Sidan 7 av 79 FörstaFörsta ... 456789101757 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 1577
  1. #121
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    I vanlig ordning får jag säga att jag tycker att ändringarna är för radikala och att vissa detaljer och koncept är svåra att svälja; men vad spelar det för roll när jag i slutänden ändå kommer köra en sådan och troligen älska den . Tummen upp.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  2. #122
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Såg nu en bild med tända varselljus/dimljus eller vad det nu ska kallas. Var KIAs gamla lampor på rea? Och så fick de en på köpet?

    Gillar profilen och baksidan men fronten...
    Tur att vi alla inte har samma smak. Vet inte hur jag ska klara detta. För väl hoppas på Golf 9 om det blir någon sådan.

  3. #123

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Nu har jag kollat in Autogefühls första presentation och som svårartad detaljnörd så stör jag mig på att motorhuven inte längre har gaskolv, 12 Voltsuttaget i mittkonsollen har ett täcklock med billigt utseende samt hårdplast på bakdörrarnas övre innerpanel....men annars så ser det bra ut, eller vänta nu, temperatur, stolsvärme och volymkontroll hade jag nog helst önskat som fysiska reglage, är detta också en kostnadsbesparing tro?

  4. #124
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Jag har undrat i flera år varför man inte tar bort DSG-spaken och sätter dit en liten joystick istället.
    Men förstår också de som vill ha den "stora" spaken kvar, men normalbilisten rör nog aldrig spaken, speciellt inte när man har paddlarna.
    Var ska jag nu vila handen på när jag kör?
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  5. #125
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Såg den officiella bilden nu och herrejösses vilken front. Allt hemskt från de japanska bilarna tillsammans med allt dåligt från VWs senaste modeller. Huga...

    Hoppas R, GTI och även R-Line blir bättre.
    Gte och r modellen verkar bli lika i front design. Jag tycker mig se ett r emblem i fronten på den gula på visningen


    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  6. #126

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Jag såg också Autogefühls presentation igår, och på något sätt hade jag förväntat mig mer av den nya Golfen. Det var väl inget direkt fel på bilen, men samtidigt så var det inget som fick mig att känna en direkt vill ha känsla som man får av vissa bilar. Sen är det några detaljer som jag inte tycker om, främst avsaknaden av en del fysiska knappar.


    Jag har i alla fall ingen brådska att byta bort min Golf 7, och när jag byter så är det inte alls säkert att det blir en Volkswagen igen.

  7. #127

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Den bil Autogefühl visar är i Style-utförande. Golf generation 8 "ska" ha minst R-Line, för att komma till sin fulla rätt, precis som med Golf generation 7

  8. #128
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Ja, där ser man det nya R:et ja. Alltså, den här kan nog växa på en men det finns betydligt fler detaljer som stör mig än hos 7 och 7,5. Ska bli kul att se den i verkligheten så man får ett hum om hur stor den är och känns.

  9. #129
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Den bil Autogefühl visar är i Style-utförande. Golf generation 8 "ska" ha minst R-Line, för att komma till sin fulla rätt, precis som med Golf generation 7
    Styleutförande?

  10. #130

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Modellen kommer i följande utrustningsnivåer/utföranden:

    - Golf
    - Life
    - Style
    - R-Line

  11. #131

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Videon är inte tillgänglig.
    Det här videoklippet är privat.
    Nu finns videon tillgänglig igen.

  12. #132

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Nu finns videon tillgänglig igen.
    Riktigt fin. Ser jäkligt liten ut utvändigt, men rymlig invändigt.

  13. #133

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Riktigt fin. Ser jäkligt liten ut utvändigt, men rymlig invändigt.
    Ja den är ju smalare och lite längre och högre. Så lite lustigt .....

    Men som sagt hoppas man inte blir irriterad på att de gjort lite sniklösningar på material. Störde mig direkt nya T-Roc som har dörrsidor plast från trabant och pinne till huven etc..

    Det går ju åt fel håll!, man vill ju ha mer premium!. Golfen är ju en rätt dyr bil om man vill ha den "rätt" utrustad..

  14. #134
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Yttermåtten verkar ganska lika, hjulbasen enl Autogefûhl (30 minuters versionen) är samma. Innermåtten likartade.

    Det är många förbättringar som är påkostade. Stödpinne till motorhuven hmmmmm...är billigt och spar vikt, har en sådan på Cupra R:n så jag är redan van . T-Roc har ju "hårdplast" på alla dörröverdelarna även instrumenteringen om jag inte missminner mig men ej Golf 8. De är på bakdörrarna på 8:an som överdelen ej var soft.

    Fronten, för att säga något positivt, lite Lamborghini Huracan (som också är en VW) över den. Huracan look på köpet när man köper en Golf !

    Spännande att se hur performance modellerna GTI/R kommer att se ut samt vad de slutligen får i effekt. Olika uppgifter på nätet (så även i Autogefûhl inslaget). GTI/R blir som nämnts med stor säkerhet ganska dyra.


    PS Jag är totalt sett positivt inställd så långt.
    Senast redigerad av Peter-C den 2019-10-25 klockan 14:21.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  15. #135

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ja den är ju smalare och lite längre och högre. Så lite lustigt .....

    Men som sagt hoppas man inte blir irriterad på att de gjort lite sniklösningar på material. Störde mig direkt nya T-Roc som har dörrsidor plast från trabant och pinne till huven etc..

    Det går ju åt fel håll!, man vill ju ha mer premium!. Golfen är ju en rätt dyr bil om man vill ha den "rätt" utrustad..
    Vill du ha en premium Golf så erbjuds ju systermärket Audi som är mer "premium". Det finns ju en anledning att det är lite olika pris och upplevelser av koncernens olika bilmärken och modeller liksom...

  16. #136

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Peter Elvingson
    Ort
    Herrljunga
    Inlägg
    211
    Men dörröversidorna bak är ju hårdplast även på nuvarande Golf.
    Enligt VW Sverige ska motoreffekterna bli mellan 110 hk och över 300 hk.
    Jag är positiv över det faktum att VW INTE satte in hårdplast på panel o dörrsidor fram.
    Filtinklädda dörrfack verkar det vara också.

  17. #137
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av outrunner Visa inlägg
    Men dörröversidorna bak är ju hårdplast även på nuvarande Golf.
    Enligt VW Sverige ska motoreffekterna bli mellan 110 hk och över 300 hk.
    Jag är positiv över det faktum att VW INTE satte in hårdplast på panel o dörrsidor fram.
    Filtinklädda dörrfack verkar det vara också.
    Precis, dvs inte "sämre" än 7:an.

    Hoppas dock effekten på toppmodellen blir mer än 300 hk. Senast jag konfigurerade en 7 R hamnade den på c:a 540 tkr. Med det priset för en Golf behöver VW sticka ut lite mer skulle jag vilja påstå. Förvisso vet man ej vad 8:an kostar men knappast mindre.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  18. #138

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Vill du ha en premium Golf så erbjuds ju systermärket Audi som är mer "premium". Det finns ju en anledning att det är lite olika pris och upplevelser av koncernens olika bilmärken och modeller liksom...
    Jo men är ju mindre smart att gå åt Seatas smäck inredning än att gå närmare Audi . Jag har tyckt efter att ha kör A3an mkt, att min Facelift Mk7 känns med premium

    Golfen har ju varit topp 1 i premium, ljusår före A klass och 1 serien, innan de na modellerna precis kom.

    Körde nya A35 AMG , och den är äntligen inte så smäck som tidigare modell. Då hade man hoppas även VW snäppt upp sig...men nu backar man i premium....och bli säkert ännu dyrare.....GAlet

  19. #139

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Om detta har du ingen aning. Interiören håller minst samma materialkvalitet som Golf 7, grundpris i Tyskland under 20 000 EUR, troligen ca 18 000 EUR, och då ingår betydligt mer utrustning än i föregångaren.

  20. #140
    Medlem 2strokes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    BobCat
    Medlemsnr
    5306
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 399
    I mitt fall är det bara "KOMBI" modellen som gäller och den har de ju inte visat ännu...

    Bilen ser väl helt OK ut,
    ...men fronten eller rättare sagt stötfångaren fram ser för jävligt ful ut !!
    Senast redigerad av 2stroke den 2019-11-29 klockan 18:31.

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin