  3. #603
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    På Tyska sidan finns DCC som ordinärt tillval för c:a 10500 sek.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #604

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Vore kul om några svenska VW vänner kunde mötas upp vid Nordschleife våren 2021 till någon Touristenfahrten helg

  5. #605

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    På Tyska sidan finns DCC som ordinärt tillval för c:a 10500 sek.
    Precis!, med Performance paketet har ett speciellt ringen inställning för DCC..Så borde ju ingår där....men vi vet mer på måndag

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vore kul om några svenska VW vänner kunde mötas upp vid Nordschleife våren 2021 till någon Touristenfahrten helg
    Ja jag är på!, skulle vilja surra med Misha på APEX och filma men hann där där en sväng också! ,

  6. #606
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Priset igen - Nya S3 (310 HK) är inte dyrare än Golf 8 R. Det borde den vara, det är ju en Audi. Personligen bryr jag inte mig om det. Jag kör ju Seat som klingar sämre än VW och Audi .

    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...l=1#post256284
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  7. #607

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Priset igen - Nya S3 (310 HK) är inte dyrare än Golf 8 R. Det borde den vara, det är ju en Audi. Personligen bryr jag inte mig om det. Jag kör ju Seat som klingar sämre än VW och Audi .

    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...l=1#post256284
    Men du har en point där, det där har jag hakat upp mig på direkt när MK8 kom och den blev ca 50 000 dyrare med exakt samma motor/utrustning.

    Ja inte trodde man för 10 år sedan att man kunde köpa en golf för 680 000, tror det är en maxad R ....helt crazy...

    En annan har inte lyckas få fram!, men va där det exakt för skivor och ok fram på CS och Ren??. Marcus du brukar vara duktig på fakta!, hjälp!

  8. #608
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Om jag jämför vad Golf 7 R kostade våren 2014, eller när jag lade en order för 7 år sedan (Okt 2013) så är inte prisökningen orimlig i det exempel jag konfigurerade. Kronan här försämrats i värde och bilindustrin kämpar att uppfylla normer/ regler som de pådyvlas. Det fördyrar produkten. Det är relativiteten till prissättningen av S3 som är lite lustig om nu Audi ska viktas högre avseende prestigevärde /premiummärke än VW.

    Som sagt, själv skiter jag i prestigen !
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  9. #609

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Om jag jämför vad Golf 7 R kostade våren 2014, eller när jag lade en order för 7 år sedan (Okt 2013) så är inte prisökningen orimlig i det exempel jag konfigurerade. Kronan här försämrats i värde och bilindustrin kämpar att uppfylla normer/ regler som de pådyvlas. Det fördyrar produkten. Det var relativiteten till S3 som är lite lustig om nu Audi ska viktas högre avseende prestigevärde än VW.
    Nej det det kan jag hålla med om!, men det roliga att GTIn , Ren är faktiskt prisvärda. GTIn mk8 är ju billigare än när jag köpte min GTI 2017... Sen Cs är ju ca 25 000 billigare än TCR...

    Ren har tickat på lite, men den är så jäkla mkt bättre i drivlina mm än Mk7.5..

    Den jag hakar upp mig om jag plockar ihop en 150TSi med samma utrustning som en GTI. Så kostar 150tsi 370 000, GTIn med bättre utrustning går på 355...

    Så GTIn är ju årets prestanda fynd, även om man jämför med Cupra, Skoda...

    Har en 150 TSi 2013, gav vi 230 för, nu är den Nästan 50% dyrare...det är ju lite väl...

  10. #610
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    .........
    Har en 150 TSi 2013, gav vi 230 för, nu är den Nästan 50% dyrare...det är ju lite väl...
    Ja det gäller att köpa rätt modell. Pimpad Golf 8 TSI 1.5 går bort kan man väl säga!
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  11. #611

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Tanken är ju inte att du ska maxutrusta eTSI 150, det är inte normalt, det är inte så kunderna på en sådan bil agerar och den är inte prissatt för det, även om man så klart ska göra det om man vill. GTI är ju förhandlad i den paketering som erbjuds vilket ger ett bättre totalpris.

    Sen oavsett prestandaklipp och bra totalpris så kommer fordonsskatt, bränslepris och generell CO2/skatt/bensinpris hets/skräck m.m. ändå reglera köparnas val, i den riktning den svenska staten och EU önskar...

  12. #612

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Priset igen - Nya S3 (310 HK) är inte dyrare än Golf 8 R. Det borde den vara, det är ju en Audi.
    Har S3 Torque vectoring med Drift mode etc?

  13. #613
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av cheba Visa inlägg
    Clubsporten har samma bromsar som R:en, åtminstone fram (halvflytande borrade 357mm skivor och tvåkolvsok). Annan färg bara.
    Är det bekräftat att det är tvåkolsvok? Ser väldigt lika ut de ok som sitter på Mk7 R.
    Hoppas på 2-kolvs
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  14. #614
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vore kul om några svenska VW vänner kunde mötas upp vid Nordschleife våren 2021 till någon Touristenfahrten helg
    Detta kan vara intressant
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  15. #615

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Är det bekräftat att det är tvåkolsvok? Ser väldigt lika ut de ok som sitter på Mk7 R.
    Hoppas på 2-kolvs
    Japp på Ren ska det vara 2 kolvs ok!, borde vara samma på CS. Sen 357mm skivor?. Läst nånstans från VW Atlas?!.

    Har försökt får fram exakt vad det är på en VW ÅF, men reservdelskillarna kunde inte se det än tyvärr..
    Senast redigerad av mangewide den 2020-11-08 klockan 10:13.

  16. #616

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Har S3 Torque vectoring med Drift mode etc?

    Nej precis!, men lite roligt att S3 är en "snik" variant av en R. Den har mindre hästar och inte lika avancerade 4wd.

    Det kanske gör så för att gå all in på RSan... Men lite kul att S3 är billigare på pappret än Golfen.. .


    Gäller att VW säljarna kan förklara skillnaderna på bilarna , sett många inlägg där folk heller köper S3a för den är ju mer "premuim" och billigare..

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Tanken är ju inte att du ska maxutrusta eTSI 150, det är inte normalt, det är inte så kunderna på en sådan bil agerar och den är inte prissatt för det, även om man så klart ska göra det om man vill. GTI är ju förhandlad i den paketering som erbjuds vilket ger ett bättre totalpris.

    Sen oavsett prestandaklipp och bra totalpris så kommer fordonsskatt, bränslepris och generell CO2/skatt/bensinpris hets/skräck m.m. ändå reglera köparnas val, i den riktning den svenska staten och EU önskar...
    Så sant, men tyvärr är ju inte en 370 000 150tsi fullutrustad...

    Skiljer ju bara 30 000 i grundpris mellan en R-line och en GTI, kräver ju bara ett par tillval så lika pris..

    Så en maxad R-line blir ju dyrare än maxad GTI
    Senast redigerad av mangewide den 2020-11-08 klockan 10:12.

  17. #617
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Har S3 Torque vectoring med Drift mode etc?
    Jag vet inte. Har ej sett/läst något om det.

    Om S3 ej har funktionerna ovan så ser man en prisdiff till förmån för Golf R. Mer i paketet om man köper Golf R.

    Utseendet - Bägge har lyckad design tycker jag. Mindre antal fake-galler på R. Dem vill man undvika

    Fler fysiska knappar i Audin till dennes fördel.
    Senast redigerad av Peter-C den 2020-11-08 klockan 11:40.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  18. #618

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Nej precis!, men lite roligt att S3 är en "snik" variant av en R. Den har mindre hästar och inte lika avancerade 4wd. Det kanske gör så för att gå all in på RSan... Men lite kul att S3 är billigare på pappret än Golfen.. .

    Gäller att VW säljarna kan förklara skillnaderna på bilarna , sett många inlägg där folk heller köper S3a för den är ju mer "premuim" och billigare..


    Så sant, men tyvärr är ju inte en 370 000 150tsi fullutrustad...
    Skiljer ju bara 30 000 i grundpris mellan en R-line och en GTI, kräver ju bara ett par tillval så lika pris..
    Så en maxad R-line blir ju dyrare än maxad GTI
    - Nej, Audi S3 är inte en snikvariant av VW Golf R. Audi S3 är en Audi S3. En modell Audi byggt utifrån en koncerngemensam tekniklåda för att modellen ska passa in i Audis modellprogram. Audi har valt sin specifikation. En kommande Audi RS3 kommer höja teknik- och prestandanivån jämfört med S3. S3 har för övrigt aldrig varit lika "race" inriktad som VW Golf R.

    - VW säljarna ska inte förklara skillnaderna mellan Golf R och S3, de ska förklara vad VW Golf R kan och erbjuder, vad Audi S3 kan och erbjuder får Audi säljarna berätta.

    - Angående fullutrustad, det var inte tanken att du skulle ta det så ordagrant, men det gjorde du tydligen. Men hur som helst, det kan väl inte vara så svårt att förstå att det är enklare att få ett bra pris på en färdig paketering? Det är så asiaterna alltid jobbat, både japaner och sydkoreaner. De säljer en eller två färdigutrustade paketeringar och pressar priset stenhårt på dessa, sen kan du inte göra särskilt mycket egna val, för då skulle allt bli mycket dyrare.

    Oavsett vad R-Line eTSI 150 respektive GTI kostar i inköp, fler och fler kunder börjar titta på TCO och då ser det kanske lite olika ut. Men förhoppningsvis passar så många som möjligt på och köper sig en konventionell GTI nu de sista skälvande åren. För jag är ganska säker på att det fönstret håller på att stängas, tyvärr...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Jag vet inte. Har ej sett/läst något om det.
    Om S3 ej har funktionerna ovan så ser man en prisdiff till förmån för Golf R. Mer i paketet om man köper Golf R.
    Korrekt.

  19. #619

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Jag vet inte. Har ej sett/läst något om det.

    Om S3 ej har funktionerna ovan så ser man en prisdiff till förmån för Golf R. Mer i paketet om man köper Golf R.

    Utseendet - Bägge har lyckad design tycker jag. Mindre antal fake-galler på R. Dem vill man undvika

    Fler fysiska knappar i Audin till dennes fördel.
    Ja svårt att och jämföra rakt av R och S3, men första gången nånsin en R är dyrare en en S3 i grundutförande! .

    Sen har jag nog plöjt alla tester som finns på Nya Mk8an och inte i en enda av dessa säkert 100, så är det nån som gillar all touch.. Det funkar lixom inte så bra i verkligheten när man stutsar runt på vägarna..

    Sen att Cupra och VW gått på bara touch, och AUDI och Skoda har blandat lite..är ju lite kul. Så "finaste" och "sämsta" märket kör det dyrare och bättre rena knapparna..

    Har testa alla i dessa nu, och Audi är ju en klass för sig med hur allt är uppbyggt med knappar och snygga och lättlästa typsnitt..

    När man är Golfen så får man en känsla av ett barn som valt färger och typsnitt på displayerna, tycker det är så mkt sämre skärpa och tydlighet tom jämför med displayerna i min MK7.5

    Så allt blir inte bättre tyvärr..

  20. #620
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vore kul om några svenska VW vänner kunde mötas upp vid Nordschleife våren 2021 till någon Touristenfahrten helg
    Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Detta kan vara intressant
    Absolut, när åker vi?
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin